تعیین سقف زمانی مذاکرات از سوی ایران اقدامی هوشمندانه است/ لابی آمریکایی ـ صهیونیستی؛ به دنبال نفوذ در مذاکرات

کد خبر: 307522
|
15:16 - 1400/09/13
نسخه چاپی
تعیین سقف زمانی مذاکرات از سوی ایران اقدامی هوشمندانه است/ لابی آمریکایی ـ صهیونیستی؛ به دنبال نفوذ در مذاکرات
تعیین سقف زمانی مذاکرات از سوی ایران اقدامی هوشمندانه است/ لابی آمریکایی ـ صهیونیستی؛ به دنبال نفوذ در مذاکرات : حسن هانی زاده گفت: در مذاکرات گذشته کشور های اروپایی تضمینی به ایران ارائه نکردند که در چه زمانی مذاکرات به نتیجه خواهد رسید، ولی در این دوره مذاکره کنندگان کشورمان سقف زمانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات را تعیین کرده اند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین المللی در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به دور جدید مذاکرات وین گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی و کارگروه های همراه  تمام جنبه های حقوقی، سیاسی و اقتصادی را مدنظر داشته و نقاط و مسائل ابهام انگیز را مطرح می کنند.

وی افزود: کارگروه فنی در مذاکرات وین مسلط وارد شد و توانسته از حقوق فنی کشورمان به خوبی دفاع کند.

وی تصریح کرد: در 6 دوره مذاکرات گذشته کشور های اروپایی تضمینی به ایران ارائه نکردند که در چه زمانی مذاکرات به نتیجه خواهد رسید، ولی در این دوره مذاکره کنندگان کشورمان سقف زمانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات را  تعیین کرده اند.

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل در ادامه تعیین سقف زمانی از طرف تیم مذاکره کننده ایرانی را یک هوشمندی عنوان کرد و افزود: مذاکرات نباید طولانی شود و باید در یک بازه زمانی یک ماهه به پایان برسد و کشورهای اروپایی نباید در مسیر مذاکرات توافقات انجام شده را زیرپا بگذارند.

هانی زاده با بیان اینکه این دوره از مذاکرات پیشرفت های نسبی داشته است، گفت: یک سری ابهامات در در سانتریفیوژهای تاسیسات اراک وجود داشته که کارگروه فنی با ارائه اسناد و مدارک سعی در اقناع طرف های اروپایی دارند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل مذاکرات در وین متوقف شد تا طرف های اروپایی زمان بیشتری را برای بررسی آن انجام دهند.

کارشناس ارشد مسائل بین الملل در ادامه  بیان کرد: در حوزه های قانونی و حقوقی کارگروه ها توانستند مدارکی را ارائه بدهند که خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ و نقض آشکار برجام را نشان می دهد و بند ۳۶ که یک نوع مقررات اجرایی برای نقض توافق صورت گرفته است.

هانی زاده با اشاره به اینکه مریکایی ها در تلاش هستند تا با فشار صهیونیست ها مسائل دیگری مانند نفوذ ایران در منطقه و قدرت موشکی ایران را در مذاکرات وارد کنند، اظهار کرد: صراحتا تیم مذاکره کننده ایرانی با این خواسته مخالفت کرده و مذاکرات فقط در چهار چوب برجام خواهد بود و هیچ موضوع جدیدی مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

وی  در نهایت عنوان کرد: آمریکایی ها درپی آن هستند تا لابی صهیونیستی را راضی نگه دارند، اما نگاه تیم مذاکره کننده آمریکا در دولت بایدن متفاوت شده است و سفری که اخیرا وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به کشور های اروپایی داشت  در راستای القای نظرات رژیم صهیونیستی در مذاکرات بود، که با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

    پربازدیدترین ها