احتمال کناره گیری کاندیداهای اصلاح طلب به نفع کاندیدای جبهه رقیب

کد خبر: 306830
|
17:16 - 1400/02/28
نسخه چاپی
احتمال کناره گیری کاندیداهای اصلاح طلب به نفع کاندیدای جبهه رقیب
احتمال کناره گیری کاندیداهای اصلاح طلب به نفع کاندیدای جبهه رقیب : دبیر کل حزب مردمی اصلاحات گفت: این منطق وجود دارد که کاندیداهای اصلاح طلب به نفع کاندیدای دیگری کنار بروند؛ حتی احتمال دارد این کناره گیری به نفع کاندیدای جناح مقابل باشد تا مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،«محمد زارع فومنی»، دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در گفت و گو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه احتمال دارد که کاندیداهای اصلاح طلب برای اجماع از نظر روانی به نفع کاندیدای دیگری از جریان رقیب مثل آیت الله رئیسی کناره گیری کنند گفت: بنده تا آخر محکم ایستادم تا ببینم نتیجه تایید صلاحیت ها چه خواهد شد تا بعد از آن تصمیم گیری کنم.

وی با اشاره به اینکه هنوز تصمیم نگرفتم به نفع کسی کناره گیری کنم یا نه ادامه داد: به دلیل اینکه بعضی از مسئولان آنقدر به مردم دروغ گفتند و وعده های دروغین دادند مردم انگیزه ای برای رای دادن ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه اگر شورای نگهبان کاندیداهایی مانند ما که قبلا وزیر و رئیس جمهور و معاون اول نبودیم را تایید صلاحیت کند قول می دهم حضور حداکثری در انتخابات اتفاق بیفتد اما اگر احیانا ما را تایید نکنند بعید می دانم مردم پای صندوق رای بیایند.

زارع فومنی با بیان اینکه اگر مشارکت پایین باشد رئیس جمهور آینده با رای حداقلی انتخاب خواهد شد عنوان کرد: این خطر جدی برای جمهوری اسلامی ایران است، شورای نگهبان و مسئولان نظام باید بدانند که مردم این انقلاب را تا به امروز نگه داشتند اگر این انقلاب در طول 42 سال گذشته به حیات خود ادامه داده است به خاطر حمایت های مردمی بوده است اگر مردم پشت انقلاب را خالی کنند خیلی سخت است.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به اینکه شورای نگهبان عجله نکند گفت: مسئولان جناحی فکر نکنند و برای حفظ نظام تلاش کنند اگر بخواهیم مشارکت حداکثری داشته باشیم باید همه جناح ها و اندیشه ها در این انتخابات حضور داشته باشند.

زارع فومنی در پاسخ به اینکه اگر صلاحیت شما یا دیگر کاندیداهای اصلاح طلب تایید صلاحیت شود آیا حاضر به کناره گیری به نفع کاندیداهای دیگر هستید یا نه؟ پاسخ داد: احتمال اجماع هست، البته من نه کنار می روم نه استعفا می دهم و به نفع هیچ کس کنار نخواهم رفت مگر اینکه در روزهای آِنده اتفاقی بیفتد و اجماعی صورت گیرد.

وی در پاسخ به ایم سوال که ممکن است کاندیداهای اصلاح طلب به نفع کاندیداهای دیگر حتی در جناح رغیب، تاکید کرد: حتما این منطق وجود دارد که کاندیداهای اصلاح طلب به نفع کاندیدای دیگری کنار بروند، حتی احتمال دارد این کناره گیری به نفع کاندیدای جناح مقابل باشد تا مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ک