ایران درباره هرگونه ماجراجویی احتمالی رژیم صهیونیستی هشدار داد

کد خبر: 307368
|
14:00 - 1400/07/22
نسخه چاپی
ایران درباره هرگونه ماجراجویی احتمالی رژیم صهیونیستی هشدار داد
ایران درباره هرگونه ماجراجویی احتمالی رژیم صهیونیستی هشدار داد : سفیر ایران در سازمان ملل درباره هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای کشورمان هشدار داد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به شورای امنیت نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای آن هشدار داد.

در نامه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی آمده است: طی ماه‌های گذشته، تعداد و شدت تهدیدات تحریک آمیز و ماجراجویانه رژیم صهیونیستی به طور مداوم افزایش یافته و به سطح هشداردهنده‌ای رسیده است.

آخرین مورد آن از سوی رئیس ستاد ارتش این رژیم صورت گرفته که تهدید کرده است: طرح‌های عملیاتی علیه برنامه هسته ایران در حال گسترش است و عملیات برای از بین بردن توانایی‌های ایران در عرصه‌های مختلف و در هر زمان ادامه خواهد یافت. اعتراضات ما به تهدیدهای قبلی این رژیم در سال ۲۰۲۱ طی نامه‌های ۱ فوریه، ۱۲ آوریل، ۲۷ اوت و ۱۴ سپتامبر به شورای امنیت سازمان ملل منعکس شده است.

در این نامه آمده است: چنین تهدیدهای سیستماتیک صریح و آشکار رژیم صهیونیستی علیه یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد، نقض فاحش حقوق بین الملل، به ویژه ماده ۲ (۴) منشور ملل متحد است.

در نامه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه این واقعیت که رژیم صهیونیستی به تداوم از بین بردن قابلیت‌های ایران ادامه می‌دهد، بدون هیچ شک و شبهه‌ای ثابت می‌کند این رژیم مسئول حملات تروریستی علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ما در گذشته بوده است، تاکید شد: با توجه به سابقه شوم شیوه‌های بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین عملیات مخفیانه بر ضد برنامه هسته‌ای ایران، باید با این رژیم برای توقف همه تهدیدات و رفتارهای اخلال گرانه آن برخورد شود.

این نامه با بیان اینکه ما نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای آن هشدار می‌دهیم، آورده است: شورای امنیت باید به مسئولیت‌های خود بر اساس منشور عمل کند و آن رژیم را به طور کامل در مورد عواقب اقدامات غیرقانونی خود مسئول بداند.

در عین حال، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود را برای دفاع از خود محفوظ می‌دارد تا در برابر هرگونه تهدید یا اقدام نادرست از سوی رژیم صهیونیستی قاطعانه پاسخ دهد.

انتهای پیام/

    پربازدیدترین ها