رزمایش نظامی که «علی‌اف» را وادار به عقب‌نشینی کرد/ هماهنگی دیپلمات‌ها و مردان‌میدان برای نمایش اقتدار

کد خبر: 307332
|
16:03 - 1400/07/12
نسخه چاپی
رزمایش نظامی که «علی‌اف» را وادار به عقب‌نشینی کرد/ هماهنگی دیپلمات‌ها و مردان‌میدان برای نمایش اقتدار
رزمایش نظامی که «علی‌اف» را وادار به عقب‌نشینی کرد/ هماهنگی دیپلمات‌ها و مردان‌میدان برای نمایش اقتدار : برگزاری رزمایش نظامی در نوار مرزی شمال غرب کشور عمق قدرت جمهوری اسلامی ایران در برقرار امنیت داخلی و میزان اثرگذاری آن در منطقه بیش از پیش آشکار کرد تا عاملی برای عقب نشینی برخی کشورهای منطقه از مواضع خصمانه علیه ایران باشد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با تحریک رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای متخاصم جمهوری اسلامی ایران، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در روزهای اخیر اظهارات خصمانه و بدون پشتوانه خردمندانه ای را مطرح کرد که واکنش چهره های مختلف سیاسی و رسانه ای داخلی و منطقه ای را به دنبال داشت.

این میان اما در یک اقدام مقتدرانه و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران رزمایش نیروی زمینی ارتش با حضور نیروهای گسترده و ادوات سنگین جنگی در نوار مرزی شمالغرب برگزار شد رزمایشی که رسانه های غربی و منطقه ای در انعکاس آن با تاکید بر وسعت برگزاری این رزمایش آن را یک رزمایش عادی و معمولی عنوان نکرده بلکه رزمایشی حاوی پیام های جدی برای برخی کشورهای منطقه ای معرفی کردند.

برخی تحلیل گران بر این باورند که در دوره جدید همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم سیاست های دستگاه دیپلماسی با نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مواضع کشورهای مختلف در قبال ایران همسو شده است رفتاری که در دولت قبل برای آزمایش یک موشک تمام مسائل نظامی و سیاسی به توافقی برجام گره زده می شد تا نمادهای اقتدار کشور قربانی مذاکرات سیاسی و رایزنی به ظاهر دیپلماتیک شود.

در دولت سیزدهم اما در تعاملی هماهنگ بین نیروهای مسلح و دیپلمات های کشورمان اقداماتی همچون برگزاری رزمایش به عنوان یک نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته می شود تا همزمان با مذاکرات دیپلمات ها از توان نیروهای مسلح در میدان نیز به خوبی استفاده شود.

به طوری که بعد از برگزاری این رزمایش الهام علی اف در اظهاراتی عنوان کرد که نسبت به همکاری با کشورهای منطقه از جمله ایران، روسیه و ترکیه آمادگی دارد. این عقب نشینی آشکار از اظهارات چند روز قبل نشان دهنده تاثیر برگزاری رزمایش نظامی در نوار مرزی شمال غرب است سیاستی که می توانست پیش از این نیز در قبال برخی کشورهای منطقه ای نسبت به ایران اتخاذ شود تا عمق قدرت جمهوری اسلامی ایران در برقرار امنیت کشور و میران اثرگذاری آن در منطقه بیش از پیش آشکار شود.

انتهای پیام/ک