دانا گزارش می‌دهد؛

رپُرتاژ هالیوودی «من و تو» برای واکسن فایزر!/ وقتی آمار مرگ واکسن آمریکایی در شبکه‌های ضد انقلاب جایی ندارد

کد خبر: 306669
|
17:39 - 1399/11/06
نسخه چاپی
رپُرتاژ هالیوودی «من و تو» برای واکسن فایزر!/ وقتی آمار مرگ واکسن آمریکایی در شبکه‌های ضد انقلاب جایی ندارد
پس از انتشار اخبار متعددی از اثربخش نبودن و حتی خطرناک بودن واکسن های آمریکایی، برخی شبکه های فارسی زبان همچون «من و تو» و «بی بی سی فارسی» و «ایران اینترنشنال» اقداماتی را برای تطهیر چهره واکسن های آمریکایی طراحی آغاز کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از آغاز نخستین فاز واکسیناسیون در ایران با واکسن های تولید داخل، شبکه های تلویزیونی «بی بی سی»، «من و تو» و «اینترنشنال» در پروژه ای هماهنگ تحقیر توانمندی دانمشندان ایرانی را کلید زده و شروع به موج سازی رسانه ای برای تحریک افکار عمومی ایران کردند.

ابزارهای داخلی این جریان در کشور نیز فعالیت خود را در فضای مجازی به طور چشم گیر گسترش داده و هشتک «واکسن بخریم» را در برابر «واکسن بسازیم» ترند کردند. تلاش این جریان برای تبدیل کردن عبارت «واکسن بخریم» به مطالبه عمومی مردم تا آنجایی ادامه پیدا کرد که برای غیر قابل اعتماد جلوه دادن واکسن ایرانی از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

 

 

برخی در فضای مجازی تاکید داشتند که این واکسن در برابر کرونا هیچ مقاومتی ندارد و هنوز معلوم نیست آنچه به داوطلبان دریافت واکسن تزریق می شود واقعا واکسن کروناست یا ویتامین دی!

برخی هم البته زن بودن نخستین داوطلب دریافت واکسن را هدف گرفته و اینگونه بهانه تراشی کردند که چرا اولین تست واکسن ایرانی باید بر روی یک زن انجام شود؟!

بعد از گزارشات هفته به هفته از شرایط جسمی دریافت کنندگان واکسن "کُوو ایران برکت" و اعلام رسمی آن از طریق رسانه ها و شروع تزریق مراحل بعدی واکسن، فضای عملیات روانی رسانه های بیگانه تغییر زاویه داد و این بار سناریو پاکسازی وجهه واکسن های آمریکایی در دستور کار قرار گرفت.

واکسن هایی که از آغاز عملیات تزریق حواشی بسیاری را در آمریکا و کشورهای غربی به دنبال داشت؛ انتشار اخباری از مرگ دریافت کنندگان واکسن های آمریکایی تا معلولیت و فلج شدن آنها در اروپا و آمریکا اعتماد به واکسن های آمریکایی را کم کرد.

رسانه ها پرده از تخلفات شرکت فایزر برداشته و اعلام کردند: طبق اطلاعات جدیدی شرکت فایزر طی سال‌های گذشته به دلیل تخلفات با بیش از ۴ میلیارد دلار جریمه روبرو شده که مهم‌ترین آن تبلیغ برای فروش دارو‌های تایید نشده بوده که بیش از ۳ میلیارد دلار است.

اطلاعات وب سایت Violation tracker درباره فایزر نشان داد این شرکت از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون با بیش از ۴ میلیارد و۷۱۲ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار جریمه روبرو شده است. براساس این گزارش جریمه مذکور مربوط به ۷۴ مورد تخلف از قوانین بوده است!

براساس دسته بندی این وب سایت، فایزر در ۲۱ سال گذشته ۱۰ مورد تخلف مربوط به خدمات درمانی داشته که شامل ترویج محصولات دارویی تأیید نشده است و بابت آن ۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۶۷۵ هزار دلار جریمه شده است.

همچنین این شرکت ۲۳ مورد تخلف مربوط به پیمانکاری دولت، ۱۰ مورد تخلف مربوط به ایمنی، ۶ تخلف مربوط به رقابت، ۱۹ تخلف مربوط به محیط زیست انجام داده است.

انتشار این اخبار در رسانه ها و اثرات ناشی از دریافت واکسن های آمریکایی «بی بی سی» و «من و تو» را بر آن داشت تا برای تطهیر چهره واکسن های آمریکایی دست به دامن بازنشر اخبار مختلف از چهره های سیاسی کشورهای مختلف شده و به طور گسترده تصاویر و فیلم های تزریق واکسن از سوی شخصت های مطرح را منتشر کنند.

 

 

 

 

 

 

 

رپُرتاژ هالیوودی برای واکسن فایزر!

اما تبلیغات برای واکسن آمریکایی به اینجا ختم نشده و در تازه ترین اقدام برای پاکسازی چهره فایزر «من و تو» دست به دامن «آرنولد شوارتزنگر» هنرپیشه هالیوودی و شهردار سابق کالیفرنیا شده است.

«من و تو» در صفحه اینستاگرام خود با انتشار فیلمی از لحظه تزریق فایزر توسط شوارتزنگر با یادآوری دیالگی از وی در یکی از فیلم های هالیوودی اینگونه برای واکسن آمریکایی رپورتاژ رفته که «بامن بیا اگر می خواهی زنده بمانی»!

البته باید دید تبلیغات برای سرکوب کردن واکسن ایرانی و تطهیر چهره واکسن غیر قابل اعتماد آمریکایی از سوی این شبکه‌ها تا کجا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها