به‌روزرسانی؛ پارالمپیک توکیو| آغاز قدرتمندانه والیبال نشسته/ نخستین طلا برای ایران؛ رستمی طلا را لیفت کرد

کد خبر: 307206
|
17:16 - 1400/06/06
نسخه چاپی
به‌روزرسانی؛ پارالمپیک توکیو| آغاز قدرتمندانه والیبال نشسته/ نخستین طلا برای ایران؛ رستمی طلا را لیفت کرد
به‌روزرسانی؛ پارالمپیک توکیو| آغاز قدرتمندانه والیبال نشسته/ نخستین طلا برای ایران؛ رستمی طلا را لیفت کرد : در چهارمین روز از بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو پاراورزشکاران ایران نمایش خوبی ارائه کردند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهارمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز با رقابت پارالمپین‌های ایران در رشته‌های پارادوومیدانی، والیبال نشسته و پاراتیروکمان، بسکتبال با ویلچر و پاراوزنه‌برداری آغاز شده است.

 

*پاکباز در پرتاب وزنه پنجم شد

در اولین رقابت پارالمپین‌های ایران در امروز ورزشکاران در ماده پرتاب وزنه کلاس F۱۲ به مصاف هم رفتند که سامان پاکباز نماینده کشورمان در این رقابت بود. او در مسابقه صبح امروز و در رقابت با هفت پرتاب‌گر دیگر رکورد ۱۴.۲۹ متر را برجای گذاشت و رتبه پنجم را کسب کرد. در این رقابت کیم لوپز گونزالس از اسپانیا با رکورد ۱۷.۰۴ متر ضمن دستیابی به رتبه نخست و مدال طلا، رکورد جهان و پارالمپیک را ارتقا بخشید. رومان دانیلیوک از اوکراین با حدنصاب ۱۶.۵۳ متر به مدال نقر دست یافت و البک سلطانف از ازبکستان با رکورد ۱۵.۹۴ متر سوم شد و به مدال برنز رسید.

 

*آغاز قدرتمندانه والیبال نشسته

تیم ملی والیبال نشسته ایران در این دیدار که در سالن ماکاهوری برگزار شد در سه ست پیاپی و با نتایج 23-25,  16-25,  17-25 مقابل حریف خود به برتری رسید.

تیم کشورمان سپس روز دوشنبه در گروه A با برزیل دیدار می کند و چین و برزیل دیگر تیم های حاضر در این گروه هستند. تیم والیبال نشسته کشورمان با هدایت هادی رضایی به دنبال کسب هفتمین مدال طلای پارالمپیک است. ایران در پارالمپیک های ۱۹۸۸، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶ به عنوان قهرمانی رسیده.
گروه B  نیز از تیم های ژاپن، بوسنی، کمیته ملی پارالمپیک روسیه و مصر تشکیل شده است.

 

*شروع خوب منشازاده در کامپوند
علی منشازاده از ایران در مرحله یک شانزدهم ایراندازی کامپوند به مصاف کوآتس از آفریقای جنوبی رفت و توانست با برتری قاطع ۱۴۳ بر ۱۳۰راهی مرحله بعد شود.
منشازاده در مرحله بعد باید به مصاف ورزشکار فنلاند برود. دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها رمضان بیابانی ساعتی دیگر به مصاف حریفش مارچانت از استرالیا می‌رود.

 

 *کامپوند امروز را با پیروزی تمام کرد/ برد میلیمتری بیابانی برابر حریف 60 ساله!

در ادامه رقابت‌های پارا تیروکمان کامپوند و کلاس w 2 رمضان بیابانی در مرحله یک شانزدهم مقابل مارچانت از استرالیا قرار گرفت و در یک رقابت نزدیک و حساس، ۱۴۱ بر ۱۳۹ به برتری رسید.

این نتیجه در حالی رقم خورد که حریف بیابانی ورزشکار ۶۰ ساله استرالیایی بود و تا لحظه آخر هم برای رسیدن به برتری تلاش کرد.

این مسابقه در دو راند مساوی شد و در دو راند هم حریف استرالیایی برنده شد اما شکست ۲۸ بر ۲۴ در راند سوم باعث شد تا بیابانی راهی یک هشتم نهایی شود.

 

*بسکتبال با ویلچر بالاخره رنگ برد را دید/ برتری ایران مقابل الجزایر
تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران امروز شنبه در سومین دیدار خود در بازی‌های پارالمپیک توکیو به مصاف الجزایر رفت که این بازی با نتیجه 81 بر 47 ‏ به سود ایران تمام شد.

در این بازی که از ساعت ۱۴:۴۵ و در سالن موساشینو برگزار شد، تیم بسکتبال ایران در کوارتر اول و دوم به ترتیب موفق شد با نتایج ۱۸ بر ۱۰ و ۱۹ بر ۸ ‏برابر الجزایر به پیروزی برسد.

برتری ایران در نیمه دوم و در کوارترهای سوم و چهارم هم ادامه داشت و شاگردان عباس آقاکوچکی به ترتیب با نتایج ۲۲ بر ۱۵ و 22 بر 14  ‏این نیمه را به پایان بردند تا در نهایت با نتیجه 81 بر 47 ‏ به کار خود پایان بدهند.

این نخستین برد تیم بسکتبال با ویلچر ایران در پارالمپیک توکیو بود که تیم کشورمان را در این رقابتها ۴ امتیازی کرد.

در بازی ایران مقابل الجزایر، طبق اعلام قبلی حدود ۵۰۰ دانش آموز به همراه معلمان خود در سالن حضور داشتند و از نزدیک شاهد برد تیم ملی ایران بودند.

تیم ایران که در گروه دوم این رقابت‌ها قرار دارد، در دو بازی گذشته خود برابر استرالیا و آمریکا شکست خورده بود. چهارمین دیدار تیم ملی ایران از ساعت ۹ صبح فردا یکشنبه مقابل بریتانیا برگزار می‌شود.

 

*رستمی نخستین مدال طلا را ضرب کرد
ملی‌پوش پاراوزنه برداری ایران با مهار وزنه 234 کیلوگرمی موفق شد نخستین مدال طلا کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک را به نام خود ضرب کند.
رقابت‌های دسته منهای 80 کیلوگرم پاراوزنه‌برداری مردان عصر امروز (شنبه) در سالن وزنه‌برداری فروم توکیو برگزار شد و روح‌الله رستمی به‌عنوان نماینده ایران در این دسته به مصاف حریفان خود رفت. رستمی در این دسته با ورزشکارانی از چین، اوکراین، یونان، گرجستان، کلمبیا، ایتالیا و برزیل رقابت کرد.

رکورد جهانی دسته منهای 89 کیلوگرم در اختیار روح‌الله رستمی است. وی سال 2021 توانست در مسابقات بین‌المللی توانست وزنه 241 کیلوگرمی را مهار کند. رکورد پارالمپیک این دسته نیز در اختیار یک ایرانی دیگر است. مجید فرزین با مهار وزنه 240 کیلوگرمی در پارالمپیک 2016 ریو ضمن کسب مدال طلا این رکورد را به نام خود ثبت کرد.

رستمی در این رقابت ابتدا موفق به مهار وزنه 225 کیلوگرمی شد و در ادامه کادر فنی برای وی وزنه 228 کیلوگرمی را درخواست دادند. دارنده مدال نقره پارالمپیک لندن برای مهار این وزنه نیز مشکلی نداشت. رستمی که پیش از این توانسته بود با مهار وزنه 241 کیلوگرمی رکورد جهانی این دسته را به نام خود کند، برای حرکت سوم پشت وزنه 234 کیلوگرمی قرار گرفت و آن را به راحتی بالای سر برد. با مهار این وزنه نخستین مدال طلای ایران در پارالمپیک توکیو به نام روح‌الله رستمی ضرب شد.

با توجه به قهرمانی رستمی وی درخواست رکوردشکنی داد اما در مهار وزنه 242 کیلوگرمی ناموفق بود.

جیائو فی از چین با مهار  وزنه 215کیلوگرم به مدال نقره رسید و محمد الفت مصری با مهار 212 کیلوگرم نیز صاحب گردن آویز برنز دسته منهای 80 کیلوگرم شد.

مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در توکیو در زمان وزنه زدن رستمی در سالن حضور داشت و به تشویق وی پرداخت.

 

ادامه دارد...