متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با دانا:

خیابان‌های مملو از مردم در ایام کرونا، ناشی از ضعف فرهنگی است/ جریمه افراد متخلف؛ تضمین رعایت پروتکل‌ها

کد خبر: 306680
|
14:21 - 1399/11/08
نسخه چاپی
خیابان‌های مملو از مردم در ایام کرونا، ناشی از ضعف فرهنگی است/ جریمه افراد متخلف؛ تضمین رعایت پروتکل‌ها
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: خیابان‌های شلوغ مملو از مردم در دوران کرونا یک ضعف فرهنگی است که رعایت پروتکل های بهداشتی با آموزش و یا جریمه افراد متخلف می‌تواند محقق شود.

به گزارشاسلام آباد خبر،دکتر مسعود ابراهیمی،متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اظهار کرد: اظهارات مسئولان بهداشتی درباره کرونا را نباید عادی انگاری کرونا تلقی کرد؛ بلکه آن‌ها بر مسئله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی تأکید دارند.

وی افزود: کرونا، یک ویروس نوپدید است که در ماه‌های گذشته نشان داده سیر صعودی و نزولی دارد.

ابراهیمی با اشاره به جهش‌های پیش روی ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: ویروس این بیماری ممکن است به لحاظ جهش‌های پیش رو شدت یابد، از طرفی هم درمان درستی ندارد و با توجه به انواع گوناگون ویروس کرونا، احتمالاً با واکسن نیز نتوانیم با آن مقابله کنیم کما اینکه در آنفلوانزا نیز این‌چنین بود.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: اصل مقابله با کرونا، رعایت اصول بهداشت تنفسی است و لزومی ندارد تا تمامی کارها تعطیل شود و باید اقتصاد و زندگی مردم بچرخد.

 

جولان مردم در دل کرونا، ناشی از ضعف فرهنگی است

این فلوشیپ فوق تخصصی عفونت در سرطان و پیوند، نقش آموزش مردم در مقابله با بحران کرونا را مهم ارزیابی کرد و گفت: خیابان‌های شلوغ مملو از مردم در دوران کرونا یک ضعف فرهنگی است و باید از طریق آموزش بتوانند مردم را نسبت به مسئله خطرات ویروس کرونا آگاه کنند؛ کما اینکه بستن کمربند ایمنی برای دفع خطرات را با آموزش توانستیم فرهنگ‌سازی کنیم.

وی عنوان کرد: خطرات بیماری کرونا برای همه روشن است که رعایت پروتکل های بهداشتی با آموزش و یا جریمه کردن افراد متخلف می‌تواند ملکه ذهن و محقق شود، چون برخی از مردم از آنجا که کرونا را باور ندارند و بر مسئله اغراق‌گویی تأکید دارند، اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؛ از این‌رو موضوع فرهنگ‌سازی کرونا زمان‌بر است و باید نسبت به فرهنگ‌سازی آن اقدام کرد.

ابراهیمی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با متذکر شدن این نکته که بیشترین میزان ابتلای به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: باید اجتماعات کوچک را کنار بگذاریم؛ چرا که ویروس انگلیسی شیوع بالاتری دارد و موجب ابتلای کودکان و سنین پایین‌تر به این ویروس می‌شود.
 

تا زمان واکسیناسیون عمومی، بهترین راه پیشگیری است 

متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: تا زمان واکسیناسیون عمومی، بهترین راه پیشگیری است و باید تنها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم؛ بعد از رسیدن واکسن‌ اگر ویروس کرونا جهش پیدا نکند، می‌توان واکسیناسیون را انجام داد.

ابراهیمی در ادامه تاکید کرد: با توجه به‌ جهش‌های صورت گرفته کرونا در دنیا و حتی ایران، باید بررسی‌ها برای کشف ماهیت ویروس صورت بگیرد تا بتوان به واکسن‌های جدید کمک کرد.

وی در پایان یاد آور شد:  40 مرکز در دنیا، واکسن‌های کرونا را پیشنهاد داده‌اند اما 20 واکسن به مرحله تولید رسیده و 5 واکسن نیز مراحل نهایی تحقیقات را طی کرده‌اند.


انتهای پیام/ا

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد