رونق به سینماها برمی‌گردد؟/ چشم امید سینما به بهبود شرایط کرونایی

کد خبر: 307274
|
15:39 - 1400/06/22
نسخه چاپی
رونق به سینماها برمی‌گردد؟/ چشم امید سینما به بهبود شرایط کرونایی
رونق به سینماها برمی‌گردد؟/ چشم امید سینما به بهبود شرایط کرونایی : با لغو منع ترددهای شبانه و بالا رفتن آمار واکسیناسیون، سانس‌های شبانه سینماها مجددا فعال شده و همه این‌ها امید برای بهبود شرایط بد سینماها را تقویت می‌کند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گفته علیرضا رییسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، محدودیت منع تردد شبانه از دیشب ۲۱ شهریورماه در شهرهایی که واکسیناسیون شبانه روزی دارند، لغو شده است.

بر این اساس یکی دو روزی است که عملیات واکسیناسیون به صورت شبانه روزی در شهر تهران آغاز شده و آمارها همه نشان از سرعت بخشیدن به این کار است تا گروه های سنی بیشتری واکسینه شوند.

در زمان منع تردد شبانه، ساعت 18 آخرین سانس سینماها بود و با برداشته شدن این محدودیت ها، عملا سینماهای شهرهایی که واکسیناسیون شبانه روزی دارند، مجازاند تا دوباره سانس های شبانه خود را فعال کنند و از امروز دوشنبه، بسیاری از سینماهای تهران سانس های شبانه خود مثل ساعات 21 و 22 و 23 را فعال کرده اند.

اصولا سینما تفریحی شبانه به شمار می رود و در شرایط کرونایی و با وجود منع تردد های شبانه، عملا در این یک سال و اندی از دوران کرونا، بسیاری از سینماها به حالت نیمه تعطیل تبدیل شده بودند و حالا با بالا رفتن آمار واکسیناسیون و رفع محدودیت های شبانه این امید وجود دارد تا دوباره رونق به سینماها بازگردد.

با این توصیفات شاید بسیاری از تهیه کنندگان سینما که فیلم هایشان یکی دو سالی است خاک می خورند و به امید بهبود شرایط و بازگشت رونق به سینماها، حتی حاضر به اکران آنلاین فیلم خود نشده اند، ترغیب شوند تا فیلم خود را روانه سینماها کنند؛ سینماهایی که به شدت نیازمند فیلم هایی هستند که حال عمومی جامعه را بهتر کنند تا مردم لااقل اندکی با رفتن به سینما رنج این شرایط کرونایی را فراموش کنند.

دیدن فوتبال در سینما نیز با دیدن بازی های تیم ملی در جام جهانی گذشته به اوج خود رسید و با استقبال عموم مردم از این شیوه، چندباری در دوران کرونایی نیز تکرار شد که با حاشیه های هماهنگی با فدراسیون فوتبال و سهم خواهی از منفعت مالی این طرح، تعطیل شد. حالا مجددا با حضور تیم های پرطرفدار پرسپولیس و استقلال در دور حذفی جام باشگاه های آسیا، پردیس ملت با بلیط 30 هزارتومانی میزبان کسانی است که امشب و فرداشب می خواهند این بازی ها را در سالن سینما تماشا کنند.

همه این شرایط، از دیدن فوتبال در سینما تا لغو محدودیت های شبانه و همزمان بالا رفتن آمار واکسیناسیون به شرطی می توانند به سینماها جان دوباره دهند تا فیلم های با کیفیتی در اکران حضور داشته باشند؛ فیلم سینمایی «دینامیت» با بازی پژمان جمشیدی، احمد مهران فر و محسن کیایی با موضوع کمدی در همین شرایط سخت کرونایی توانست فروش نزدیک به 11 میلیارد را تجربه کند و یا «درخت گردو» مهدویان که تنها با یک هفته اکران بیش از 650 میلیون تومان فروش داشته و این آمار فروش به اضافه بهبود شرایط اکران می تواند چراغ سبزی باشد به تهیه کنندگان فیلم هایی مانند «روز صفر، ابلق، بی همه چیز، شیشلیک و چپ راست» که فیلم خود را به پرده نقره ای و تماشاگران سینما بسپارند.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1767806