یادداشت: محمدجواد مهرشاد

چرا آقای وزیر کشور در انتصاب استاندار کرمانشاه سر در گم مانده اید؟!

کد خبر: 307575
|
21:30 - 1400/09/27
نسخه چاپی
چرا آقای وزیر کشور در انتصاب استاندار کرمانشاه سر در گم مانده اید؟!
محمدجواد مهرشاد تحلیل گر ارشد مسائل راهبردی در یادداشتی در باب مطالبه انتصاب استاندار جوان انقلابی نوشت؛ چرا آقای وزیر کشور در انتصاب استاندار کرمانشاه سر در گم مانده اید؟!

به گزارش اسلام آباد خبر ، محمدجواد مهرشاد تحلیل گر ارشد مسائل راهبردی در یادداشتی در باب مطالبه انتصاب استاندار جوان انقلابی نوشت؛ چرا آقای وزیر کشور در انتصاب استاندار کرمانشاه سر در گم مانده اید؟!

چرا آقای وحیدی؟!

تمایل به استاندار غیر بومی به معنای زیر سوال بردن تمام ظرفیت های علمی و تجربی یک استان است .

 

جناب آقای وحیدی فکر میکنید در این استان یک متخصص پیدا نمیشود که توانایی اداره کردن شورای اداری استان را داشته باشد و خدمت رسانی دستگاه های مختلف را در چهارچوب قانون و اسناد راهبردی کشور راهبری کند؟!

 

اینگونه می اندیشید که استان کرمانشاه با این همه مجموعه دانشگاهی سطح عالی و جهادی هنوز یک مدیر را تربیت نکرده است که به عنوان استاندار بتواند مولفه های امنیت پایدار را با هماهنگی دستگاه های امنیتی و نظامی در غالب شورای تامین استان ارتقا دهد؟

 

برداشت شما از استان شهید پرور کرمانشاه این است که هنوز یک مدیر جهادی تربیت نکرده است که با نگرش کارآفرینانه در شورای اشتغال و ستاد تسهیل ، زیست بوم کسب و کار استان را اثر بخش کند و مشکل اشتغال استان را حل نماید و سهم صادرات ایران را به کشورهای همسایه افزایش دهد؟

 

باور می کنید ما هم متخصصانی داریم‌ که دانش مدیریت بودجه و اعتبارات را داشته باشند و نیازی به استاندار پروازی نداریم.

 

مردم این استان احساس میکردند شما شناخت بهتری نسبت به ظرفیت های کرمانشاه دارید.

 

آقای وزیر کشور سوالی که مردم این استان سالهاست در بغض های فرو خفته خود پنهان کرده اند این است :

 

کدام جوان گرایی؟ کدام نخبه گرایی؟

سالهاست که مسئولین کشور وقتی صحبت می کنند جوان گرایی را پیشران پیشرفت کشور میدانند ولی وقتی پای انتصابات میرسد جوان متخصص و تحول گرا را آفت ساختار میدانند .

 

نزدیک انتخابات جوان را محور شعارها قرار می دهند و هنگام مدیریت جوان را مزاحم مدیریت محافظه کارانه خود میدانند.

 

در میتینگ ها جوان را مخاطب قرار میدهند و هنگامی که جوان متخصص درخواست ورود به عرصه ای برای خدمت میکند با سکوتی سرد انگیزه او را کور میکنند.

 

کدام جوان گرایی؟ کدام نخبه گرایی؟

کدام بومی گزینی؟

کدام زمان یک هسته نخبه یابی در کشور تعریف شد که بر اساس سابقه جهادی ، روحیه انقلابی و پشتوانه علمی جوانانی را بیابد و وارد هندسه مدیریت کشور کند؟

 

سالهاست کسی احوالی از نخبه های بومی نمیپرسد کسی به جوان گرایی اعتقاد ندارد و تنهار کارکرد این عبارت برا زیبا کردن سخنرانی ها و تزیین سند های بالادستی است.

 

جوان نخبه در پیشگاه نامبارک کهولت ایستای مدیران پیر ذبح شد کسی دردش نیامد.

 

سالهاست هزینه رانت های انتصابی را مردم می پردازند که با تورم ،  بیکاری و معضلات اجتماعی و فرهنگی دست در گریبانند و مسئول قدیمی تمایل به قدیمی تر شدن دارد حتی به بهای تمدید درد های یک ملت بزرگ.

 

بجای پژواک منویات رهبرانقلاب کاش مسئولین بجای سخن پراکنی های تئوریسین نمایانه،  عامل به فرامین حکیمانه رهبری باشند. این کشور یک حنجره بیشتر نمیخواد که الحمدلله خوبش را هم دارد بلکه یک لشکر مدیر اجرایی ساکت میخواهد که مشغول اجرای کارها و فرامین ولایی باشند که فقط در دو جا حق حرف زدن دارند :

 

۱- ارائه برنامه ها

۲- گزارش عملکرد

 

آقای وحیدی وزیر محترم کشور!    با انتصاب یک استاندار جوان ، نخبه ، انقلابی و بومی آغاز گر تحول این استان مظلوم باشید.

 

محمدجواد مهرشاد تحلیل گر ارشد مسائل راهبردی /

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد