در گفت و گو با دانا مطرح شد؛

«باخانمان»؛ ناکام در جذب مخاطب مثل «۰۲۱»

کد خبر: 306651
|
17:40 - 1399/11/01
نسخه چاپی
«باخانمان»؛ ناکام در جذب مخاطب مثل «۰۲۱»
حسین سلطان محمدی، منتقد سینما و تلویزیون در خصوص سریال «باخانمان» گفت: متاسفانه طنز جاری در سریال «باخانمان» ابداعی نیست و باز هم تجربه ناکام سریال چهره‌های نام آشنا در عرصه طنز و کمدی «صفر بیست و یک» را یادآوری می کند.

به گزارشاسلام آباد خبر،حسین سلطان محمدینویسنده و منتقد سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره سریال طنز«باخانمان»گفت: متاسفانه طنز جاری در سریال «باخانمان» ابداعی نیست و باز هم تجربه ناکام سریال چهره‌های نام آشنا در عرصه طنز و کمدی «صفر بیست و یک» را یادآور می‌شود.

سلطان محمدی در خصوص ابتکار و خلاقیت در نگارش سریال های طنز گفت: دستمایه قراردادن طنزهایی که در دنیای فضای مجازی به کار برده شده در این سریال هیچ جذابیتی ایجاد نمی‌کند. ابتکار و خلاقیت در طنز از اهمیت خاصی برخوردار است و فضای مجازی و سرعت انتقال اطلاعات کار طنزپردازان را به شدت سخت کرده است.

و ی در ادامه افزود: این شیوه که برخی شبکه‌های تلویزیون پیش گرفته و به سمت ساخت سریال‌هایی رفته که به طنزهای سطحی و محاوره‌ای می‌پردازد، کاملا غلط است و بازخورد خوبی در میان مخاطبان نخواهد داشت.

 
این منتقد سینما و تلویزیون نبود سریال طنز رقیب از شبکه ای دیگر را باعث دیده شدن این سریال عنوان کرد و گفت: شاید در شرایط فعلی که سریال طنز دیگری در میان آثار پخش شده وجود ندارد و ساعت بسیار خوبی که سریال های شبکه سه در اختیار دارند بعد از نظرسنجی سازمان صدا و سیما این سریال «باخانمان» رتبه خوبی کسب کند اما اگر این سریال در فضای رقابتی مناسب پخش می‌شد مثل نوروز هیچ شانسی برای اقبال مخاطب نداشت، زیرا مبنای اثر استفاده از طنزهای دستمالی شده فضای مجازی است.
 
سلطان‌محمدی تاکید کرد: نگارش طنز یا هجو نیاز به آگاهی و شناخت کافی از فضای جامعه دارد که متاسفانه نویسندگان طنزهای موجود تلویزیون از این آگاهی برخوردار نبوده و کاملا سهل‌پسند هستند و به کپی کردن از فضای مجازی بسنده کرده‌اند.
 
وی نگارش طنز و ایجاد شادی آفرینی در مخاطب را کار بسیار سختی دانست و افزود: شاید تنها برنامه‌هایی که شادی آفرین هستند مسابقات سیم آخر و زوجی نو است که از شبکه سه پخش می‌شود آن هم به این دلیل که شرکت‌کنندگان فی‌البداهه در مقابل سوالاتی قرار می‌گیرند و واکنش‌هایی واقعی از خود بروز می‌دهند وگرنه طنزهای پخش شده اخیر در شبکه سه توان جذب مخاطب را نداشته و نتوانسته بیشتر از طنزهای فضای مجازی باشد. شوخی با سیاسیون یا مقایسه سنی با دکتر سمیعی طنز ابداعی و موفقی نخواهد بود.
انتهای پیام/
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد