حرکت لاک‌پشتی پست در پایتخت انرژی ایران و اعتراض روزافزون مردم/ صف‌هایی که با افزایش سه‌برابری بسته‌های پستی ایجاد شد

کد خبر: 307266
|
16:07 - 1400/06/21
نسخه چاپی
حرکت لاک‌پشتی پست در پایتخت انرژی ایران و اعتراض روزافزون مردم/ صف‌هایی که با افزایش سه‌برابری بسته‌های پستی ایجاد شد
حرکت لاک‌پشتی پست در پایتخت انرژی ایران و اعتراض روزافزون مردم/ صف‌هایی که با افزایش سه‌برابری بسته‌های پستی ایجاد شد : اگر تعلل‌های ناچیزی در طول ارسال و انتقال بسته‌های پستی رخ دهد تا حدی قابل توجیه است اما اکنون شاهد اعتراض شهروندان نسبت به روند کند دریافت و ارسال سفارش‌ها هستیم. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس؛ کرونا یک ضربه جبران‌نشدنی به کسب و کارها وارد کرد و مجازی سازی هرچه بیشتر تبادلات و تعاملات تنها راه گریز از ضرر بیشتر مردم بود. به همین خاطر شاهد افزایش خریدهای اینترنتی و از راه دور و ارسال سفارش ها از طریق پست هستیم که البته مزایا و معایب خود را به همراه دارد.

در پست بوشهر چه خبر است؟

ابتدا باید توجه داشته باشیم که مجموعه افراد زحمت کشی که در مجموعه پست در سراسر کشور در حال فعالیت هستند نیز جزو همین مردم‌اند و همواره در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند. پس اگر تعلل های ناچیزی در طول ارسال و انتقال رخ دهد تا حدی قابل توجیه است اما اکنون شاهد هستیم اعتراض مردم استان بوشهر روز به روز نسبت به روند کند دریافت و ارسال سفارش ها افزایش می یابد.

مدتی پیش (اواخر مردادماه) خبری در خصوص توقف ارسال بسته های بالای دو کیلوگرم در رسانه ها منتشر شد و مردم زیادی نسبت به این تصمیم پست معترض شدند. کسب و کارهای زیادی مانند فروشگاه های آنلاین کالای دیجیتال، لوازم خانگی، ورزشی و … جزو آسیب پذیرترین قشری بودند که با توجه به کالاهای حجیمی که می فروشند، بازار هدفشان را تحت خطر می دیدند.

پست بوشهر دلیل این توقف را توقیف وسایل نقلیه باری خود توسط نیروی انتظامی عنوان کرد اما در ابتدای انتشار آن خبر نیروی انتظامی دخالت خود را کاملا تکذیب نموده و از آمادگی همکاری کامل با مجموعه پست استان بوشهر خبر داد.

اما این بگومگوهای رسانه ای آغاز کار نبود. در اردیبهشت ماه نیز پست بوشهر نسبت به اقدامات فوری برای رفع مشکلات وعده داد که هنوز در عمل بهبودی در روند کار مشاهده نمی شود.

پست بوشهر: حجم کاری ما سه برابر شده
مدیرکل پست استان بوشهر با تایید مشکل پیش آمده مدعی است: از ابتدای اردیبهشت ماه که شرکت دیجی کالا دفتر خود در بوشهر را تعطیل کرد، تحویل سفارش های این شرکت برعهده پست قرار گرفت که منجر به افزایش ۷۰ درصدی ورودی پست استان در مقایسه با اسفندماه گذشته شد که اوج کار ما در آن زمان بود.

علی پارسیده افزود: از طرفی ۴ نیروی توزیع کننده خودرویی ما به دلیل آنچه سختی کار عنوان می کردند، از ابتدای سال ترک کار کرده و ما تنها ۴ خودرو در اختیار داشتیم که هرکدام در بهترین وضعیت امکان توزیع ۱۰۰ بسته در شهر بوشهر را دارند، اما ۶۰۰ بسته دیگر رسوبی بود و در پست می ماند. علاوه بر آن مرسولات روزهای دیگر نیز اضافه می شود.

پارسیده با بیان اینکه بابت تاخیر پیش آمده عذرخواهی می کنیم، تصریح کرد: مردم حق دارند به موقع بسته پستی خود را تحویل بگیرند و آنچه بیان شد، اطلاع رسانی درباره سه برابر شدن حجم کار پست بوشهر بود، طوری که اگر در اسفند روزانه ۳۰۰ مرسوله ورودی داشتیم، در اردیبهشت این میانگین روزانه به ۱۱۰۰ مرسوله رسیده است.

سود حاصل از افزایش سه برابری مرسولات کجا هزینه می شود؟!

مدیرکل پست بوشهر از افزایش سه برابری حجم کاری پست صحبت کرده اما نگفته که سود حاصل از این افزایش چطور هزینه می شود؟! افزایش مرسولات طبیعتا افزایش سود را نیز به دنبال دارد و وظیفه پست بهبود خدمات خود به مردم است.

اما هنوز هم شاهدیم که صف های طولانی پشت باجه های پست شکل می گیرد و مردم معترض نسبت به تاخیرهای بیش از یک هفته ای از موعد دریافت درب منزل، گرما و خطر ابتلا به کرونا را به جان خریده و به طور حضوری به پست مراجعه می کنند.

برخی از مردم بوشهر که درگیر این معضل شده اند در حضور میدانی خب رنگار سپاس در محل پست مرکزی بوشهر اظهار کردند، فقط یک نفر مسئول دریافت کدهای رهگیری مرسولات از مراجعین است و در سالن تجمیع مرسولات هم بیش از یکی یا دو نفر برای آوردن مرسولات مردم فعالیت ندارند.

هیچ گونه دستگاه نوبت دهی فعال در محل وجود ندارد و مردم باید مدت زیادی شلوغی و بی نظمی محیط را متحمل شوند تا بسته خود را دریافت کنند.

سوال که در ذهن ایجاد می‌شود، چرا با وجود افزایش درآمدهای پست خدمات این مجموعه بهبود نمی یابد؟

چرا با وجود اینکه ده ها کارمند در اداره پست حضور دارند اغلب در ساختمان اداری پشت میزهایشان نشسته و مردم باید در گرما و شلوغی ها تحت خطر قرار بگیرند؟

مگر وظیفه ذاتی پست چیزی جز رساندن سفارش های مردم در زمان مقرر و وعده داده شده به درب منازل است؟

پس چرا پست نمی تواند به حداقل وظیفه ذاتی خود عمل کند؟

این انتقاد متوجه پستچی ها و نیروهای زحمت کشی که روزانه در گرما و سرما به طور خستگی ناپذیر همپای مردم بسته ها را حمل می کنند و نقش خود را در جهت رفاه حال شهروندان بوشهری ایفا می‌کنند نیست، بلکه روی صحبت بیشتر با سیاست گذاری و نحوه مدیریتی است که در این وضعیت نامناسب اقتصادی و بهداشتی باید بوشهری ها را این گونه سرگردان باجه های پستی کند.

پایگاه خبری سپاس خبر آمادگی دارد تا پاسخ قاطع همراه با برنامه زمانبدی شده جهت توسعه و تغییر در روند پست استان بوشهر منتشر کند.

انتهای پیام/