رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا دراسلام آبادغرب مشاهده نشده/کاهش مرگ و میر در افراد واکسینه شده

کد خبر: 307310
|
17:32 - 1400/07/04
نسخه چاپی
فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا دراسلام آبادغرب مشاهده نشده/کاهش مرگ و میر در افراد واکسینه شده
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در رصد های انجام شده مرگ و میر در افرادی که واکسینه شدند بسیار کمتر است و هیچگونه مورد فوتی ناشی از تزریق واکسن کرونا درسطح شهرستان نداشتیم.

به گزارش اسلام آباد خبر ، دکتر محمدرضا نادری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب در نشست خبری امروز در سالن جلسات این اداره که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از اصحاب رسانه خواست که برای کمک به سلامت مردم در انجام واکسیناسیون این اداره را یاری کنند.

 

وی در بحث سلامت مردم وضعیت  بیماری کرونا در شهرستان گفت: امروز ۷۷ نفر بستری و ۸۸ نفر بیمار سرپایی در بیمارستان امام(ره) شهرستان داشته‌ایم که قبلاً این آمار از ۱۱۵ نفر عبور می‌کرد.

 

 

دکتر نادری با اشاره به لزوم رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کووید ۱۹ گفت: ما باید فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنیم و در بحث واکسیناسیون هم باید واکسن ها تزریق شود تا از مرگ و میر جلوگیری شود.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به شایعات مطرح شده درخصوص واکسیناسیون تصریح کرد: هیچگونه مورد فوتی ناشی از تزریق واکسن کرونا درسطح شهرستان نداشتیم لذا از مردم تقاضا می شود جهت تزریق واکسن اقدام کنند چون واکسیناسیون جمعی تنها راه ایمنی جامعه در برابر ویروس کروناست.

 

 

وی عنوان کرد:  گزارش کمیته مرگ ومیر حاکی از این است مرگ هیچ شخصی بخاطر واکسیناسیون مشاهده و گزارش نشده است و اگر بیماری هم بعد از تزریق واکسن فوت شده علت فوت بیماری زمینه‌ای بوده نه تزریق واکسن،  در رصد های انجام شده مرگ و میر در افرادی که واکسینه شدند بسیار کمتر است .

 

 

نادری در ادامه گفت: ما در بحث واکسیناسیون واکسن های متعددی توسط وزارت بهداشت برای تزریق علیه کویده ۱۹ معرفی شده که همگی مناسب می باشند که تاثیر مثبت واکسن را در جمعیت واکسین شده دیده ایم این واکسن ها یک نوع ویروس ضعیف شده یا کشته شده می باشد که به بدن ما تزریق می شود.

 

 

نادری آمار میزان واکسیناسیون شهرستان را بسیار کم دانست و اصحاب رسانه را به کمک و همکاری شبکه بهداشت جهت اطلاع‌رسانی  واکسیناسیون عمومی مردم فراخواند تا بتوانیم به ایمنی جمعیت برسیم

 

 

وی افزود: جهت اطلاع رسانی در سطح شهرستان باید برنامه‌ریزی‌های صورت گیرداطلاع رسانی را به عهده اصحاب رسانه و خبرنگاران می گذاریم.

 

نادری گفت: سینو فارم جز واکسن های تایید شده می باشد که بالاترین آمار واکسینه را در کشور داشته است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در زنان باردار واکسیناسیون در دوازده هفته اول بارداری باید تزریق شود که میزان مبتلایان به کرونا در این قشر بسیار کم می باشد.

 

 

نادری با تشریح علائم ویروس کووید ۱۹ از اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی واکسیناسیون مردم کمک خواست

وی با توجه به کمبود نیرو در کادر درمان شهرستان گفت: تعداد مرگ و میر در کادر درمان کشور بسیار زیاد داشته‌ایم و واقعاً نیروی درمان با تمام قدرت مشغول به خدمت رسانی به مردم هستند تا انشاالله بتوانیم این پیک را نیز پشت سر بگذاریم.

 

دکتر نادری از نیروهای سپاه و انتظامی در خواست کمک برای امنیت جایگاه هایی که امکانات و وسایل مورد نیاز مراکز واکسیناسیون را قرار می‌دهند را درخواست کرد و این امنیت را به عهده سپاه و نیروی انتظامی گذاشت و آگاهی مردم را از طریق رسانه‌ها باید بالا ببریم.

 

 

در ادامه جلسه راهکارها و اظهارنظر اصحاب رسانه در جلسه برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ در بین مردم و تشویق مردم برای واکسیناسیون ارائه شد.

 

 

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد