رویکرد و نگاه سیاسی ظلمی بزرگ برای مدیریت شهری است/ اقتصاد و معیشت شهری باید با محوریت شهرداری‌ها باشد

کد خبر: 306843
|
16:09 - 1400/02/30
نسخه چاپی
رویکرد و نگاه سیاسی ظلمی بزرگ برای مدیریت شهری است/ اقتصاد و معیشت شهری باید با محوریت شهرداری‌ها باشد
رویکرد و نگاه سیاسی ظلمی بزرگ برای مدیریت شهری است/ اقتصاد و معیشت شهری باید با محوریت شهرداری‌ها باشد : قالیباف با تاکید بر اینکه در حوزه مسائل شهری هرگز نباید رویکرد و نگاه سیاسی داشته باشیم، گفت: هر رفتار سیاسی در مجموعه مدیریت شهری، سم مهلک و ظلمی بزرگ برای مدیران و مردم آن شهر است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری مشهد اظهار کرد: به برکت خدمات مدیریت شهری شهر مشهد، اقدامات خوبی در زمینه زیرساختی با تاکید بر موضوعات حمل و نقلی اعم از ریلی و جاده‌ای برای مجاوران و زائران صورت گرفته است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ضرورت پیشرفت در شهرهای ما یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ امروز متاسفانته نوع مهاجرت‌های ما از شهرهای کوچک و یا روستاها مستقیم به شهرهای بزرگ باعث می‌شود سرانه خدمات شهری هرچقدر هم تلاش کنیم، کاهش پیدا کند و این عیبی بزرگ حوزه برنامه‌ریزی در سطح ملی ما است.

وی تصریح کرد: سیاست‌های غلط، اعمال نکردن بخشی از تصمیمات، عدم اجرای درست برنامه‌های 5 ساله و مشکلات دیگری که فراهم می‌شود، باعث مهاجرت به شهرهای بزرگ شده است.

قالیباف بیان کرد: زیرساخت‌های شهری برای یک زندگی خوب که حق مردم است، وظیفه شهرداری‌ها است؛ هرچند در قانونگذاری کم لطفی‌های شامل حال شهرداری‌ها شده است و بار سنگینی را تحمل می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وقتی حرف از یک زندگی خوب می‌زنیم، اقتصاد شهری و معیشت مردم جزو آن ماموریت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد و معیشت شهری باید با محوریت شهرداری‌ها پیش برود، ادامه داد: وقتی حرف از یک زندگی خوب می‌زنیم، باید رویکرد مسائل اجتماعی و فرهنگی در شهر بر حوزه‌های کالبدی باید غالب شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: وقتی حرف از یک زندگی خوب می‌زنیم، دقیقا به معنای هوشمندسازی، شفاف‌سازی، مردمی سازی و در نهایت کارآمدسازی شهر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی حرف از یک زندگی خوب می‌زنیم، یعنی هرگز نباید بپذیریم کلان شهرهای ما بین 30 تا 35 درصد حاشیه نشین داشته باشند.

وی تصریح کرد: وقتی حاشیه نشینی داریم، یعنی فقر داریم، یعنی آسیب اجتماعی داریم، یعنی ظلم بیشتر به مستضعفان و کسانی شده که صاحبان انقلاب هستند.

قالیباف با تاکید بر اینکه در حوزه مسائل شهری نباید هرگز رویکرد و نگاه سیاسی داشته باشیم، افزود: هر رفتار سیاسی در مجموعه مدیریت شهری سم مهلکی برای مدیران و مردم آن شهر است؛ این یک ظلم بزرگ برای مدیریت شهری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه خدمت‌رسانی باید حکم خورشید را برای مردم داشته باشیم؛ در حوزه خدمات و امنیت حتما باید با این نگاه به مردم توجه کنیم؛ مردم همه شهروند ما هستند؛ مکتب اهل بیت(ع) و قرآن ما را مکلف کرده که عدالت مبنای کار ما باشد و بدون شک خدمت به محرومان باید اولویت مدیریت شهری باشد.

وی در ادامه با اشاره به اصل هفتم و اصل یکصدم تا یکصد ششم، که اساس پایه‌های مدیریت شهری است، گفت: تفسیر درستی باید از این اصل‌ها داشته باشیم؛ یکی از اشکالات و ناکارآمدی‌های که در سطح کشور می‌بینیم، متمرکز بر تصمیم‌گیری‌ها از مرکز است؛ باید در قانونگذاری به سمت تفکیک کارهای ملی و محلی حرکت کنیم.

قالیباف با بیان اینکه در مدیریت شهری چهار «میم» را موردتوجه قرار بدهیم، ادامه داد: میم اول محله است، یعنی شهرداری‌ها باید رویکرد محله محوری داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میم دوم مدرسه است؛ مدارس در همان حوزه محلات باید یک پیوند محکم با میم اول داشته باشند.

وی بیان کرد: میم سوم مسجد است؛ مسجد باید همیشه در مرکز و در قلب محله‌ها فعال باشد؛ محلات ما باید با تفکر مسجدی اداره و فعالیت کنند.

قالیباف با اشاره به میم چهارم تصریح کرد: میم چهارم منزل و خانواده است؛ اگر این چهار میم ارتباط ارگانیک داشته باشند، دیگر شاهد آسیبی نخواهیم بود؛ باید توجه کنیم که نمی‌شود این چهار میم را با نظامات اداری پیش برد؛ این‌ها باید به مردم واگذار شود.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: این حرکت ضد انسانی و نسل کشی رژیم صهیونیستی را باید همه امت اسلامی و همه مسلمانان و آزادی خواهان با هر گرایش و سلیقه و مذهبی محکوم کنند.

انتهای پیام/