در چهل و نهمین جلسه ستاد کرونا اسلام آبادغرب مطرح شد:

واکسیناسیون 53 درصدی مردم علیه کوید ۱۹ در اسلام آبادغرب/کاهش مرگ و میرها بخاطر اثرات مثبت واکسیناسیون درشهرستان

کد خبر: 307307
|
21:32 - 1400/07/01
نسخه چاپی
واکسیناسیون 53 درصدی مردم علیه کوید ۱۹ در اسلام آبادغرب/کاهش مرگ و میرها بخاطر اثرات مثبت واکسیناسیون درشهرستان
در چهل و نهمین جلسه ستاد کرونا اسلام آبادغرب اعلام شد: 53 درصد مردم علیه کوید ۱۹ در شهرستان واکسیناسیون شده اند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، چهل و نهمین جلسه ستاد کرونا در اسلام آبادغرب با حضور فرماندار و معاونت سیاسی ، دکتر نادری مدیر شبکه بهداشت ودرمان ، دکتر عبدلی عضو هیات مدیره نظام پزشکی و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان، رئیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه حمیل در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

 

 

دکتر محمدرضا نادری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آباد غرب در ابتدای جلسه ستاد کرونا با ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان، گفت: واکسیناسیون ۵۳ درصد در نوبت اول در شهرستان انجام شده که میزان مرگ ومیر در شهرستان را کاهش داده

 

وی افزود: شهرستان دارای سه پایگاه واکسیناسیون می باشد و به اندازه کافی واکسن کووید ۱۹ موجود می باشد و قرار است جایگاه‌های واکسیناسیون را افزایش دهیم.

 

در ادامه عبدی معاون سیاسی فرمانداری بیان داشت: با اشاره به اینکه تزریق واکسن در اسلام آباد غرب پایین تر از دیگر شهرستانها می‌باشد باید تمام تلاش خود را برای انجام واکسیناسیون علیه کوید ۱۹ در شهرستان را داشته باشیم.

 

وی  در ادامه  اعلام داشت: شیوه واکسیناسیون در شهرستان پایین آمده اما آنهایی که واکسینه شده اند میزان مرگ و میر در آنها کمتر است و باید راه های تشویق مردم برای انجام واکسیناسیون را در شهرستان پیدا کرد و شک و شبهات ایجاد شده را رفع کنیم.

 

وی گفت: اگرقرار است ایمنی باشد باید واکسیناسیون را درفرجه زمانی خاصی انجام دهیم.

 

 

در ادامه دکتر عبدلی گفت: پاکسازی باورهای غلط که در ذهن مردم ایجاد شده وظیفه ماست که باید آنها را ازبین ببریم چون همین باورهای غلط درمورد واکسن کرونا باعث شده ما تلفات زیادی داشته باشیم.

 

وی افزود: مبتلایان به کرونا  باید به محض شروع بیماری به پزشک مراجعه کرده و از قرنطینه خانگی جلوگیری کنند و باورهای غلط اینکه کرونا درمان ندارد را از بین ببریم چون کرونا درمان دارد و درمان موثر هم دارد به شرطی که مریض از روز اول به پزشک مراجعه کند.

 

در پایان جلسه مقرر شد با توجه به ایام دهه آخر صفر و اربعین حسینی ورودی و خروجی هادر سطح شهرستان کنترل شود و مکان هایی جهت اسکان زوار و خانواده ها در نظر گرفته شود..

 

 

اطلاع رسانی واکسیناسیون در داخل شهر از طریق بلند گو، اجرای کلیپ جدید از  پزشکان متخصص و در خصوص تزریق واکسن کرونا و نشر آن در خبرها، اضافه کردن یک جایگاه واکسیناسیون تجمیعی در یکی از محلات شلوغ شهر،  جلسه با خبر نگاران شهر با  مدیر شبکه بهداشت ودرمان و همکاری خبرنگاران جهت اطلاع رسانی بیشتر،  عدم برگزاری موکب در مسیر برگشت زوار اربعین و  آمادگی کلیه دستگاه ها جهت تسهیل در مسیر احتمالی برگشت زوار اربعین از دیگر مصوبات این جلسه بود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها