با موضوع بحران کم آبی در شهرستان بر گزار شد؛

جلسه ستاد مدیریت بحران در اسلام آباد غرب

کد خبر: 307260
|
07:09 - 1400/06/18
نسخه چاپی
جلسه ستاد مدیریت بحران در اسلام آباد غرب
جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با موضوع بحران کم آبی در اسلام آباد غرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، در این جلسه فرماندار شهرستان در سخنانی با حائز اهمیت دانستن مدیریت بهینه مصرف آب گفت: متاسفانه در سال گذشته کاهش میزان بارش مشکلات بسیاری را برای حوزه کشاورزی بویژه مزارع دیم ایجاد کرد و در بحث آب شرب هم این موضوع در برخی از روستاها نمود پیدا کرده است و تامین آب آنها بوسیله تانکر سیار انجام میگیرد.

 

فرماندار گفت:  خوشبختانه مشکل آب شرب روستاهای مومه ای وبرف آباد از حوزه بخش مرکزی و پنج روستای دهستان منصوری از بخش حمیل از طریق اجرای پروژه های آبرسانی تامین گردیده است و مشکلات آب آشامیدن آنها مرتفع شده است.

 

وی افزود: در حال حاضر به منظور آبرسانی و تامین آب شرب مورد نیاز اهالی روستاهای تراب ، امیرآباد و چند روستای دیزگران بخش حمیل پیمانکاران مشغول فعالیت حفر چاه هستند که امیدوارم با حفاری این چاهها  و دسترسی به آب کافی مشکلات اهالی آنها حل شود.

 

جهانبخش حیدری اضافه نمود: پیش بینی های هواشناسی از کاهش بارش در در اوایل فصل پاییز حکایت دارد و اداره جهاد کشاورزی باید توصیه های لازم را به کشاورزان در جهت کشت محصولات کم توقع به مصرف آب با توجه به آثار خشکسالی را به آنان داشته باشد و در این ارتباط با آموزش و فعالیت های ترویجی آنها را به پیامدهای منفی این وضعیت آگاه سازد.

 

حیدری در این جلسه پیگیری مطالبات بیمه کشاورزان؛پیگیری تامین آب شرب روستاهای شهرستان؛ شستشوی مخازن آب شرب را مورد تاکید قرار داد.

 

در این جلسه همچنین بر افزایش گشت زنی یگان  حفاظت منابع طبیعی بمنظور جلوگیری از قطع درختان جنگلی و همچنین نظارت دقیق بر استفاده بهینه و قانونمند از  آب منابع زیر زمینی بوسیله بهره برداران بخش کشاورزی تاکید ویژه گردید

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها