فرماندار اسلام آبادغرب در جلسه مدیریت بحران شهرستان مطرح کرد:

ضرورت آمادگی دستگاهها برای مدیریت بحرانهای احتمالی در اسلام آبادغرب

کد خبر: 307383
|
16:34 - 1400/07/26
نسخه چاپی
ضرورت آمادگی دستگاهها برای مدیریت بحرانهای احتمالی در اسلام آبادغرب
فرماندار اسلام آبادغرب در جلسه مدیریت بحران شهرستان گفت: آمادگی دستگاهها برای مدیریت بحرانهای احتمالی در شهرستان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، جلسه مدیریت بحران شهرستان اسلام آبادغرب با هدف بررسی آخرین وضعیت خشکسالی با حضور اعضاء و به ریاست حیدری فرماندار در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

 

حیدری در این جلسه عنوان داشت:آب منطقه ای  به دلیل فقدان بارندگی های کافی و عدم تغذیه منابع زیر زمینی و وقوع سال های خشکسالی برداشت از دشت های اسلام آباد را ممنوع اعلام کرده مگر برای تامین آب شرب و این مسئولیت دستگاهها و مردم درحفظ و مدیریت بهینه آب را سنگین و خطیر می سازد.

 

وی اظهار نمود: برای بر طرف ساختن مشکلات حوزه آب شرب ،چاه های مجتمع  روستاهای مومه ای و کله جوب و مجتمع داربید منصوری حفاری و به بهره برداری رسیدن که اهالی این روستاها از نعمت آب آشامیدن بهداشتی برخوردار شدند.

 

وی همچنین اضافه نمود: برای تامین اب روستا های امیرآباد ، تراب و تعدادی از روستاهای دهستان دیزگران بخش حمیل ،چاه مورد نیاز آنان درحال حفاریست و در آینده نزدیک نیز حفاری چندحلقه چاه برای روستاهای قلعه شیان، سیا خور و لرنی باهدف برخورداری تعدادی از روستا های دهستان حومه شمالی از اب آشامیدنی آغاز خواهد شد و نیز نحوه تامین اب برای اهالی روستای جاف بره سیمین در دست مطالعه گروه کارشناسی قرار دارد که  در مجموع با انجام و اجرای این پروژه ها مشکلات بخش اعظم روستاهای دارای کمبود آب شرب شهرستان حل خواهد شد. 

 

 

فرماندار اسلام آبادغرب در ادامه بیان داشت: در حوزه مدیریت آب کشاورزی اداره امور آب باید با جدیت پیگیری لازم برای نصب کنتورهای هوشمند را معمول دارد و در کنار ان نسبت به تعین تکلیف چاههای غیر مجاز اقدام نمایدحیدری دراین زمینه ابراز نمود:اداره جهاد کشاورزی شهرستان بافرهنگ سازی از طریق اهتمام به آموزش علمی ، ترویجی بهره برداران بخش کشاورزی، برای توسعه اجرای سیستم های نوین آبیاری با هدف استفاده موثر از منابع اب در دستور کار داشته باشد.

 

وی در پایان سخنان خود افزود : آمادگی دستگاه ها برای مدیریت بحران های احتمالی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که تاکید دارم مدیران محترم همه ادارات با ارزیابی ظرفیت ها و امکانات در اختیار خود به این موضوع اهتمام داشته باشند.

 

در ادامه این جلسه پس از بحث و تبادل نظر  تصمیماتی برای پیگیری توسط دستگاهها  اتخاذ و مورد تصویب قرار گرفت.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها