باحضور بانوان سوگوار فاطمی برگزار شد؛

آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در اجتماع بانوان فاطمی اسلام آبادغرب+عکس

کد خبر: 306647
|
15:27 - 1399/10/29
نسخه چاپی
آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در اجتماع بانوان فاطمی اسلام آبادغرب+عکس
بمناسبت شهادت حضرت زهرا(س) مراسم سوگواری باحضور بانوان سوگوار فاطمی در مسجد صاحب الزمان(عج) اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام  سالمیان مسئول گروه جهادی مرصاد اسلام ابادغرب در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در اجتماع بانوان فاطمی که در مسجد صاحب الزمان اسلام آبادغرب برگزار شد گفت: مردم در دنیای کنونی شیفته کالا و بسته بندی ها و تبلیغات او هستند  و این گونه محتوا به آنها عرضه می شود.

 

وی با بیان طرح یک سوال که خداوند محتوای دیدن را در چه قالبی به ما عرضه می کند ادامه داد: اگر جهنم را در قالب فیلم سینمای به ما نشان میداد دیگر سمت آن نمی رفتیم و یا وعده هایی در خصوص جایگاه ما با خواندن نماز و... را می دیدیم به سمت آن رفته و عاشق دین می شدیم پس چرا در قالب یک فیلم به ما نشان نداد؟

 

وی افزود: خداوند سوره یوسف را احسن القصاص می گوید و مرحوم سلحشور داستان حضرت یوسف(ع) را درقالب فیلم به ما نشان داد و بسیار هم جذاب بود اما بعد از پخش چهارمین بار فیلم از سوی صدا وسیما  دیگر تمایلی به دیدن آن نداریم، پس اگر جهنم و عذاب را می دیدیم بار اول که نگاه می کردیم می ترسیدیم و بار چهارم برای ما عادی می شد پس خداوند به این دلیل محتوای دین را  در قالب فیلم و سریال به ما عرضه نمی کند و آن را در قالب دو واصل یعنی آیات قران و احادیث به ما معرفی می کند که همه ادیان اعم از مسیحی، مسلمان و...نگاه می کند لذت می برد، چرا چون متناسب فطرت انسان است.

 

حجت الاسلام سالمیان عنوان کرد: نماز واجبی است که از انجام گناه جلوگیری می کند چرا که طبق داستانی کسی که مسلمان نبود با دیدن نماز خواندن یک شخص جذب او شد چون در مقابل خداوند سجده می کنید ودر همین خصوص شهید مطهری می گویند: بچه های ما آن می شوند که ما هستیم نه آنچه که ما می خواهیم.

 

وی افزود: فرزندان در سن کودکی ۲۵۰۰کلمه ظرفیت دارد که واژگان را دریافت و بیاموزند و ما فکر می کنیم متوجه نیست و اگر این کلمات قرآنی و نماز باشد در آینده قرآنی و نماز خوان می شود وائمه سبک زندگیشان برای کودکان این بوده و فرزندانشان همان شدند که خود بودندپس اگر بخواهیم بشود باید خودمان اهل آن باشیم.

 

مسئول گروه جهادی مرصاد شهرستان اسلام آبادغرب اذعان داشت: اما خداوند به شکلی  بسیار زیبا دین را با تمام جذابیت به ما نشان می دهد و آن شهادت است و هر زمان که شهید تفحص شده یا مدافع حرم را می آورند همه درآن مراسم شرکت می کنیم چرا چون فطرت ما به این سمت می رود.

 

وی با اشاره به شهادت حضرت زهرا (س) گفت: اولین شهیده ولایت حضرت زهرا (س) بودند و با شهادت، رفتار،سیره و منش خود جریانی را پایه گذاری کردند که تا زمان ظهور ادامه دارد.

 

وی افزود: شهادت آن چیزی است که اهل بیت جان خود را فدا کردند که دین باقی بماند و خداوند در غدیر خم فرمودند: (ای پیغمبر تمام آنچه که محتوای دین بود را معرفی کردی(جهاد،نماز،زکات و...) اما اگر این را بیان نکنی دین تو ناتمام است و آن ولایت است). پس ولایت آنقدر مهم بوده که حضرت زهرا(س) جان خود را برای آن فدا کرده است.

 

در خاتمه این مراسم کربلایی محسن محمدی از ذاکرین  استان به روضه خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداخت.


 گزارش از سارائی/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها