فاجعه سردشت فراموش شدنی نیست/ جانبازان سردشت همچنان با سرفه روز خود را سپری می‌کنند

کد خبر: 306990
|
17:33 - 1400/04/07
نسخه چاپی
فاجعه سردشت فراموش شدنی نیست/ جانبازان سردشت همچنان با سرفه روز خود را سپری می‌کنند
فاجعه سردشت فراموش شدنی نیست/ جانبازان سردشت همچنان با سرفه روز خود را سپری می‌کنند : حسین‌پور با اشاره به اینکه فاجعه سردشت فراموش شدنی نیست، گفت: در سی و چهارمین سالگرد فاجعه بمباران شیمیایی سردشت، جانبازان این شهر همچنان با سرفه روزهای خود را سپری می کنند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، کمال حسین‌پور در گفت‌وگو بااروم نیوز،با اشاره به اینکه شهرستان سردشت در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ توسط رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شد که در این فاجعه انسانی ۱۲۰ نفر شهید و بیش از ۲ هزار نفر مصدوم شدند، اظهار کرد: امروز سی و چهارمین سالگرد فاجعه حمله شیمیایی رژیم صدام علیه مردم مظلوم سردشت بوده و این فاجعه فراموش شدنی نیست.

وی، افزود: هفتم تیر سال ۱۳۶۶ رژیم صدام با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد؛ امروز، با گذشت ۳۴ سال از این فاجعه انسانی، هنوز جانبازان سردشت با سرفه درگیر بوده و بسیاری از ساکنان این شهر، کماکان از مشکلات تنفسی رنج می‌برند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بمباران شیمیایی سردشت به عنوان نخستین شهر قربانی سلاح و جنگ افزارهای نامتعارف شیمیایی ثبت شده و این حادثه ناگوار مظلومیت مردم این شهر و حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ثابت کرد.

حسین پور تاکید کرد: همه حامیان صلح و دوستی باید برای جلوگیری از تکرار فجایع انسانی ناشی از کاربرد سلاح های کشتار جمعی باید عاملان کاربرد سلاح‌های شیمیایی به همراه همدستان آنها را به دست عدالت سپرده و نیز یاد و خاطره قربانیان سلاح های شیمیایی را گرامی بداریم.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد