به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد؛

رونمایی از کتاب تاریخ سیاسی و اجتماعی اسلام آبادغرب

کد خبر: 307479
|
21:56 - 1400/08/27
نسخه چاپی
رونمایی از کتاب تاریخ سیاسی و اجتماعی اسلام آبادغرب
درهفته کتاب و کتابخوانی آیین رونمایی از کتاب تاریخ سیاسی ،اجتماعی، نویسنده محبوب شهرستان اسلام آباد غرب ولی فولادی منصوری برگزار گردید.

به گزارش اسلام آباد خبر ، درهفته کتاب و کتابخوانی آیین رونمایی از کتاب تاریخ سیاسی ،اجتماعی، نویسنده محبوب شهرستان اسلام آباد غرب ولی فولادی منصوری باحضور مدیران فرهنگی استان و شهرستان برگزار گردید.

 

جهانبخش حیدری فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب در این مراسم گفت :امروز باید در بین مردم و کتاب یک ارتباط دوستی عمیق و قوی بوجود آید تا سرنوشت جامعه در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد. و این مهم در گرو فرهنگ سازی لازم با هدف افزایش نرخ مطالعه است و در این ارتباط نقش نهادهای فرهنگی ؛ نویسندگان و نخگبان بسیار مهم و تعیین کننده است .

 حیدری در ادامه سخنان خود افزود: همه باید برای این موضوع حائز اهمیت تلاش کنیم  تا بتوانیم وضعیت مطلوب و بهتری را برای بازگشت کتاب از رهگذر مطالعه در میان جامعه باز شود و کتاب به آن نقش اصلی خود برگردد

وی اضافه نمود : باید‌ در جامعه برای افزایش جمعیت کتاب خوانها برنامه ریزی منطقی کرد تا مطالعه در جامعه تقویت و درنهایت بیش از گذشته پایدار وحفظ شود. زیرا دانش و معرفت فردی و اجتماعی زمینه ساز عنصر آگاهی در زندگی و جریان سازهای فرهنگی میشود و یک جامعه را به سمت کمال هدایت میکند.

 حیدری در ادامه گفت: باید بدنبال ابجاد و تقویت زیر ساخت های فرهنگی برای ترویج مطالعه و قدرت بخشیدن به اندیشه های ناب بود تا خواندن  کتاب در میان مردم  به یک عادت عمومی و مثبت در بستر جامعه  تبدیل شود.

 وی در ادامه تصریح کرد :اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید برای این موضوع برنامه ریزی داشته باشد و با آسیب شناسی از میزان و روند مطالعه حال حاضر در اجتماع ، آنهم با مشارکت و بهره گرفتن از نظر و افکار صاحب نظران با هدایتگری علمی ،راههای غنا و ارتقا بخشیدن به مطالعه را در مسیر گرایش قشر جوان را وجه همت خود قرار دهد.و در جهت تعمیق و تحکیم فرهنگ خواندن کتاب بکوشد تا موجبات.تشویق و ایجاد انگیزه از طریق  ایده پردازیها و خلق راهکار ها بعنوان پیش نیاز پیدایش شناخت کتاب خوانی در میان مردم گردد.

 جهانبخش حیدری با تشکر از شرکت کنندگان در برنامه رونمایی از کتاب تاریخ سیاسی و اجتماعی شهرستان اسلام آبادغرب بانویسندگی جناب آقای فولادی منصوری بیان داشت::  قدردان جناب اقای فولادی منصوری بابت این اثر خوب هستیم و باید از نویسندگانی که در زمینه تالیفات ، قلم فرسایی میکنند و برای مردم کتاب خوب مینویسند به شکل شایسته حمایت کرد تا با ایجاد انگیزه در اهالی فرهنگ و دانش بر تعداد آنها افزوده شود و بیش از پیش در خدمت مردم عزیزمان باشند

 وی  گفت :یک نویسنده با دغدغه های مختلفی که وجود دارد ، مواجه هست و باید این حمایت ها در جهت رفع این دغدغه ها که در راس آنها حمایت مالی است باشد.

 

 جهانبخش حیدری در پایان از برنامه ریزها و  تلاشهای بسیار خوب جناب اقای خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و اردشاد اسلامی شهرستان و همکاران گرانسنگ ایشان در زمینه توسعه مطالعه و فعالیت و ایجاد فرهنگ کتابخوانی  در میان مردم تقدیر و تشکر کرد و برایشان در این مسیر ارزشمند آرزوی موفقیت کرد.

 

 وی همچنان اظهار داشت : این کتاب با تمام زوایای تاریخی سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگی نمایندگان مجلس و ایالات و توایف تیره ها و روستا ها اسامی کامل شهدا نویسندگان شعرا هنرمندان ورزشکاران همه در این کتاب گنجانده شده و حتی راه ها و کوه ها ؛ سرابها را از یاد نبرده ایم.

 

 در ادامه مظفر تیموری معاون فرهنگی و رسانه ایاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامیاستانکرمانشاهضمن تبریک هفته کتاب و کتاب خوانی تصریح کرد : کتاب و کتابخوانی مقوله های مهم و یکی از راه ها و یکی از مولفه‌های توسعه و پیشرفت در هر جامعه براساس کتاب خوانها و تعداد کتاب های منتشر شده و گاه براساس سرانه مطالعه در جامعه است

 

 تیموری در ادامه سخنانش گفت : آقای ولی فولادی منصوری از نویسندگان و پژوهشگران توانمند و برتر استان هستند و ما امروز این اتفاق و رخداد مهم را خدمت ایشان تبریک عرض میکنیم و برای ایشان آرزوی سلامتی و سربلندی را داریم

 

 وی گفت : من شهرستان اسلام آباد غرب را یکی از شهرستانهایی میدانم که امید زیادی در حوزه فرهنگی هنری در آن هست و یقین دارم با پیشینه و سابقه و زیرساخت‌هایی که در این شهرستان ایجاد شده اسلام آباد غرب باید به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود

 

 

 در پایان از این اثر ارزشمند رونمایی شد و از طرف آقای حیدری فرماندار محترم شهرستان و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان و شهرستان از مولف این کتاب آقای ولی فولادی منصوری با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

 

 در این آیین خسرو تمری ریئس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خوش آمد گویی به حضار گفت : اسلام آباد غرب در دوسال گذشته جز ۲۰ شهر منتخب پایتخت کتاب قرار گرفته است و ما توانستیم اسلام آباد را به عنوان جایگاه فرهنگی در پایتخت کتاب معرفی کنیم  و امیدواریم بتوانیم در این حوزه با کسب مقام پایتخت ایران این شایستگی که مردم ما دارند با این مهم رقم خورده شود.

 

 او گفت : ما به شهر اسلام آبادغرب تبریک عرض میکنم که صاحب انتشارات مستقل است و از نویسندگان دعوت میکنیم اگر کتابی در حوزه چاپ دارند از ظرفیت انتشارات شهرستان استفاده کنند تا بتوانیم با این کار اسم اسلام آبادغرب را بیشتر معرفی کنیم.

 

 در ادامه این مراسم مولف این کتاب آقای ولی فولادی منصوری عنوان کرد : کتاب تاریخی سیاسی اسلام آباد غرب به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی شهرستان پس از کرمانشاه است و شامل ۲۶فصل و ۱۱۱۶ صفحه با جلد سخت حاصل ده سال تلاش کوشش و مطالعه و کتابخوانی میدانی است.

 

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد