رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

ارائه خدمت به 4 هزار معلول و ناتوان از سوی بهزیستی اسلام آبادغرب

کد خبر: 307532
|
00:52 - 1400/09/16
نسخه چاپی
ارائه خدمت به 4 هزار معلول و ناتوان از سوی بهزیستی اسلام آبادغرب
رئیس اداره بهزیستی اسلام آبادغرب از ارائه خدمت به  بالغ بر 4 هزار معلول و ناتوان از سوی بهزیستی اسلام آبادغرب خبر داد.

جلیل جلیلیان رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر ،  بمناسبت هفته جهانی معلولین اظهار کرد: دراین شهرستان تعداد۳۹۴۲ نفر معلول شناسایی وبه ثبت رسیده و تعداد ۲۴۲۱نفر معلول از سازمان بهزیستی خدمات مستمری دائم و مابقی خدمات جانبی دریافت می کنند.

 

وی با تشریح اهم خدمات ارائه شده به معلولین تحت حمایت این شهرستان گفت: تعداد۵۷نفر معلول ضایع نخایی که ماهیانه مستمری و حق پرستاری دریافت و ۶۹نفر از معلولین این شهرستان حق پرستاری ومددکار ی افراد دارای معلولیت در خانواده دریافت می کنند.

 

جلیلیان افزود: ۷۰دانشجوی معلول و۱۴۰ دانش آموز دارای معلولیت از خدمات حمایتی این نهاد برخوردار می باشند و ویزیت در منزل برای معلولین اعصاب و روان توسط پزشک ارائه می شود.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ، کمک هزینه وسایل توانبخشی،کمک هزینه تحصیلی ودانشجویی،هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه ازدواج،کمک هزینه ودیعه مسکن، مناسب سازی ،دریافت وام خوداشتغالی برای معلولین جهت اشتغال پایدار، برگزاری جلسات کمیسیون پزشکی توسط پزشک، روانشناس، فیزیوتراپی برای تعیین و نوع شدت معلولیت را از دیگر خدمات ارئه شده برشمرد و گفت: در هفته جهانی معلولین ازتعداد پنچ نفر از معلولان برتر  موفق در تحصیلی  و با اهداء ویلچر به خانواده های معلولین تجلیل و  تقدیر بعمل آمد.

 

وی در خاتمه یاد آور شد: اجرای طرح های غربالگری از جمله شنوایی،بینایی، اوتیسم، مشاوره پیش و پس از ازدواج و ارائه خدمات ژنتیک از مهمترین برنامه های حوزه پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی می باشد.

 

ارائه خدمات الکترونیکی توسط مراکز مثبت زندگی در نزدیک ترین محل زندگی معلولین، ارائه خدمات آموزشی برای افراد زیر ۱۵ سال دارای معلولیت، دایر کردن مراکز تربیت شنیداری وگفتاری ،جسمی -حرکتی،سالمندان، ارائه خدمات رسانی در برنامه های cbrشهری و روستایی توسط موسسه خیریه عطر گل نبوی، از از دیگر خدمات ارئه شده بهزیستی اسلام آبادغرب می باشد که توسط مدیر این اداره تشریح شد.

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها