امیرعبداللهیان در واکنش به انتشار اخبار ملاقات‌های خارجی مجلس:

رابطه تهران با پکن و مسکو راهبردی است/ با کشورهای دوست همکاری می کنیم

کد خبر: 306671
|
17:42 - 1399/11/06
نسخه چاپی
رابطه تهران با پکن و مسکو راهبردی است/ با کشورهای دوست همکاری می کنیم
دستیار ویژه رئیس و‌ مدیرکل بین الملل مجلس با بیان اینکه رابطه تهران با پکن و مسکو راهبردی است، گفت: طبعا با کشورهای دوستی که در سختی ها در کنار مردم بزرگ ایران ایستاده اند بر مبنای دوستی، همکاری ‌و احترام متقابل رفتار می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «حسین امیرعبداللهیان»، دستیار ویژه رئیس مجلس و‌ مدیرکل بین الملل در واکنش به انتشار خبری هدفمند از ملاقات‌های خارجی مجلس  یازدهم گفت: آمار منتشر شده از ملاقات‌های سفرای روسیه و چین با مقامات مجلس شورای اسلامی بزرگنمایی خبری و هدفمند شده است. در مجلس یازدهم تاکنون بیش از 170 ملاقات خارجی در سطوح مختلف انجام شده که حوزه های متنوع جهان را از شرق تا غرب شامل می‌شود که ادعای نگاه یک جانبه مجلس به روابط خارجی را قویا رد می کند. 

وی درباره رویکرد مجلس یازدهم به روابط خارجی در حوزه دیپلماسی پارلمانی گفت: رویکرد مجلس در این حوزه مبتنی بر تمرکز در رفع مشکلات اقتصادی کشور، سفرهای ضروری ‌‌مأموریت محور ، تعامل با جهان و نگاه به روابط خارجی متوازن ‌‌و در راستای تامین منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است. 
 
امیرعبداللهیان درباره رویکرد مجلس در حوزه دیپلماسی عنوان کرد: در حوزه استقلال سیاسی، پایبندی به سیاست «نه شرقی ، نه غربی» و در حوزه منافع ملی تاکید بر همکاری و روابط متقابل با شرق و غرب الگوی رفتاری در دیپلماسی پارلمانی و سیاست خارجی است. در این مسیر روابط با همسایگان و نگاه ویژه به آسیا جزو‌ اولویت هاست. 
 
دستیار ویژه رئیس مجلس و‌ مدیرکل بین الملل با بیان اینکه رابطه تهران با پکن و مسکو راهبردی است افزود: طبعا با کشورهای دوستی که در سختی ها در کنار مردم بزرگ ایران ایستاده اند بر مبنای دوستی ، همکاری ‌و احترام متقابل رفتار می شود.
 
انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها