با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان/

جلسه پیگیری و رصد آسیب های اجتماعی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد

کد خبر: 306642
|
17:05 - 1399/10/27
نسخه چاپی
جلسه پیگیری و رصد آسیب های اجتماعی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد
جلسه پیگیری و رصد آسیب های اجتماعی شهرستان با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ، معاونین این اداره کل و مسئولین شهرستان ، پیش از ظهر امروز در فرمانداری اسلام آباد غرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،   دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به برخی از مشکلات و ناهنجاری استان کرمانشاه اظهار داشت: باید بیشتر به سمت اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی برویم چون اعتبارات بهزیستی استان کفاف مشکلات مربوطه را نمی دهد و کل اعتبارات 12 ماهه در 10 ماهه اخیر سال 99 در راستای ماموریت های بهزیستی از جامعه هدف هزینه شده است.

 

 

وی با اشاره به مشکلات معتادین متجاهر گفت: ظرفیت کمپ ماده 16 استان 250 نفر است در حالیکه اکنون بیش از این تعداد هستند و در بحث کرونا نگرانی جدی داریم، از طرفی هر استان فقط یک مرکز ماده 16 دارد و ظرفیت ماده 16 دوم ندارد اما راه اندازی اردوگاه کنگاور کمکی به کمپ ماده 16 است.

 

 

 دکتر محمدی گفت: ضمن تقدیر از همکاری شبکه بهداشت و درمان و دفاتر تسهیل گری شهرستان، همچنین از اقدامات مثبت مراکز مشاوره طلاق در شهرستان تقدیر کرد و گفت: شهرستان ظرفیت معرفی متقاضی دوم ماده 15 را دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی آمادگی ارائه وام 50 میلیون تومانی برای مددجویان بهبودیافته را دارد و در زمینه وام کارفرمایی جهت بکارگیری معتادان بهبودیافته نیز وام 50 میلیون تومانی به کارفرما پرداخت می گردد و علاوه بر آن بهزیستی تا 5 سال سهم بیمه این مددجو را پرداخت می نماید.

 

مدیرکل بهزیستی استان بیان داشت: جمع آوری متکدیان فقط وظیفه بهزیتی نیست و در این راستا کلیه ادارات ذیربط باید جهت رفع این معضل همکاری نمایند.

 

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب در این نشست با بیان برخی مشکلات شهرستان  در حوزه وظایف بهزیستی گفت: 800 نفر در شهرستان متقاضی پشت نوبت دریافت مستمری هستند و برخی افراد بعلت مشکلات اقتصادی و ناهنجاری های اجتماعی نیاز به حمایت فوری دارند.

 

وی افزود: در آستانه سال جدید بحث معتادین متجاهر چهره نازیبایی به شهر داده  که لازم است کمپ ماده 16 ظرفیت ویژه ای برای پوشش این افراد در نظر بگیرد چون خیلی از خانواده ها هزینه استفاده از ماده 15 را ندارند و راندمان مثبت این اقدام پایین می آید.

 

فرماندار شهرستان گفت: به نظر ما بحث متکدیان سازمان یافته است و مسئولین استان باید این موضوع را ریشه یابی و برطرف نمایند چون متکدیانی که در سطح شهرستان جمع آوری شده اکثرا" غیربومی بوده وبه نظر می رسد افرادی سودجو پشت پرده انتقال و سازماندهی این افراد در مکانهای مختلف گذرگاه های شهرستان می باشند.

 

در این جلسه فرمانده انتظامی شهرستان،مدیر بهداشت شهرستان، معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری و مسئولین دفاتر تسهیل گری شهرستان اهم مشکلات شهرستان را برشماری و پیشنهاداتی در این رابطه به تصویب رسید.

 

در خاتمه این جلسه لوح تقدیر توسط مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به فرماندار اسلام آبادغرب در راستای حمایت از حقوق جامعه هدف بهزیستی شهرستان اهداء گردید.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها