کریدور نخبگان ومدیران باید فعال شود/بودجه ۱۴۰۱عدالت محور خواهدبود

کد خبر: 307480
|
22:35 - 1400/08/27
نسخه چاپی
کریدور نخبگان ومدیران باید فعال شود/بودجه ۱۴۰۱عدالت محور خواهدبود
کریدور نخبگان ومدیران باید فعال شود/بودجه ۱۴۰۱عدالت محور خواهدبود : رئیس جمهور با تاکید بر لزوم بهره گیری از نخبگان دانشگاهی در حوزه صنعت، تاکید کرد: کریدور نخبگان و مدیران باید فعال شود. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگر و جمعی از اقشار مختلف مردم با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های متنوعی در زمینه توسعه است، لزوم توجه به این ظرفیت را با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی مورد تاکید قرار داد و گفت: خام فروشی مواد معدنی مشکل مهم صنایع است که باید به صورت جدی برای رفع این مشکل تلاش شود.

 

وی با بیان اینکه فعالیت صنایع بسیار خوب و مفید است تاکید کرد: هر توسعه یافتگی در استان و کشور فرع بر محیط زیست است نباید آلایندگی ایجاد و مردم نگران شوند.

 

بودجه ۱۴۰۱ با محور عدالت

 

رئیس جمهور یادآوری اینکه بودجه ۱۴۰۱ با محور عدالت خواهد بود، افزود: اصلاح ساختار بودجه با محور عدالت و تقسیم امکانات با تکیه بر آمایش سرزمین خواهد بود.

 

رئیسی با اشاره به اینکه اولویت دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: اصلاح ساختار بودجه با محور عدالت و تقسیم امکانات با تکیه بر آمایش سرزمین خواهد بود.

 

ویز با اشاره به اینکه امسال، سال توجه به تولید است، گفت: مساله فرهنگ در استان فرهنگی همچون زنجان که مفاخر و علما و حکمای بزرگ آن به ایران و جهان متعلق هستند و نام بلندشان در محافل و مراکز علمی می‌درخشد مورد تاکید است.

 

حمایت از صنایع خرد

 

رئیسی با اشاره به اینکه مساله حمایت از صنایع خرد و حمایت از کارگاه‌های تولیدی مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: زمینه برای گام‌های بلند در کشور اماده است و هیچ گونه تهدید و تحریمی ما را از این حرکت سازنده باز نمی‌دارند.

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت بنده است، گفت: از صنایع خرد حمایت خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در استان زنجان و الگوسازان باید در این بخش تلاش مضاعفی داشته باشند، گفت: دولت و دستگاه‌های مسؤول نیز با هدایت، نظارت و حمایت جدی از بابت اعطای تسهیلات و مسائل حقوقی پشتیبانی کنند.

 

رئیسی با بیان اینکه همواره باید به مسئله فرهنگ در تمام کشور توجه شود و چهره‌های فرهنگی و فرهیختگان در جهت توسعه فرهنگی درکشور تلاش کنند، افزود: فعال کردن اقتصاد فرهنگ و کسانی که در حوزه اقتصاد و سروکار با مسائل فرهنگی دارند فعال شدن اقتصاد فرهنگ بسیار مهم و قابل توجه است.

 

انتهای پیام؛