دلایل حذف آیت‌الله قدوسی چه بود؟/ حجت الاسلام سالک: رئیس قوه قضائیه پرونده هشت شهریور را بررسی کند

کد خبر: 307246
|
16:28 - 1400/06/15
نسخه چاپی
دلایل حذف آیت‌الله قدوسی چه بود؟/  حجت الاسلام سالک: رئیس قوه قضائیه پرونده هشت شهریور را بررسی کند
دلایل حذف آیت‌الله قدوسی چه بود؟/ حجت الاسلام سالک: رئیس قوه قضائیه پرونده هشت شهریور را بررسی کند : پرونده هشت شهریور سال 60 به دلایل نامعلوم رسیدگی نشد و هیچ محاکمه ای هم صورت نگرفت که آقای موسوی خویینی ها در این قضیه مسئول هستند گرچه آقای موسوی رئیس دادگاه کل کشور از دنیا رفت ولی این آقایان هستند و هنوز راحت راه می روند از آقای اژه ای رئیس قوه قضائیه می خواهم که پرونده هشت شهریور سال 60 را بررسی کنند و اقدام قانونی و قضائی انجام دهند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ دهه 60 یادآور رویدادهای مهم و بسیار تلخی است که توسط گروهک منافقین در این کشور رقم زده شد و تا همیشه در حافظه تاریخی مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت و ضبط شده است. در آن دهه خونین، خون 17 هزار نفر از مردم بیگناه از زن و مرد و پیر و جوان و کودک سنگ فرش این سرزمین را گلگون و رنگین کرد که شخصیت های وارسته ای همچون شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، مطهری، شهدای محراب و بسیاری دیگر، از عناصر مهم و کلیدی نظام بودند و منافقین به خیال خام خود با حذف فیزیکی آنها به دنبال ضربه زدن و یا از بین بردن انقلاب اسلامی بود غافل از اینکه خون این شهیدان تدا.م بخش انقلاب اسلامی در دهه های بعد خواهد شد.

چهاردهم شهریور سال 60 سالروز شهادت شهیدان «آیت الله علی قدوسی» و «سرتیپ هوشنگ وحید دستجردی» است که به مرور و بررسی مختصر شخصیت و چرایی و نحوه شهادت این دو بزرگوار پرداخته ایم.

شهید «آیت الله علی قدوسی» سال 1306 هجری شمسی در خانواده ای روحانی در شهر نهاوند به دنیا آمد پدر وی آیت الله احمد قدوسی؛ عالمی بزرگ و مرجع تقلید به شمار می‏ رفت. این روحانی مبارز تحصیلات مقدماتی خود را در مکتب ‏خانه و نزد پدر گذراند و سپس برای ادامه تحصیلات راهی قم شد و درس‏‌های علوم اسلامی و سطح حوزه علمیه را نزد «آیت ‏الله صدوقی» آموخت و پس از آن به درس خارج «آیت ‏الله بروجردی» راه یافت و توانست از محضر امام خمینی نیز در فقه و اصول بهره های فراوانی ببرد سرانجام در سال 1341 خورشیدی با همتی عالی به مقام اجتهاد نائل آمد.

وی از زمان تحصیل نزد امام راحل، به ایشان علاقه ‏مند شد و علاوه بر پیروی از ایشان در مسیر پیمودن تقوا و تزکیه و اخلاق، در زندگی علمی، آموزشی، سیاسی و اجتماعی نیز ایشان را الگو و اسوه خود قرار داد. آیت ‏الله قدوسی جزو استادان حوزه علمیه قم در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی بود که به همین دلیل توسط ماموران سازمان اطلاعات و امنیت کشور(ساواک) دستگیر و زندانی شد. وی پس از آزادی از زندان به قم رفت و به اصلاح ساختار آموزشی حوزه علمیه با حفظ اصالت ‏های حوزه و تکیه بر امتیازها و ویژگی‏ های برجسته این نظام پرداخت که منجر به تاسیس مدرسه حقانی شد. برنامه ‏ریزی دقیق آموزشی، استفاده از روش‏‌های ارزشیابی، آزمون ‏های منظم، نظارت مستقیم بر متون درسی، از جمله برنامه‏ های او در اصلاح نظام آموزشی بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) با حکمی آیت الله قدوسی را به عنوان دادستانی کل کشور منصوب کرد. در آن زمان، بسیاری از نیروهای نفوذی و حتی عده ‏ای از منافقان در نهاد دادستانی بودند که آن شهید برای آفت ‏زدایی و اصلاحات بنیادی، تلاش‏‌های فراوانی انجام داد و نیروهای مومن و انقلابی را جایگزین این‏گونه افراد می کرد. او نخستین فردی بود که آیین‏ نامه دادگاه‏های انقلاب را تدوین کرد و تغییرهای اصولی و زیربنایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیشنهادهای سازنده وی صورت گرفت. تلاش آن شهید بر این بود که مقررات طاغوتی و ضد اسلامی محو و قوانین ارزشمند اسلامی جایگزین آنها شود.

آیت الله قدوسی سرانجام پس از 31 ماه خدمت خالصانه در 14 شهریور 1360 خورشیدی بر اثر انفجار بمب در دادستانی انقلاب اسلامی توسط منافقان به شهادت رسید و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

*********

شهید «سرتیپ هوشنگ وحید دستجردی» دیگر شهید چهاردهم شهریور در سال ۱۳۰۴ در اصفهان به دنیا آمد. وی پس از پشت سر گذاشتن دروس ابتدایی و متوسطه، در سال ۱۳۲۸ وارد آموزشگاه شهربانی شد و پس از ۳۲ سال خدمت در پست های مختلف بازنشسته شد. این شهید بزرگوار که از طرفداران نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به شمار می رفت، پس از پیروزی انقلاب، در اسفند ۱۳۵۷ به خدمت دعوت شد و در ۲۴ اسفند ۱۳۵۹ به ریاست شهربانی کل کشور منصوب شد. سرتیپ هوشنگ وحید دستجردی پس از خدمات ارزنده و شایسته سرانجام در حادثه انفجار دفتر نخست وزیری ۸ شهریور ۱۳۶۰ به شدت زخمی شد اما شش روز بعد بر اثر جراحات وارده، به فیض شهادت نائل آمد.

 

به منظور شناخت بیشتر با خدمات و ابعاد شخصیتی شهیدان آیت الله قدوسی و وحید دستجردی با حجت الاسلام احمد سالک فرمانده بسیج کل کشور در سال 60 و نماینده اصفهان در ادوار مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید:

* قوه قضائیه پرونده هشت شهریور را بررسی کند

حجت الاسلام احمد سالک:شهیدان قدوسی و وحید دستجردی از شخصیت های انقلاب اسلامی بودند که توسط منافقان به شهادت رسیدند. مرحوم شهید آیت الله قدوسی نقش عمده و محوری در تربیت طلاب دینی داشت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئول مدرسه حقانی قم بود که به همراه آیت الله جنتی در این مدرسه فعالیت می کردند بنده قیل از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت این بزرگواران در مدرسه حقانی قم با ایشان آشنا شدم و با این بزرگوار ارتباط داشتم.

* شهید آیت الله قدوسی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، برای انقلاب کادر سازی می کرد

آیت الله قدوسی از جمله فعالان پیروزی انقلاب بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دادستانی قوه قضائیه قرار گرفت و به صراحت می گویم که مرحوم شهید آیت قدوسی از جمله شخصیت هایی بود که نقش عمده و اساسی و محوری هم در تربیت طلاب با روحیه انقلابی داشت بطوریکه در روزهای چهارشنبه در مدرسه ایشان مرحوم شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی درس و بحث و اخلاق داشت و این کادر سازی برای انقلاب اسلامی در این مدرسه و حوزه علمیه قم نقش بسیار مهمی بود و یکی از کسانی که برای پیروزی انقلاب اسلامی کادرسازی کرد مرحوم شهید بزرگوار آیت الله قدوسی بود.

کار دوم ایشان در مبارزات با حکومت شاه بود وی فردی فهیم، عالم، با بصیرت و دشمن شناس بود این بزرگوار در طول مبارزات علیه حکومت شاه هیچ گاه صحنه مبارزه را رها نکرد و در صحنه های مختلف حضور داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت های مختلف از جمله در قوه قضائیه حضور فعالانه داشت و مورد عنایت ویژه حضرت امام خمینی(رضوان الله) قرار داشت این بزرگوار توسط منافقین در دفتر دادستانی قوه قضائیه به شهادت رسید.

 صحبتهای حجت الاسلام احمد سالک فرمانده بسیج کل کشور در سال 60 در خصوص حادثه انفجار دفتر نخست وزیری؛

* خروج مشکوک بهزاد نبوی قبل از انفجار دفتر نخست وزیری

مرحوم شهید وحید دستجردی نیز از اعضای هیئت دولت مرحوم شهید آقای رجایی بود که در انفجار دفتر نخست وزیری زخمی شد و پس از مدتی به شهادت رسید و این نکته قابل تامل است که مرحوم شهیدان رجایی و باهنر و وحید دستجردی در انفجار دفتر نخست وزیری که توسط کشمیری صورت گرفت به شهادت رسیدند این درحالی است که آقای بهزاد نبوی نیز در همان جلسه حضور داشت اما لحظه قبل از انفجار از دفتر خارج شد که علت آن را نمی دانم و باید از خود ایشان سئوال شود در آن زمان بنده فرمانده بسیج کل کشور بودم و محل کارم با ساختمان نخست وزیری نزدیک بود که پس از انفجار بلافاصله خودم را به محل حادثه رساندم و جزو اولین نفراتی بودم که به محل انفجار دفتر نخست وزیری رسیدم همان جا با بهزاد نبوی درگیری لفظی پیدا کردم.

آقای حسن کامران و خسرو تهرانی آن زمان حراست ساختمان (دفتر نخست وزیری) را بر عهده داشتند این آقایان بعدا دستگیر شدند آقای حسن کامران و دیگران شش هفت ماه زندانی سلول انفرادی زندان اوین بودند ولی به دلایل نامعلوم پرونده رسیدگی نشد و هیچ محاکمه ای صورت نگرفت که آقای موسوی خویینی ها در این قضیه مسئول هستند گرچه آقای موسوی رئیس دادگاه کل کشور از دنیا رفت ولی این آقایان هستند و هنوز راحت راه می روند و هیچ محاکمه ای برعلیه آنها صورت نگرفته از همین جا از آقای اژه ای رئیس قوه قضائیه می خواهم که پرونده هشت شهریور سال 60 را بررسی کنند و اقدام قانونی و قضائی انجام دهند این پرونده همچنان قابل پیگیری و رسیدگی است.

هدف منافقان از ترور شخصیت های مهم انقلاب اسلامی چه بود؟

منافقین در سال 60 شخصیت های انقلاب اسلامی را هدف قرار می دادند هفت تیر، هشت شهریور، شهدای محراب را بوجود آوردند که از جمله این شخصیت ها مرحوم شهید قدوسی بود و با این ترورها به دنبال سرنگون کردن نظامی بودند که حضرت امام(ره) آن را برپا کرده بود اما نتوانستند و امروز لاشه های سیاسی شان گداهای استعمار در دنیا شده اند. در دامن سازمان های جاسوسی و امنیتی دولت های انگلیس، فرانسه و موساد اسرائیل، سیا آمریکا جیره خوار استکبار هستند ولی ملت ایران آنها را بیرون کردند و پیروز شدند این خون هایی که توسط ترور منافقین ریخته شد موجب قوام و قدرت نظام جمهوری اسلامی شد و شاهد هستیم که ثمره خون شهدا جمهوری اسلامی را به یک قدرت و اقتدار بازدارندگی در سطح جهان قرار داده و این ثمره آن مبارزات و خون آن شهدای بیگناه ما است.

منافقین در داخل کشور بیش از 17 هزار نفر را به شهادت رساندند از جمله علما و بزرگان اینها فکر می کردند که بازوان حضرت امام(ره) را بزنند کار تمام می شود ولی دیدند که اینطور نشد جنگ تحمیلی را بر علیه ملت ایران راه انداختند بازهم به هدفشان نرسیدند و امروز هم جنگ فرهنگی و جنگ نرم و عملیات روانی بر علیه نظام راه انداخته اند که این هم ان شاالله شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/

    پربازدیدترین ها