رتبه بندی معلمان شامل بازنشستگان نیز می‌شود

کد خبر: 307382
|
18:55 - 1400/07/25
نسخه چاپی
رتبه بندی معلمان شامل بازنشستگان نیز می‌شود
رتبه بندی معلمان شامل بازنشستگان نیز می‌شود : رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: در صورت تصویب نهایی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس و شورای نگهبان، افرادی که شهریور امسال بازنشسته شوند نیز مشمول لایحه رتبه بندی خواهند شد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصویب بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان در جلسه امروز مجلس، گفت: افزایش کیفت آموزش و توجه به سطح ارتقا و جایگاه معلمان از اهداف این لایحه به شمارمی رود و ۱۰ سال است که لایحه رتبه بندی معلمان در اسنادی مثل سند تحول آموزش و پرورش پیش بینی شده، ولی تاکنون اجرایی نشده است.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: یکی از افتخارات مجلس و کمیسیون آموزش این است که توانست با همکاری دولت قبل، این لایحه را دولت به مجلس تقدیم کند و کمیسیون ۳ شیفته این طرح را بررسی کرد.

 

منادی با بیان اینکه این لایحه در کمیسیون بررسی و تغییراتی در لایحه دولت داده شد، خاطر نشان کرد: دولت در لایحه خود کارمندان را در نظر نگرفته بود و کمیسیون این مسئله را تغییر داد و بر این اساس، معلمی که مأمور به کار در بخش اداری هست، نیز مشمول رتبه بندی می‌شود؛ زیرا این افراد هم معلم محسوب می‌شوند.

 

وی افزود: همچنین رتبه بندی را شامل بازنشسته‌ها نیز کردیم و افرادی که شهریور ماه امسال یعنی ۱۴۰۰ بازنشسته شوند نیز مشمول بازنشستگی می‌شوند.

 

منادی گفت: در صورت تصویب نهایی گزارش کمیسیون آموزش درباره رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس، معلمان ۸۰ درصد هم تراز خود در وزارت علوم حقوق دریافت می‌کنند و این رتبه‌بندی‌ها بر اساس شایستگی معلمان خواهد بود.

 

این نماینده مجلس افزود: در این لایحه معلمان در ۵ گروه؛ معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم رتبه بندی می‌شوند. معلمان در هر رتبه به ازای ارتقا رتبه به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵ و ۱۰ درصد به حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمرشان افزوده می‌شود.

 

این نماینده مجلس اضافه کرد: بار مالی لایحه رتبه بندی حداکثر حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره بازگشایی مدارس از آبان ماه نیز گفت: تعطیلی مدارس به موضوع آموزش آسیب‌های زیادی زده و به دلیل نداشتن تجهیزات ۳ و نیم میلیون دانش آموز از تحصیل بازماندند و بسیاری از خانواده‌ها درخواست حضوری شدن مدارس را دارند، به موازات این موارد؛ ستادملی کرونا به دلیل رعایت پروتکل‌ها و اینکه در پیک پنجم مشکلی ایجاد نشود، اعلام کرده دانش اموزان از آبان ماه به صورت اختیاری در مدارس حاضر شوند.

 

آقای علیرضا منادی سفیدان افزود: تاکنون ۹۰ درصد معلمان و ۶۰ درصد دانش آموزان واکسینه شدند و امیدواریم بزودی به سمت حضوری شدن مدارس ودانشگاه‌ها در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی برویم.

 

انتهای پیام؛ 

    پربازدیدترین ها