جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛

طرح شهید سلیمانی مرگ و میر کرونا را در ایران 80درصد کاهش داد

کد خبر: 306617
|
16:02 - 1399/10/18
نسخه چاپی
طرح شهید سلیمانی مرگ و میر کرونا را در ایران 80درصد کاهش داد
سردار محمد حسین سپهر گفت: با آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی از ابتدای آذرماه که در راستای مقابله با ویروس کرونا آغاز شد، تعداد مرگ و میرها چهار پنجم (معادل 80 درصد) کاهش پیدا کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارتیتریک، گفت: با آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی از ابتدای آذرماه که در راستای مقابله با ویروس کرونا آغاز شد، تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی سازمان بسیج و وزارت بهداشت وضعیت به گونه ای رسیده است که تعداد مرگ و میرها چهار پنجم کاهش پیدا کرده است.

سردار محمد حسین سپهر افزود: بیماران کرونایی سراسر کشور با طرح شهید سلیمانی به سرعت شناسایی شدند، آمار بیماران به حداقل رسیده و قرنطینه به نقطه ای رسیده است که امروز شاهد وضعیت مناسبی از مقابله با کووید 19 هستیم.
 
وی اظهار داشت: به یاری خداوند و یاری سازمان های مردم نهاد، بسیج و وزارت بهداشت به زودی شاهد کاهش فوتی ها و تعداد بیماران خواهیم بود، امیدوار هستیم انجام این اقدامات اهداف مورد نیاز ما را تامین کند و در گام های بعدی کاهش بسیار بیشتری در زمینه فوتی ها و بیمار در سطح کشور داشته باشیم.
 
سردار سپهر با تاکید بر اینکه ابتدای سال 99 احتکار 100 میلیونی دستکش و دیگر اقلام بهداشتی را در اشتهارد شاهد بودیم اما با ورود سپاه و بسیج در حال حاضر بهترین و استانداردترین پارچه ماسک در این شهرستان تولید می شود، تصریح کرد: هم چنین چندین هزار کارگاه تولید ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده در کشور راه اندازی شده است.
 
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خاتمه با اشاره به اینکه کارگاه های تولید ماسک زیر نظر سازمان غذا و داروی کشور و توسط بسیج اصناف، بسیج صنعت و بسیج کارگری دنبال می شود، خاطر نشان داشت: ضمن اینکه نیازهای داخلی را تامین می کنیم آماده صادرات به دنیا هم هستیم، همچنین پروژه هایی در راستای تولید واکسن کرونا داریم که زیر نظر وزارت بهداشت در حال انجام است.
 
شایان ذکر است که فروردین ماه سال 99، با تلاش نیروهای اطلاعات سپاه استان البرز یک محموله احتکار شده دستکش لاتکس معاینه و جراحی به میزان 100 میلیون جفت در یک انبار واقع در شهرک صنعتی اشتهارد کشف و ضبط و یک نفر دستگیرد شد.
 
این محموله بزرگترین انبار احتکار اقلام بهداشتی کشور بود و این دستکش ها از کشورهای آسیای شرقی ‌به صورت فله و کاملا غیر بهداشتی وارد و قرار بود پس از جداسازی با بسته بندی جدید وارد بازار شود.
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد