دستاوردهای شهید تهرانی مقدم کابوس دائمی دشمنان است/ دستان قدرتمند ایران دشمن را تحقیر و تنبیه کرد

کد خبر: 307464
|
16:03 - 1400/08/21
نسخه چاپی
دستاوردهای شهید تهرانی مقدم کابوس دائمی دشمنان است/ دستان قدرتمند ایران دشمن را تحقیر و تنبیه کرد
دستاوردهای شهید تهرانی مقدم کابوس دائمی دشمنان است/ دستان قدرتمند ایران دشمن را تحقیر و تنبیه کرد : شماری از ائمه جماعت سیستان و بلوچستان گفتند: دستاوردهای شهید تهرانی مقدم کابوس دائمی دشمنان است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازعصرهامون، شماری از ائمه جماعت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه دستاوردهای شهید تهرانی مقدم کابوس دائمی دشمنان است، گفتند: سرلشکر تهرانی مقدم نه تنها در دوران زندگی خود پایه گذار اقتدار شکست ناپذیر نظام ما بود، بلکه مسیری ساخت که تمامی اندیشمندان و دانشمندان علم هوا و فضا در مسیری که او ساخت حرکت می‌کنند.

رسیدن به قله های موشک سازی دستاورد تلاش پدر موشکی ایران

حجت الاسلام و المسلمین مراد نورایی یار، امام جمعه موقت سراوان بیان کرد: ۲۱ آبان ماه سالروز به شهادت رسیدن شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران است.

وی افزود: اگر تاریخ جنگ و تاریخ معاصر ایران را مطالبه کنیم شاهد رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس خواهیم بود که لازم است جوان‌ترها زندگی نامه شهدا و اهداف آنها را مطالعه کنند.

امام جمعه موقت سراوان ادامه داد: زمانی بود که نیاز به سیم خاردار داشتیم و هم زمان مواجهه با بحران تجهیزات و تسلیحات نظامی بودیم، انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود و دشمنان از آینده انقلاب اسلامی می‌ترسیدند چرا که انقلاب اهداف آنها را نقش بر آب می‌کرد، اما نخبگانی از دل جنگ بیرون آمدند و دل مشکلات و تحریم‌ها توانستند در ابعاد مختلف تسلیحاتی، نظامی، موشکی، اقتصادی و هسته‌ای پیروز و سربلند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نورایی یار گفت: امروزه اثر قدرت های غربی رو به افول و نابودی هستند آنهم به دلیل پایداری و پایمردی دلاورمردانی از ایران اسلامی که امروزه جمهوری اسلامی ایران به یک ابرقدرت در جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز جنگ، جنگ سایبری است و باید در این زمینه قدرتمند شویم، خاطر نشان کرد: شهید طهرانی مقدم بر این باور بود که ما می‌توانیم اگر یک زمانی از لیبی موشک می‌خریدیم با قیمت گزاف اما شهید طهرانی مقدم و یارانش وارد میدان شدند و امروزه به قله‌های رفیعی موشکی و شهرک‌های موشک سازی رسیدیم که مایه افتخار است.

امام جمعه موقت سراوان گفت: ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی است که در بحث کتابخانه باید سعی کنیم اهمیت و توجه ویژه داشته باشیم چرا که نویسندگان و فیلسوفان و عارفان ما رنج سفر را برای جمع‌آوری گوشه‌ای از مطالب رنج سفر را تحمل می کرد تا مطالب نسل به نسل به آیندگان برسد.

حجت و الاسلام ‌نورایی یار اذعان کرد: ۲۶ آبان ماه سالروز آزادسازی سوسنگرد است که با حمله ناجوانمردانه عراق به مرزها شهرهای ایران یکی پس از دیگری در تصرف آنها قرار می‌گرفت و در چنگال دژخیمان بعث بودند که سرانجام در عملیات ظفرمندانه فتح خرمشهر، خرمشهر آزاد شد که یاد و نام آنها گرامی باد.

امام حسن عسکری (ع) بیشتر عمر خود را در زندان و حصر گذراند

حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دلگان با اشاره به سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع)، گفت: امام حسن عسکری (ع) زمان زیادی از زندگی خود را در زندان‌های خلفای عباسی گذراندند و ارتباطشان با شیعیان بسیار محدود بود.

امام جمعه شهرستان دلگان ادامه داد: از صفات بارز آن امام بزرگوار می‌توان به سخاوت، بخشش، عبادت، مهربانی، صبر و بردباری اشاره کرد.

وی افزود: در بیشتر منابع ذکر شده که امام حسن عسکری (ع) در ۸ ربیع‌الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری در شهر مدینه متولد شده‌اند ولی در برخی منابع سامرا به عنوان محل تولد ایشان گفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بامری اضافه کرد: امام حسن عسکری (ع) بیشتر عمر پربرکت خودشان را در زندان ها و حصر خلفای ظالم عباسی گذراند، به نحوی که ایشان ارتباطات بسیار محدودی با شیعیان داشتند.

امام جمعه شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری (ع) در ۸ ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری قمری در شهر سامرا، به دستور معتمد عباسی به وسیله خوراندن زهر به ایشان به شهادت رسیدند.

دستان قدرتمند ایران دشمن را تحقیر و تنبیه کرد

حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا، امام جمعه شهر بنجار در خطبه های نماز جمعه ضمن اشاره به سالروز میلاد با سعادت و فرخنده امام حسن عسکری علیه السلام گفت: ایشان موجب فخر آزادی خواهان عالم است قطعا با تاسی از زندگی آن حضرت می توانیم موجبات خوشبختی و سعادت خود را فراهم کنیم.

وی افزود،: ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار و برزگداشت علامه طباطبایی صاحب المیزان است که اهمیت این موضوع انقدر زیاد است که رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که کتاب وارد سبد اصلی زندگی خانواده ها شود و همه دستگاه ها و ارگانها و مردم باید تلاش کنند که این مطالبه اقا محقق شود و سرانه مطالعه را در منطقه افزایش بدهیم.

وی به سالروز آزاد سازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: این روز یادآور رشادت‌ها و دلاوریهای مردان مردیست که رفتند تا ما بمانیم و سردمداران کفر خیال کردند که با شهادت سردار سلیمانی منفعل می شویم ولی رویای انها تبدیل به کابوس شد نفت ایران را تحریم کردند ولی توانستیم نفت را به لبنان و ونزویلا برسانیم ،فروش بنزین را تحریم کردند تا ایران را فلج کنند اما به همت فناوران صادر کننده بنزین شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین پارسا تصریح کرد: تقلای انگلیس و امریکا برای راهزنی نفتی، فرصتی شد که دستان قدرتمند ایران خط های قرمز قدرتها را بشکند و دشمن را تحقیر کند.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه نجات از ویروس کرونا منحوس رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا است که باید این تزریق به بالای ۸۰ درصد برسد.

وی در ادامه به حل نشدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و افزود: قطعا افرادی منفعت طلب و سود جو پشت صحنه این گرانی ها هستند که اگر ارزانی مملکت را فرا بگیرد منافع نامشروع آنها به خطر خواهد افتاد و دولت نسبت به تکمیل تیم اقتصادی باید زودتر اقدام کند تا دچار آسیب بیشتر در حوزه اقتصاد و معیشت نشویم.

انتهای پیام/