دانا گزارش می دهد؛

حاشیه‌سازی دفتر رئیس جمهور در قلب ستاد کرونا

کد خبر: 306653
|
17:44 - 1399/11/01
نسخه چاپی
حاشیه‌سازی دفتر رئیس جمهور در قلب ستاد کرونا
دفتر ریاست جمهوری با حاشیه‌سازی‌هایی که حول اخبار مربوط به کرونا می دهد، هم کادر درمان را خسته تر می کند و هم مردم را آشفته‌تر؛ تنها در این میان دشمنان شادکامند و خوراک رسانه های معاند فراهم می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته، بخشی از تصاویر جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر شد که در آن اظهاراتی از علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا پخش شد.این اظهارات منتیج به ایجاد موج جدیدی شد که بعدا رسانه ها از آن به "قم هراسی" یاد کردند و رسانه‌های ضدانقلاب نیز از آن خوراک چاق رسانه ای تهیه کردند!

ماجرا از جایی آغاز شد که علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه این ستاد، از وضعیت قم و وضعیت نابسامان پروتکل‌های بهداشتی در این شهر انتقاد می‌کند و می‌گوید:"در قم هیچ‌‌گونه پروتکل بهداشتی رعایت نمی‌شود و تنها ۳۰ درصد مردم از ماسک برای پیشگیری از بیماری کرونا استفاده می‌کنند".

این اظهارنظر ناشایست علیرضا رئیسی حواشی بسیاری به دنبال داشت و موجب اعتراض نهادهای انقلابی و مردمی و شادی دشمنان شد.

قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی در پی اظهارات سخنگوی ستاد ملی کرونا با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار عزل و محاکمه «علیرضا رئیسی» به دلیل آنچه "تشویش اذهان عمومی" دانسته‌اند، شد.

در پی فشار رسانه‌ها و طیفهای مذهبی قم به وزارت بهداشت و مطرح کردن محاکمه آقای علیرضا رئیسی، علیرضا معزی معاون دفتر رئیس‌جمهور موضوع اشتباه صداوسیما در پخش بخش‌هایی از تصاویر جلسه ستاد ملی کرونا را مطرح کرد.

این در حالی است که صداوسیما بر اساس آخرین توافقات با دفتر نهاد ریاست جمهوری تمامی موضوع پخش تصاویر ستاد ملی کرونا را به این نهاد سپرده و هیچ دخالتی در پخش آن ندارد.

آن‌طور که علیرضا معزی، معاون دفتر رئیس‌جمهوری در 27 خردادماه سال جاری، طی نامه‌ای رسمی برای رئیس صداوسیما ارسال کرده است خواستار سانسور حداکثری جلسات هیئت دولت شده است.

در بخش دیگری نامه معزی به رئیس صداوسیما، مطرح‌شده که تصاویری که از طریق نودال از نهاد ریاست جمهوری قبل از شروع پخش زنده دریافت می‌شود، غیرقابل استفاده و انتشار است مگر اینکه از مسئولان دفتر رئیس‌جمهور استعلام صورت گیرد.

این نامه آقای معزی به‌طور دقیق و شفاف نشانگر آن است که نهاد ریاست جمهوری از زمان ارسال این نامه، امور پخش جلسات ستاد ملی کرونا را برعهده‌گرفته و با صداوسیما بر سر این موضوع به توافق رسیده است.

این توافقنامه در حالی است که پس از اظهارنظرهای علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا و واکنش‌ اقشار مختلف جامعه به سخنان او، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه توییتر خود می‌نویسد: مسئولان وزارت بهداشت در جلسه‌ی امروز ستاد ملی کرونا هم از مسافرت در تعطیلات گلایه کردند و هم به پروتکل‌شکنی در تجمعات مذهبی اعتراض داشتند خصوصاً به شیوه‌ برگزاری نماز جمعه و مراسمات عزاداری در قم، در ستاد ملی، هرگز دوگانه سازی نشد اما اخبار امروز صداوسیما صرفاً به عامل سفر اشاره کرد.

 

در یک کلام باید گفت که معزی به شکار می‌گوید: بدو! به تازی می گوید: بگیر! در این میان بیچاره صدا و سیما که نمی داند به چه ساز نهاد ریاست جمهوری محبوبش برقصد؛ گرچه باید تذکر داد که این نوشتار قصد تطهیر صدا و سیما و تحخقیر دولت را ندارد، بلکه حرف حساب دارد. 

با این وجود بهتر است معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست ‌جمهوری در نظر داشته باشد که صدا و سیما زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری یا وزارت بهداشت نیست که هر چیزی را آنها خواستند انجام دهد.
برعکس تصورات جناب معاون اطلاع رسانی از آنجایی که صدا و سیما قوانین خاص خود را دارد که براساس آن قوانین خط مشی ها ممیزی و تغییرات در اخبار را انجام می دهد آیا لزومی دارد این سازمان عریض و طویل مطیع وی باشد و امنیت یک کشور را نادیده بگیرد به امیدی که دل جناب معاون دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری را به دست بیاورد؟

ضمن آنکه خطاب به دفتر ریاست جمهوری باید گفت که در جلسات محرمانه سخنان محرمانه عنوان می شود؛ علیرضا رئیسی در آن جلسه به ارائه آمار پرداخته که بخشی از این آمار می توانست محرمانه باشد. اما معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست ‌جمهوری که پیشترها از صدا و سیما خواسته که مسئولیت انتخاب اخبار جلسه ستاد کرونا را به دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری و شخص وی محول کنند؛ حالا که محول شده این فرد باید به درستی کارش را انجام می‌داد و از درز بسیاری از ناگفته ها که در جلسه ستاد عنوان شده و در این مکاره بازار انتشار آن به صلاح عامه مملکت نیست، خودداری می کرد!

حالا که مسئولیت خود را به درستی انجام نداده، به صدا و سیما خرده می گیرد که چرا وظیفه او را به انجام رسانده و از رسیدن خبری (که می تواند دستاویز مانور روانی دشمن شود)  به گوش نامحرم جلوگیری کرده؟ آیا واقعا آقای معاون اطلاع رسانی از این خدمت در عذاب است؟ 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها