«واکسن‌هراسی» تازه‌ترین بهانه بنی‌اسرائیلی معاندان!/ درهم‌شکستن توطئه «واکسن ستیزی»؛ مطالبه مردم از دولت

کد خبر: 307315
|
23:56 - 1400/07/06
نسخه چاپی
«واکسن‌هراسی» تازه‌ترین بهانه بنی‌اسرائیلی معاندان!/ درهم‌شکستن توطئه «واکسن ستیزی»؛ مطالبه مردم از دولت
«واکسن‌هراسی» تازه‌ترین بهانه بنی‌اسرائیلی معاندان!/ درهم‌شکستن توطئه «واکسن ستیزی»؛ مطالبه مردم از دولت : آن گروه مغرض و معاندی که همچون بنی‌اسرائیل در امر مقابله و مهار کرونا هر بار بهانه ای علم کردند، به تازگی در گوش مردم زمزمه نامیدی سرداده و از تزریق واکسن، هراس در دل آنها انداخته اند؛ با این وجود درخواست قاطبه مردم از متولیان سلامت و امنیت جامعه برخورد قاطع و محرومیت آنان از خدمات دولتی و اجتماعی با این افراد است که باید با تدوین قوانینی این درخواست محقق شود. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آن دسته از افراد مغرض و معاندی که همواره از زمان شیوع و ظهور کرونا در جبهه مقابل کادر درمان و مصالح مملکت سینه چاک کرده اند، این روزها در زمین بازی ای که بیگانگان طراحی کرده اند به بازی واکسن ستیزی و واکسن هراسی مشغول اند و از حلقوم مبارکشان فریادی بیرون می ریزد که با خواسته های قبلی ۀنها در تضاد و تعارض است.

چرا که بیاد داریم همین جماعت از زمانی که خبری با محویت ساخت واکسن کرونا در کشور را شنیدند و دستور رهبر معظم انقلاب را مبنی بر ممنوعیت خرید و وارادات واکسن از دو کشور امریکا و بریتانیا را شنیدند، علم لجاجت را برداشته و در توئیتر هشتک «واکسن بخرید» را ترند کردند.

همین آدمها در اوج کرونا قوانین منع تردد و سفر را زیر پا گذاشتند و با مسافرت هایشان موجبات پیک های پنجگانه را فراهم کردند و وقتی امار جان باختگان و مبتلایان افزایش یافت، انگشت اتهام را به سوی متولیان نشانه رفتند و آنان را متهم به ناتوانی در مهار بیماری و مدیریت شرایط کردند.

گرچه بخش در رخداد فجایه تلخ نمی توان نقش دولت حسن روحانی و ناکارآمدی مسئولان و سیاست های اتخاذ شده آنان را نادیده گرفت.

دولت روحانی در واپسین ماه های عمر خود چون نتوانست دولت های طرف قرارداد در امر خرید واکسن را مجاب به انجام تعهداتشان کند، در بازه ای کوتاه واکسن نایاب شد و همین جماعت با وسوسه های خود مردم را برای دریافت دوز دوم واکسن تشویق کردند که مقابل مراکز تجمیعی واکسیناسیون تجمع کنند و متولیان تزریق واکسن را مجبور کرده تا دوز دوم واکسن آنها را تزریق کنند.

تمام این موارد هر یک در قامت پرونده ای شرم آور در شبکه های تلویزیونی بیگانه و کانال هایی که در پی تضعیف کشور بوند بازخود پیدا میکرد.

 

ازدحام مردم مقابل یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون؛ 3مرداد 1400 

 

اما با ظهور دوبت سیزهم و واردات سیل آسای واکسن به کشور امید دشمنان و برخواهان کشور ناامید شد و همان هایی که مردم ساده دل را وادار می کردند که برای دریافت واکسن خود بجنگند تا در پس پرده مسئولان را در شرایط تحریم دارویی در منگنه قرار دهند و فشاری مضاعف به آنان وارد کنند؛ به این امید که اوضاع کشور آشفته شود و آنان از این آب گل آلود ماهی مقصود خود را صید کنند.

حالا هم که نقشه انان نقش برآب شد و به اذعان و آمار مجامع بین المللی پزشکی ایران در امر واکسیناسیون عمومی سومین کشور جهان شناخته شده، حالا دومرتبه در گوساله سامری بهانه های شرم آور خود را علم کرده و در گوش مردم عوارض جانبی واکسیناسیون را زمزمه کرده اند و آخرین حربه آنان که بی تردید مانند معرکه های پیشین نقش بر آب خواهد شد، معرکه واکسن ستیزی است.

باید پذیرفت که در هر بحرانی مسئولان نمی توانند تمام افراد  آحاد مختلف مردم را راضی نگه دارند. بلاتردید افرادی کج اندیش و منفی باف در بحران ها همواره بوده و هستند. ارفرادی که حتی با دیدن سایه خود توهم توطئه به اذهان بیمارشان هجوم می برد. اما تعجب از آن دسته از افراد دنباله رو معاندانی است که این بازی ها را علم میکنند.

این قانون تنها به کشوری خاص مربوط نمی شود. چرا که غائله واکسن ستیزی و واکسن هراسی در کشور های دیگری مانند آمریکا، ایتالیا، فرانسه، یونان و...وجود دارد. حال اگر آمار جهانی جان باختگان کرونا نظری بیندازید کشورهای نام برده جزو آن دسته از ممالکی محسوب می شوند که هر روز صبح فوج فوج انسان بی گناه قربانی سیاست های ناکارآمد مسئولانی می شوند که در مملکت خود نه با جنگ اقتصاد ی دست به گریبانند و نه سازمان هایی مانند سازمان ملل و ...که سنگ انسانیت به سینه می زنند و داعیه دار شرافت بشری هستند، چشم به روی تحریم های دارویی‌ای بسته که کودکان قبل از رسیدن به سن بلوغ در نبود آنها هر روز پرپر می شوند. با این وجود چنین کشورهایی مانند امریکا از نخستیم روز شیوع کرونا مقام و مدال اول مرگ و میرهای کرونایی و ابتلا به این مرض را در جهان به سینه خود آویخته است.

حال در توصیه به مردمی که ناخواسته و نادانسته در پی مغرضان و معاندان می روند، باید گفت که به تاریخ طب نظری گذار بیندازند در خواهند یافت که بیماریهای بسیاری در گذشته ظهور و شیوع یافته اند که ابعاد ویرانگری در مقایسه با کرونا داشته اند اما با واکسیناسیون و پیشتر از آن مصونیت بخشی بدن به شیوه آبله کوبی بر بیماری ها غلبه کرده و در نهایت نسل بشر تداوم یافته است.

 

 

نکته دیگر اینکه ما یک نوع بیماری مسری خطرناک مواجهیم. تمام دانشمندان جهان در این نکته اشتراک نظر دارند که واکسیناسیون راه غلبه بر این بیماری مرموز است. تمام افرادی که پیش ازا ین قربانی این بیماری منحوس شده اند بی تردید در صورت اختراع زودهنگام واکسن و واکسینه شدن به چنین سرنوشتی دچار نمی شدند.

 بنابراین به الزام آنکه کرونا خطرناک ترین نوع بیماری ویروسی و مسری است که جهانگیر شده و با پاندومی خود در اقصی نقاط عالم تلفات بسیار زیادی از کشورهای مختلف گرفته است، باید با سرعتی دوچندان از طریق توصیه سازمان بهداشت جهانی یعنی واکسیناسیون ریشه کن و مهار شود.

با این وجود ممانعت گروهی از دریافت واکسن از بعد بهداشتی و درمانی خارج می شود و خواسته و ناخواسته سلامت جامعه را در دایره تهدید قرار می دهد و جنبه ای امنیتی به خود می گیرد.

لذا انتظار می رود که متولیان تامین امنیت وسلامت جامعه اعم از قوه قضائیه، سازمان بازرسی، مجلس شورای اسلامی، دولت و تمام ارگان ها و سازمان های اثر گذاری همچون نیروی انتظامی و... در وهله اول با اتخاذ سیاستی واحد افرادی که مبادرت به ایجاد ترس و تردید در جامعه میکنند را شناسایی کرده و در وهله بعد، با آن دسته از هموطنانی که با اهمال ورزی و ساده انگاری خود موجبات به خطر افتادن سلامت جامعه را رقم می زنند، برخوردی جدی داشته باشد.

چرا که بارها به اثبات رسیده در آخرین لحظاتی که امید به مهار کرونا قوت گرفته، این ویروس عجیب تمام معادلات را بهم ریخته و دومرتبه با شعله ور شدن دامنه های بیماری خیلی عظیمی از هموطنان را به کام مرگ کشانده است. همین نکته ضرورت برخوردی سلبی را گوشزد میکند.

 

 

بنابراین در مدت 20 ماهی که از ظهور کرونا میگذرد مسئولان کشور با خاطیانی که دستورالعمل های کرونا را اگاهانه و عامدا زیر پا گذاشتند و رعایت پروتکلهای بهداشتی را به سخره گرفتند، بیش از حد معمول و متعارف مدارا کرده اند و اکنون وقت آن رسیده که با یک سلسله اقدامات ارفادی را که به تزریق واکسن تمکین نمیکنند و دیگران را نیز از این امر واجب برحذر می دارند رفتاری درخور داشته باشد که این بار مدارا در این فقره بی تردید ضعف و ناتوانی دستگاه های مقابله کننده با بیماری کرونا را به اثبات خواهد رساند.

خلاصه آنکه انتظار می رود دولت با اقتداری مثال زدنی گوساله سامری جماعت واکسن ستیز را در هم بشکند و برای همیشه به بهانه های بنی اسرائیلی معاندان پایان بدهد؛ چرا که سلامت قاطبه مردم کشور بر خودخواهی ها و نظرات بی اساس گروهی که در پی آشفته نشان دادن وضعیت کشور هستند، ارحجت دارد.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد