فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت سالروز عملیات مرصاد:

سختی ها را درهم می شکنیم/ ملت ایران بیگانه پرستان را طرد می کند

کد خبر: 307107
|
15:32 - 1400/05/04
نسخه چاپی
سختی ها را درهم می شکنیم/ ملت ایران بیگانه پرستان را طرد می کند
فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت سالروز عملیات مرصاد گفت: درست است با سختی ها همراه هستیم ولی سختی ها را در هم می شکنیم ما ملتی هستیم که هم‌زمان با شکست دادن دشمنان مشکلات و سختی ها را برمی داریم.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سرلشکر حسین سلامی امروز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه که در یادمان شهدای مرصاد برگزار شد، اظهار داشت: خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که ما را از امت پیامبر عظیم الشان اسلام قرار داد و امامان معصوم را برای هدایت امت اسلام همانند سفینه نجات و مصباح هدایت تا ابد برای ما پیشرو و امام قرار داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: همچنین خدا را شاکریم که در عصر نائبان عزیز عالمان بزرگ پیشوایان انقلابی همانند حضرت امام راحل عظیم الشأن و رهبر عزیز و بزرگوار انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم.

وی ضمن تبریک دهه ولایت و عید غدیر و ولادت امام هادی(ع)، خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم که امروز فرصت داد تا در جمع عالمان بزرگ، مسئولان محترم، خانواده معزز شهیدان، فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس و فرماندهان حال حاضر نیروهای مسلح به خصوص در استان کرمانشاه و مردمان با بصیرت، فهیم، فداکار، وفادار و شریف این سرزمین توفیق و شرف حضور پیدا کردم.

سرلشکر سلامی گفت: این حضور را برای خودم افتخاری دل انگیز می دانم و همواره به بودن در میان این مردم که به صداقت، جوانمردی، منش، مرام پهلوانی و بلندنظری شهره هستند افتخار می کنم.

وی بیان داشت: معمولاً بین مردمان هر زمین و طبیعت آن رابطه‌ای برقرار است مردمان استان کرمانشاه هم همانند طبیعت آن با طراوت و بانشاط و مانند کوه های بلندش سربلند و سرافراز هستند.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: مردم این سرزمین همانند چشمه سارهای زلال و رودهای پاک آن زلال و با صفا هستند این مردمان برای تاریخ بزرگ کشور ما افتخاراتی جاودان آفریدند آنها مرزدارانی هستند که هرگز هیچ دشمنی یارای نفوذ به سرزمینشان را ندارند چرا که آنها از امام علی(ع) آموختند که هیچ قومی نیست که دشمن در عمق سرزمینش پا بگذارد مگر آن که ذلیل شوند.

وی افزود: مردم کرمانشاه نماد عزت ملت عزیز و بزرگ ایران هستند چرا که اجازه ندادند دشمن و عوامل مزدور دشمن در خاک مقدس این سرزمین پای بگذارند، اینجا مرصاد است جاودانه، استثنا و بی‌نظیر در تاریخ مقاومت ملت عزیز ایران و مردم شریف استان کرمانشاه، اینجا صفحات درخشانی است که در آن سیمای فداکاری، وفاداری، شکوه، حماسه های بلند و فریادهای طنین انداز همیشه جاودان مردان و زنان مسلمانش دیده می شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: اینجا نماد روشن مقاومت کسانی است که به ملیت و هویت و اسلام و ایران وفادار هستند در مقابل قومی منفور و جدا شده از این ملت که به دشمن پناه بردند و به این ملت خیانت کردند، در دامن دشمن ما ماوا گزیدند و با سلاح دشمن به مردم حمله کردند، آرزوی دشمن را با خود همراه آوردند و مانند همیشه که دشمنان در محاسبه ملت ایران به خطا افتادند آنها هم به اشتباه افتادند و رویاهای شیطانی آنها هرگز روی زمین تعبیر و تفسیر نشد.

وی ادامه داد: اینجا سرزمین یک افتخار و یک تاریخ است ملتها اگر درست و به موقع عمل نکنند ممکن است در یک حادثه همه سرنوشت خویش را از دست بدهند، حوادثی که اتفاق می افتد معمولاً در ظرف زمان خود متوقف نمی‌شود بعضی از حوادث به اندازه حیات ممتد یک ملت الی الابد موثر هستند و برخی از واکنش ها و عکس العمل ها و مقاومت ها و رشادت ها برای همیشه در تاریخ مثل یک حقیقت زنده و جاری جریان دارد.

سرلشکر سلامی گفت: شکوه یک ملت را به تصویر می کشد استقامت و ارتفاع و بلندای قامت یک ملت را تعیین می کند، مردم این کشور درس های بزرگ و عبرت های سهمگینی به دشمنان خود می دهند و نشان می دهند که این مردم برای دفاع از ارزشها، استقلال، عزت، شرف و کرامت خود چگونه با دشمن رفتار می کنند، آنچه که در این سرزمین و آوردگاه صورت گرفت و ما امروز نشسته ایم تا همچنان به وجود آن افتخار کنیم یک درس بزرگ تاریخی برای همه دشمنان اسلام و ایران بود.

وی بیان داشت: این ملت هرگز اجازه نمی دهد هیچ دشمنی در سرزمینش قدم بگذارد، ایران در هیچ نقطه‌ای اشغال شدنی نیست و مردم ایران هرگز تماشاگر تهاجم دشمن نخواهند بود آنها در هنگام حادثه همه شعله های فروزان آتش می شوند و به آب و آتش می زنند از صخره ها عبور می کنند و فراز ارتفاعات حضور می‌یابند و قله‌ها را فتح می‌کنند و آتش های دشمن را خاموش می کنند، آنها دشمن را ناکام می‌کنند و این خصوصیت ملت ایران است و در سرزمین های متنوع و حماسه های متعدد از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز این ویژگی، برجستگی، درخشندگی و این روح بلند نجات بخش این ملت در حوادث تلخ و سهمگین بوده است.

وی گفت: اینجا فرماندهان بزرگی جنگیدند، مردان بزرگی شهید شده‌اند، زنان بزرگی بدرقه کننده مردانشان برای حضور در میدان جهاد بوده اند، اینجا مردانی همچون شهید صیاد شیرازی، شهید شوشتری و شهدای دیگری حضور یافتند، اینجا سرزمینی است که برای همیشه به عنوان یک نقطه افتخار جاودان خواهد ماند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: این برای همه مزدورانی که دشمن را پناهگاه سیاسی خود قرار می‌دهند و کلامشان ترجمه کلام دشمن است، اهدافشان انعکاس و پژواک هدفهای دشمن است، آنها که با سلاح دشمن می آیند زیر آتش دشمن حرکت می‌کنند و می‌خواهند ملت ایران را تسلیم دشمن کنند عبرت بزرگی است.

وی اظهار داشت: این سرگذشت و داستان همیشه تکرار پذیر است اما این ملت تغییر نمی کند زمانه ملت ما را تغییر نمی‌دهد بلکه اگر به گذشته نظری بیفکنیم می‌بینیم که چه رخدادهای تلخ و شیرینی و جهان اسلام و در کشور ایران رخ داده است.

وی تصریح کرد: اولین نکته این است که نگاه کنیم ببینیم دشمنان ما در هر سرزمینی پا گذاشتند ارمغان شان برای مردمان آن سرزمین آتش، ویرانی، فقر، تخریب، آوارگی مسلمانان، هتک حرمت به نوامیس مسلمین، کشته شدن فرزندان در آغوش مادران و متلاشی شدن خانواده‌ها و آتش تفرقه های خونین در دنیای اسلام بوده است.

سرلشکر سلامی بیان داشت: مبلغان و مروجان سیاست دشمن دیگر میان ملت ایران و هرگز در ذهن و در حافظه تاریخی و در باطن و شعور باطنی ملت ایران هیچ جایگاهی از فریبکاری های رسانه‌ای یا اقوال و گفتمان‌های دروغ ندارند، آنها می دانند دشمن چگونه سوریه که یک سرزمین عزیز اسلامی بود را ویران، مردمان آنرا آواره و نوامیسش را در خیابان‌های اروپا فرستادند، این حادثه تلخی بود که شکستن شکوه یک ملت را نشان می‌داد.

وی گفت:مردم میدانند آتش تفرقه در لبنان با مردم عزیز آن سرزمین چه کرد، می دانند وقتی دشمن در سرزمین عراق پا گذاشت چگونه مسلمانان را در امواج پرخروش فتنه های عظیم فروبرد، می دانند وقتی که دشمن در صدد اشغال یمن بود سرزمین یمن فقیر و مظلوم را چگونه ویران کرد و انسان‌های بی‌دفاع این سرزمین را زیر آوارها دفن کرد.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: مردم ما دیدند و می بینند که چگونه دشمنان ما افغانستان را میدان تاخت و تاز سیاسی و نظامی خود قرار دادند و یک ملت را ده‌ها سال است از امنیت آرامش رفاه و پیشرفت محروم کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: در هر سرزمینی که دشمنان ما پا گذاشتند و آتش فتنه های خونین را به راه انداختند چیزی جز ناامنی، عقب‌ماندگی، ویرانی، تخریب، آوارگی و هتک‌حرمت به مسلمانان عزیز هیچ ارمغان دیگری نداشت.

وی بیان داشت: به سرزمین خودمان هم نگاه کنید دشمن ده ها سال است رویای آشفته ای که در سرزمین های دیگر تعبیر کرد و به دنبال آن بود که خواب های پریشان در مورد ملت ایران هم تعبیر کند اما این امامت و اتصال مردم با ولایت و پیوند عمیق اسلام و مردم و رهبری و خروش نیروهای مسلح باعث شد که این ملت در میان این دریای خروشان آتش همانند داستان حضرت ابراهیم برداً و سلاما باقی بماند.

سرلشکر سلامی افزود: ما به فضل الهی بر دشمنانمان غلبه کرده‌ایم آن استراتژی های خطرناک و سیاست های بسیار پیچیده که اگر در مورد هر کشور دیگری اعمال کنند حتی اگر این سیاست های پیچیده در مورد آمریکا اعمال می شد که او تحت یک محاصره اقتصادی جهانی قرار می‌گرفت و اگر همه جهان را تحریک می‌کرد تا در انزوای سیاسی قرار دهند آمریکا فرو می پاشید اما این قدرت های شیطانی که در کارنامه خود فروپاشی نظام های کوچک و بزرگی را قرار دادند وقتی به ایران عزیز می رسند متوقف می شوند، سیاست هایشان ناکام می شود آنها با بحران سیاست مواجه می شوند و اهدافشان پیش نمی رود.

وی ادامه داد: می‌دانید واقعاً سیاست تحریم برای این بود که چهره جامعه ما همانند چهره زیبا و دل انگیز امروز نباشد که مردم زندگی خود را پیش می‌برند، هر روز افتتاح می‌کنند، ایران ساخته می‌شود، در کنار مشکلات مردم پیش می‌روند، نظام مقتدرتر می‌شود و از امنیت و منافع و حیثیت خود دفاع می کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آنها می‌خواستند این ملت را فلج کنند واقعا سیاست تحریم برای فلج کردن ملت ایران بود اما از دل آن پیشرفت به درآمد، امروز می‌بینیم جوانان ایرانی در همه عرصه ها برای ساخت کشور و رفع نیازمندی ها پا در عرصه میدان گشودند و در هر صحنه‌ای که وارد شدند توانسته‌اند بندهای استقلال این کشور را از بیگانگان بگسلند.

وی افزود: درست است با سختی ها همراه هستیم ولی سختی ها را در هم می شکنیم ما ملتی هستیم که هم‌زمان با شکست دادن دشمنان مشکلات و سختی ها را برمی داریم، ما ملتی هستیم که عزت و سرافرازی را همواره در پیش روی خود قرار می دهیم.

سرلشکر سلامی بیان داشت: آمریکا که معمار سیاست تحریم بود در این نبرد شکست خورد و امروز این ایران بزرگ است که برای دشمن در موضوع رفع تحریم‌ها و رجعت دشمن به برجام شرط می گذارد و هر وقت کشور و ملتی در مقابل دشمن خود شرط بگذارد یعنی او موفق است و او دست برتر را دارد

وی اظهار داشت: امروز می‌بینید ائتلاف دشمن و وحدت بین دشمنان شکسته شده است و هیچ کس از هیچ کس حمایت نمی‌کند شما دیدید وقتی رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطین اینچنین کرنش کرد اولین گروهی که رژیم صهیونیستی را ترک کردند آمریکایی‌ها بودند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: امروز می‌بینید عربستان سعودی را دیگر آمریکایی ها نمی توانند حمایت کنند و این یعنی شکسته شدن ائتلاف و افول قدرت دشمنان ما و می‌بینید رژیم سعودی که با حمایت همه جانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان و شرکاء منطقه‌ای آنها به یمن مظلوم و بی دفاع حمله کرد امروز در حال تجربه یک شکست مفتضحانه است، این ساده نیست این ها جلوه هایی از جمال نصرت الهی هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اینها جلوه هایی از جلال قدرت الهی هستند اینها نشان می‌دهد که هرچه دشمنان ما تلاش کردند تا ابعاد نفوذ انقلاب اسلامی را در سرزمین های دور و نزدیک از بین ببرند نتوانستند آنها می‌خواستند نظام سوریه را ساقط کنند و پیشوای مسلمین و مقتدای ما می خواست بماند و ملت سوریه و رهبری سوریه نیز می خواست بماند آنچه اتفاق افتاد اراده انقلاب و وحدت بین ملت ایران و ملت سوریه بود.

سرلشکر سلامی خاطر نشان کرد: امروز آمریکایی‌ها را در هیچ نقطه ای از متن سیاست های این منطقه نمی بینید، شما دیگر از آن تحرکات بیش از حد مقامات آمریکایی در منطقه و جهان چیزی نمی بینید نام مقامات آمریکایی را نمی دانید و نمی دانید امروز وزیر خارجه آمریکا چه کسی است این در حالی است که قبلاً همه می دانستند.

وی افزود: امروز کسی نمی داند نام وزیر دفاع آمریکا چیست و به ندرت کسی نام معاون اول رئیس جمهور آمریکا را می داند این مربوط به این است که نظام و آمریکایی در حال افول است.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: او مجبور شده است به برجام برگردد اما شرط تعیین می‌کنیم این یعنی در موازنه اقتدار ایران عزیز سربلند و سرافراز است.

وی تصریح کرد: این نتیجه مرصاد است یک کمین گاه الهی که مردان و زنان با شرف این سرزمین و همه بلاد دیگر این امت آمدند در اینجا تا راه را بر دشمن ببندند، پرچم دشمن را بر زمین زدند و پرچم پر افتخار اسلام و ایران را به اهتزاز درآوردند این یعنی آثار دائمی مرصاد این کمینگاه الهی.

سرلشکر سلامی اذعان داشت: امروز دشمنان ملت ایران که همیشه محاسباتشان غلط است باز هم به اشتباه افتادند، تصور می‌کنند اگر ساعاتی برق برود یا به دلیل خشکسالی یا هر دلیل دیگری در نقاطی با کمبود آب مواجه شویم مردم ایران دستاوردهای بزرگ نظام، اعتقادات و باورهای عمیق شان و ایمانشان را کنار می‌گذارند و به حرف‌های بیگانگان گوش می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: واقعاً آنها همیشه خیال بافند بر طبل باطل می کوبند این روزها باز هم ملت ایران نشان دادند که چقدر وفادار، آگاه، فداکار هستند و دشمن را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب اندیشه‌ها و افکار و رویاهای وارونه و خواب‌های آشفته و کلمات و اصوات این مزدورانی که کلمات شان ترجمه کلام بیگانگان است را نمی خورند.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: آنها انگلیسی رئیس جمهور آمریکا را به فارسی ترجمه می کنند، با زبان بیگانه با مردم سخن می‌گویند آنها تصور می کنند که مردم ما که همیشه بیگانه ستیز بوده اند و زخم های بیگانه را بر پیکری تاریخ خود دیده‌اند تاریخ را فراموش کرده‌اند، نه، ملت ایران آگاه، سربلند و بیدار است.

وی گفت: در این روزها باز امواج زیبای بیداری و عطر دل انگیز روح جوانمردی و غیرت از مردمان این سرزمین در فضا منتشر شد و بار دیگر شکوه حماسه های دیگری را رقم زد.

سرلشکر سلامی اذعان داشت: دشمنان ما خوار، افسرده و ناکام شدند امروز پژمرده هستند و حرفی برای گفتن ندارند برای اینکه در فضای نفرت ملت ایران قرار دارند آنها منفورند، ملت ایران خادمان را از خائنان تشخیص می دهند، ملت ایران بیگانه پرستان را طرد می‌کنند و هرگز به کلام آنها گوش نمی‌دهند، بدانید دشمنان ما فقط صوت و کلمه هستند فقط حرف می‌زنند و چیزی جز حرف ندارند ما در میدان آنها را تجربه کردیم، شما در میدان آنها را دیده اید اما  بی حس و بی حال و عاجز هستند و حرفی برای گفتن ندارد.

وی بیان داشت: درود خداوند را به شهیدان مرصاد نثار می‌کنیم و مرصاد های دیگری که به فضل الهی ملت در کمینگاه دشمنان نشسته و همه جا تیر وفاداری خود را از چله کمان رها کرده و بر قلب دشمنان نشانده اند.

وی ادامه داد: درود خداوند بر شما مردم عزیز ما خاک کف پایتان هستیم و همچنان پیش مرگ شما در میدان های سخت و میدان‌های خطر، با شما همراهیم تا انتهای پیروزی، می‌دانیم بر مشکلات غلبه می‌کنیم، شکوه صبر و شکیبایی شما را ستایش می کنیم دست های شما را می بوسیم و دستهایتان را می فشاریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما هستیم، شما هستید، با هم ایران را زیباتر از همیشه می سازیم با امید و پیروی از یک رهبر بزرگ و عزیز و جانباز به نام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، آن امام عزیزی که شب و روز ذکر دعایش خوشبختی این ملت است، آرزویش سعادت این ملت است، همواره برای همه این مردم دعا می کند و خداوند با اوست و خداوند در موقعیت های متعددی او را به همراه شما یاری کرده است و او را در صحنه‌های سخت تنها نگذاشته است و شما فریادهای "هل من ناصر" او را با تمام وجود و قلب خود پاسخ داده اید، درود خدا بر نجابت، صبر، استواری، تحمل و روح جوانمردی شما مردم عزیز.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد