رئیس سازمان حفظ ارزش های دفاع مقدس ارتش در یادواره عملیات فتح میمک مطرح کرد:

پیروزی عملیات غرورآفرین میمک جزو افتخارات بزرگ جنگ برای میهن اسلامی ایران می باشد

کد خبر: 306621
|
14:45 - 1399/10/19
نسخه چاپی
پیروزی عملیات غرورآفرین میمک جزو افتخارات بزرگ جنگ برای میهن اسلامی ایران می باشد
رئیس سازمان حفظ ارزش های دفاع مقدس ارتش در یادواره عملیات غرور آفرین فتح میمک گفت: پیروزی عملیات غرورآفرین میمک که با رشادت ها ومجاهدت های رزمندگان اسلام در تیپ ۱۸۱ زرهی ارتش و با کمک عشایران منطقه از جمله ایل خزل ، انجام شد در ابتدای جنگ تحمیلی جزو افتخارات بزرگ جنگ برای میهن اسلامی ایران می باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  یادواره عملیات غرور آفرین فتح میمک  با حضور امیر سرتیپ فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه غرب نیروی زمینی ارتش و مسئولین لشگری و کشوری استان ایلام و کارکنان تیپ ۱۸۱ زرهی اسلام آباد غرب در مصلی شهر ایلام برگزار شد.

 


این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط حجت‌الاسلام هادی رشیدی رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۱۸۱ زرهی آغاز شد و در ادامه امیر سرتیپ آریانفر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مدعوین و حضار خیر مقدم گفت.

 


 امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ ارزش های دفاع مقدس ارتش، سخنران ویژه این مراسم ضمن اشاره به اتفاقات مهم دی ماه قبل از انقلاب، دوران هشت سال جنگ تحمیلی و دوران بعد از انقلاب گفت: اتفاقات این ماه در طول این سالها نقاط عطفی است که در تاریخ به یادگار مانده است.

 


 امیر سرتیپ دوم فولادی در ادامه گفت: عملیات غرورآفرین میمک با رشادت ها ومجاهدت های رزمندگان اسلام  در تیپ ۱۸۱ زرهی ارتش و با کمک عشایران منطقه از جمله ایل خزل ، انجام شد و پیروزی در این عملیات مهم و استراتژیک در ابتدای جنگ تحمیلی جزو افتخارات بزرگ جنگ برای میهن اسلامی ایران می باشد.

 

در پایان این مراسم از جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران تجلیل بعمل آمد.

گفتنی ست؛ عملیات آزادسازی میمک که با نام عملیات خوارزم و عملیات ضربت ذوالفقار هم شناخته می‌شود به عملیات نظامی‌ای گفته می‌شود که در نوزدهم دی ماه ۱۳۵۹ تیپ ۱۸۱ زرهی ارتش و ایل خزل در استان ایلام برای بازپس‌گیری ارتفاعات میمک واقع در جنوب ایلام با نیروهای عراقی مبارزه کردند و این مناطق را بازپس گرفتند.

در ۱۸ شهریور ۵۹ و قبل از آغاز رسمی جنگ، عراق در پی تحرکات خود و تعرض به خاک جمهوری اسلامی توانست دو پاسگاه مرزی ژاندارمری را علی‌رغم ایستادگی آنان و با استفاده از حجم گسترده نیرو و ادوات اشغال کند و به این ترتیب پاسگاه‌های نی خزر و هلاله و ارتفاعات میمک به دست رژیم بعث عراق افتاد.

عملیات مهم و استراتژیک بازپس‌گیری میمک، اولین عملیات نظامی در تاریخ جنگ هشت ساله تحمیلی محسوب می‌شود که با فداکاری‌ها و رشادت‌های مردمی سلحشور مردان ایل خزل و تیپ 181 ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۹ دی ماه ۵۹ به اولین پیروزی رزمندگان منجر شد و موجب افزایش روحیه مردم گردید اما این عملیات کمتر مورد توجه و تبلیغ رسانه‌ها قرارگرفته‌است. هر ساله در سالروز شکوهمند این فتح، مراسم گرامیداشتی در آن منطقه برگزار می‌گردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها