مدیرکل فرهرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد:

ارسال 200 اثر از 27 استان کشور به دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد

کد خبر: 307474
|
15:47 - 1400/08/24
نسخه چاپی
ارسال 200 اثر از 27  استان کشور به دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و رئیس جشنواره ملی تئاتر مرصاد از ارسال 200 اثر از 27 استان کشور به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، بهرام فاضلی زاد رئیس جشنواره ملی تئاتر مرصاد با ابراز خرسندی از آثار ارسال شده به جشنواره گفت : جشنواره ملی تئاتر مرصاد در چهار بخش نمایش خیابانی ، نمایش صحنه ای و نمایشنامه نویسی و نمایش نامه خوانی برگزار می شود.

 

فاضلی زاد تعداد آثار ارسال شده به جشنواره را  200 اثر ذکر کردند و در ادامه  افزود : در بخش نمایشنمامه نویسی 65 اثر، در بخش نمایش های خیابانی ۶۳ اثر و در بخش تئاتر صحنه ای ۷۲ اثر به دبیرخانه جشنواره از 27 استان ارسال آثار صورت گرفته است. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: به نظر می رسد با وجود شرایط خاص کرونایی حاکم بر جامعه از یک طرف و شرایط خاص جشنواره در خصوص ارسال آثار ، تقاضا برای حضور در جشنواره در سطح بالایی قرار داشته  و این نشان دهنده آن است که جشنواره جایگاه ملی خود را پیدا کرده است.

 

فاضلی زاد افزود: برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره در سطح اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و شهرستان و ستاد اجرایی جشنواره در حال انجام است و امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود که بتوانیم از همه ظرفیت های جشنواره به درستی استفاده کنیم.

 

وی بیان داشت: بخش نمایش نامه نویسی داوری شده و گروههایی که باید بخش نمایش نامه خوانی را انجام دهند توسط دبیرخانه مشخص شده اند و در حال تمرین هستند و ابلاغ داوران بخش نمایش صحنه ای و نمایش خیابانی توسط دبیر جشنواره صادر شده و بزودی گروههای نمایشی این دو بخش نیز معرفی می شوند.

 

رئیس جشنواره تئاتر مرصاد خاطرنشان کرد: تئاتر مرصاد همیشه یکی از اولویت های برنامه ریزی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان بوده است و تا کنون جلسات متعددی را به این جشنواره هم در سطح استان و هم در سطح شهرستان اختصاص داده ایم.

 

فاضلی زاد همچنین به بحث مرصاد و منافقین و  تلاش های دشمنان برای تطهیر چهره منافقین اشاره کرد و گفت :  امروز جریان رسانه ای منافقین به دنبال تطهیر چهره نفاق است ، اما واقعیت این است که چهره نفاق قابل تطهیر نیست و مردم ایران هنوزجنایت های منافقین را در ذهن خود دارند و این جشنواره  می تواند نقشه های پلید دشمن را نقش بر آب کند و چهره منافقین را به درستی  به جوانان و آیندگان معرفی کند.

 

رئیس دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد بعد دیگر جشنواره را انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل های فعلی و نسل آینده دانست و افزود : یکی از تکالیف و اهداف این جشنواره انتقال مفاهیم هشت سال دفاع مقدس از جمله فرهنگ ایثار و شهدات  و فداکاری مردم استان کرمانشاه و به ویژه شهرستان اسلام آبادغرب است و لذا ستاد اجرایی و شورای سیاستگذاری باید متناسب با این اهداف گام بردارند.

 

فاضلی زاد در ادامه به نگاه کلان به جشنواره ملی تئاتر مرصاد اشاره کرد  و افزود : تئاتر مرصاد متعلق به شهرستان اسلام آبادغرب است اما نباید آن را در اسلام آبادغرب محصور کرد بلکه جشنواره ملی،  نیازمند نگاه و افکار ملی است و لذا باید از همه ظرفیت ها برای ارتقاء و کیفیت بخشی به جشنواره استفاده کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد