شرط تداوم «آموزش حضوری»، واکسیناسیون دانش‌آموزی است/ «چگونگی رعایت پروتکل ها»؛ اصل طلایی بازگشایی مدارس

کد خبر: 307249
|
16:31 - 1400/06/15
نسخه چاپی
شرط تداوم «آموزش حضوری»، واکسیناسیون دانش‌آموزی است/ «چگونگی رعایت پروتکل ها»؛ اصل طلایی بازگشایی مدارس
شرط تداوم «آموزش حضوری»، واکسیناسیون دانش‌آموزی است/ «چگونگی رعایت پروتکل ها»؛ اصل طلایی بازگشایی مدارس : رئیس بخش عفونی بیمارستان امام (ره) گفت: با انجام واکسیناسیون دانش آموزی کلاس‌های درس مانند سابق برگزار و انشالله عقب ماندگی ها جبران خواهند شد؛ اما تا آن روز باید دانش آموزان توجیه شوند که آنها با کوتاهی در رعایت پروتکل ها می توانند ویروس را به خانواده هایشان انتقال دهند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،دکتر حمید عمادی، متخصص بیماریهای عفونی، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرامون تصمیماتی که اخیراً حول بازگشایی مدارس بدون در نظر گرفتن وضعیت و رنگبندی شهرها و استان های کشوراتخاذ شده، گفت: من قطعاً در حوزه آموزش و پرورش صاحب نظر نیستم و به خودم اجازه اظهار نظر دئر این حوزه مهم را  نمی‌دهم؛ اما شرایطی را در حوزه تخصص خودم یاد اوری می‌کنم که امیدوارم مدیران و معلمان مدارس،دانش آموزان و خانوادها با در نظر گرفتن شرایط از وقوع بحران های بعدی جلوگیری به عمل آورند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در تشریح شرایط کنونی کرونا در کشور گفت: همانطور که بارها در اخبار و رسانه های مختلف شنیده ایم، یافته های جدید دانشمندان و متخصصان علوم آزمایشگاهی نشان می دهند که گونه های جدید کرونا، کودکان و نوجوانان و حتی نوزادان را بیشتر در معرض خطر قرار می دهند. مثلا در یک سال و نیم گذشته به ندرت دیده و شنیده میشد که کودکی یا نوجوانی به واسطه ابتلا به کرونا بیمار و بستری شده باشد؛ اما در چند ماه گذشته مواردی قابل توجهی از ابتلا و بستری کودکان و نوجوانان به کرونا در شهرهای مختلف کشور گزارش و در رسانه های مختلف هم منتشر شده است.

 

 

متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع کرونا گزارش شد که کودکان و نوجوانان از ابتلا به این بیماری مصون هستند، عنوان کرد: اما الان دیگر اینگونه نیست. چرا که ظهور سویه جدید «واریانت دلتا» یا همان کرونای هندی که به کرونای دلتا هم مصطلح است، پزشکان هشدار دادند که کودکان هم می‌توانند به کرونای دلتا مبتلا شوند و هم می‌توانند به عنوان افراد ناقل و بدون علامت عامل انتقال ویروس به دیگران باشند. کودکان در حالی که خود می توانند هیچ علامتی از بیماری نداشته باشند، به راحتی ویروس کرونا را به دیگران منتقل کنند و این خطری است که کودکان را بصورت جدی تهدید می کند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) در ادامه خاطر نشان کرد: با تصمیماتی که وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس گرفته، قطعاً مسئولان محترم و متولیان امر آموزش گذشته از پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت، تدابیر ویژه ای را برای مصون ماندن دانش آموزان از خطرات بیماری کرونا اندیشیده اند و شیوه نامه ها را برای ممانعت از ابتلا یا انتقال از دانش آموزی به دانش آموز دیگر به گونه‌ای تدوین کرده اند که انشالله در بازگشایی مدارس مشکلی به وجود نیاید.

 

 

دکتر عمادی اضافه کرد: اما خانواده‌ها و اولیاء مدارس هم باید در جریان باشند و دانش‌آموزان را طوری توجیه کند که کاملا برای آنها تفهیم شود که کوچکترین برخورد آنها با همکلاسی های شان میتواند بشدت خطرآفرین باشد. دانش آموزان باید توجیه شوند که حتی اگر علامتی نداشته باشند، ممکن است خودشان عاملی برای انتقال بیماری به خانواده هایشان محسوب شوند. برای همین دانش آموز باید بداند که بی توجهی و کوتاهی او در رعایت بهداشت و دستورالعمل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا می تواند پدر مادر یا سایر اعضای خانواده اش را درگیر بیماری کرونا کند.

متخصص بیماری های عفونی در خاتمه اظهاراتش گفت: امیدواریم که هر چه زودتر واکسن گروه های سنی پائین مانند دانش آموزان وارد و یا تولید شود که بی تردید واکسینه کردن دانش آموزان می تواند بخش مهمی از این نگرانی های را از بین ببرد و کودکان را از خطرات بیماری در امان نگه دارد. قطعا با انجام واکسیناسیون دانش آموزی کلاس‌های درس مانند سابق برگزار خواهند شد و انشالله عقب ماندگی ها جبران می شوند. اما تا آن روز باید همگی تلاش کنیم با رعایت دستور العمل های بهداشتی از گسترش زنجیره بیماری جلوگیری کنیم.  

 

انتهای پیام/