جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم)ص( استان کرمانشاه:

مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امام خمینی(ره)است/حاج قاسم در همه امورات خدا و مردم را می دید

کد خبر: 307624
|
10:37 - 1400/10/11
نسخه چاپی
مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امام خمینی(ره)است/حاج قاسم در همه امورات  خدا و مردم را می دید
جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم)ص( استان کرمانشاه گفت: مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امام خمینی(ره)است، سردار سلیمانی چنان در مکتب امام متحول شد که امروز خودش صاحب مکتب است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  سرهنگ پاسدار دکتر مسعود قنبری جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم)ص( استان کرمانشاه در اجتماع مردم ولایتمدار و انقلابی اسلام آبادغرب به مناسبت دهه بصیرت و دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی اظهار داشت: ما امروز اعتقاد داریم که شیعه مولا علی ع هستیم پس باید خیلی از مشکلات را با سعه صدرتحمل کنیم ولی جوانانی که امروز بعنوان بسیجی در عرصه انقلاب حضور دارند  باید نسبت به تاریخ جمهوری اسلامی ما مطلع باشند. بعضی کلمات یک واقعیتی است که باید در تاریخ به یادگار بمانند و گفته شوند و ملت ما بدانند  در چه دوره ای از تاریخ چه کسانی چه اقداماتی علیه این نظام می خواستند انجام دهند.

 

قنبری در ادامه گفت:9 دی در واقع عاشورایی است که درکربلای ایران تاریخ ساز  شد، شاید برنامه حماسه 9 دی به انتخابات سال 88 برگردد اما پشت پرده اتفاقات سال 88 مسائل دیگری بود. صبر نظام در برابر فتنه های سال 88 این تصور را برای عده ای ایجاد کرده بود که در جمهوری اسلامی مردم دیگر با نظام همراه نیستند و می خواستند شبیه همین نظام هایی که در کشورهای خاور میانه  به اسم انقلابهای  مخملی بوجود آوردند  در جمهوری اسلامی رقم بزنند، دشمنان تصور می کردند می توانند یک حکومت دست نشانده روی کار بیاوردند و همانند قبل از انقلاب آنچه می خواهند نظام ایران و مردم ایران و منابع ایران در اختیارشان باشد. واقعیت امر این بود اما مردم از پشت پرده این حوادث و توطئه ها خبر نداشتند، آنهایی پشت پرده ها رامی دانستند که کار سیاسی انجام می دادند ولی باز در برنامه ریزی دچار  اشتباه شده بودند.

 

وی افزود: در طول 40 سال عمر انقلاب بارها و بارها استکبار در مورد ملت ایران دچار اشتباه شده بود و خواهد شد چون دشمنی اینها با ما تمام نشده است ولی  در 9 دی مردم  فهیم، بصیر و ولایتمدار به میدان آمدند وقتی که غبارها برداشته شد با حمله ضد انقلاب همراه شد،عده ای که از خارج آمده بودند به کاروانهای عزاداری امام حسین(ع) حمله کردند و خیمه اباعبدالله(ع) را آتش زدند، مردم متوجه شدند که این اقدام دیگر بخاطر رضای خدا نیست، صف مردم از ضد انقلاب جدا شد و مقام معظم رهبری وارد میدان شد و با فرمایشاتی که با مردم داشت خیلی از افرادی که با معترضین همراه شده بودند جدا شدند و آن حماسه 9 دی رقم خورد .

 

 

دکتر قنبری خاطرنشان کرد:به گفته مقام معظم رهبری حضور میلیونی مردم در 9 دی یک تجلی جهانی پیدا کرد و اگر صدها بار بر همت و هوشیاری مردم ایران سجده شکر بجا آوریم باز کم است چون ملت ما به میدان آمدند و نقشه تمام عیاراستکبار را نقش بر آب کردند و مثل توطئه های قبلی به زباله داران تاریخ انداختند. مردم ما در کل بر عملکرد مسئولین شاهد هستند حال این مسئول  محلی باشد یا ملی، هر جایی که هستیم حتما در راه رضای خدا قدم برداریم وباید خیر و صلاح مردم را در نظر بگیریم .

 

 

 

وی عنوان کرد: فتنه ها همچنان ادامه دارد ما مسیری را داریم پیش می رویم که پر ازمیدان مین توسط دشمن است، آمریکا، اسراییل آل سعود و خیلی از کشورهای همراه اینها در حوزه های مختلف برای ما در حال برنامه ریزی هستند وما در حوزهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی باید هوشیار باشیم و راه برون رفت از فتنه را بدانیم اکنون با اوضاع و احوال روز  اولین موضوع که در فتنه باید دنبال آن  برویم   تقوای درونی ما است که در 9 دی  مردم با توکل بخدا و اعتماد به خدا و رهبری به میدان آمدند و مردم هر زمان در هرفتنه ای پشت سر رهبری ایستادند فتنه هاو توطئه دشمن را خنثی کردند.

 

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم)ص) گفت: دومین موضوع در بحث فتنه باور محکم همراه با بصیرت است، بصیرت رمز عبور ازفتنه بود. امام حسن(ع) اگر شکست خورد بدلیل نبود تحلیل سیاسی و بصیرت سیاسی مردم  بود، اگر فتنه خوارج شکل گرفت و حضرت علی(ع) بزرگ مرد تاریخ زیر فشار قرار گرفت از فتنه شکل گرفت.

 

وی در بحث رهایی از فتنه و همراهی با رهبری دینی عنوان کرد: در طول تاریخ هر ملتی که با امام و رهبردینی همراه بوده در کوران مشکلات دچار آسیب نشده اند و آنچه انقلاب ما را متمایز کرده همین مردمی بودن انقلاب ماست. 

 

قنبری بیان داشت: هر انقلابی فراز و فرود هایی دارد خیلی از انقلابهای بزرگ دنیا دچار این فراز و فرود شدند ولی به لطف خدا نظام مقدس جمهوری اسلامی  دشمن برایش چالش ایجاد کرده ولی فرودی که مد نظر دشمن است اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد و دوران پیروزی انقلاب که  مملو از ترورهای گروهک های مختلفی که در غرب و شرق، شمال و جنوب تشکیل شده و درگیریهای مسلحانه ای که اتفاق افتاد همه فکر می کردند که نظام نوپای جمهوری اسلامی ساقط شده ولی باز همین مردم وسط میدان آمدند و تومار توطئه های دشمنان را در هم پیچیدند.

 

 

وی با اشاره به موضوع ایستادگی و مقاومت ملت ایران در طول 42 سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی، گفت: اگر ملت ما ایستادگی  نمی کرد و پشت سر رهبرش نبود قطعا خیلی وقتها پیش انقلاب مان دچار مشکل شده بود، آنچه که انقلاب ما را از سایر انقلابها متمایز  کرده ولایی بودن مردم ما است.

 

 

 

سرهنگ قنبری با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: دردوران دفاع همه ملت ما به دفاع آمدند و می بینیم که در هر شهر ودیار و روستای کشورشهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب شده، همین شهر اسلام آبادغرب 1282 شهید تقدیم انقلاب کرده، 132 آزاده دارد و2183 جانباز دارد و یک شهید سرافراز  مدافع حرم دارد که باید به این شهدا و آزادگان وجانبازان مدافع حرم شهرستان افتخار کنیم . در دوران دفاع مقدس همین شهراز جبهه های غرب پشتیبانی می کرد و در روز دو بار صبح وبعد ظهر بمباران می شد . جوانان  برومند این شهرستان در جنوب و غرب همزمان با دیگر رزمندگان کشور سینه هایشان را سپر آماج گلوله های دشمن می کردند. گردان حمزه تیپ نبی اکرم(ص) گردان اسلام آبادی ها بودکه ما همیشه به آن گردان افتخار می کنیم چون جوانان برومند و فرزندان این شهرستان برای دفاع از این انقلاب می رفتند.

 

وی ادامه داد: امروز دشمن با تمام توانش در حوزه های مختلف وارد عمل شده و در فضای مجازی با تمام توانش هزینه می کند برای خانواده های ما با یک دنیای عجیب و غریب که ناخواسته همراه می شویم  که دشمن نیز همین را می خواهد که  گریزی از آن نیست لذا ما از جوانها توقع داریم بعنوان آینده ساز این مملکت با بصیرت، آگاهی و درایت تحلیل کنند چون خبرهای فضای مجازی همه درست نیست.

 

 

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم)ص) در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی گفت: طبق خاطرات سردار سلیمانی، ایشان روستازاده ای  بوده که تا سن نوجوانی از ابتدایی ترین امکانات محروم بودند، مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امام خمینی(ره)است، سردار سلیمانی چنان در مکتب امام متحول شد که امروز خودش صاحب مکتب است و سراسر دنیا بخاطر شهادت ایشان ناراحت بودند چون بین مردم خط کش نگذاشت و گفت این جوانها همه فرزندان ما هستند.

 

 

وی با اشاره با شهادت سردار بزرگ انقلاب حاج قاسم سلیمانی گفت: در روز  تشیع پیکر سردار سلیمانی حضور جمعیت میلیونی مردم مشاهده شد که برای تشیع سردار دلها آمده بودند بدون اینکه کسی اینها را دعوت کند. و مردم در تشیع پیکر سردار سلیمانی سنگ تمام گذاشتند و اکنون که دو سال  از شهادت ایشان می گذرد هنوز دل مردم خون است. آیا او‌مسئول بود؟ خیر، بلکه بخاطر ارادت و اخلاصی که داشت خودش را نمی دید، حاج قاسم در همه امورات  خدا و مردم را می دید. مستندهایی که از سردار سلیمانی دیده می شود و در جاهایی ورود کرده  و در بحران ها به یاری مردم شتافته که  ربطی به مسئولیت ایشان نداشته، اگرمی خواهید عزیزو بزرگ باشید باید مردمی باشید و خدمت به مردم باید بدورازجریان سیاسی، حزب و این تفکرات جناحی باشد.

 

‌قنبری خاطرنشان کرد: خداوند نعمتی را که به ما انسانها می دهد آیا فرق می گذارد که مسئولین  بین مردم فرق بگذارند؟!  پس در یک مسولیت قرار دادی که امروز هستیم، فردا نیستیم. تا هستیم با خدمت به مردم برای آخرتمان توشه ای جمع کنیم نه برای دنیا.

 

وی درادامه بیانات خود گفت: اگر ما مسئولین می خواهیم بصیرت پیدا کنیم باید از خودمان شروع کنیم. مردم بر مسئولین حقی دارند و مسئولین بر مردم حقی دارند. این حق باید ادا شود. واین به شعار نیست باید در میدان عمل ادا شود.

 

وی در خاتمه با اشاره به روند رو به رشد رفع مشکلات کشورگفت: مشکلاتی وجود دارند که مردم با سعه صدر تحمل کنند و مشکلاتی وجود دارد که مسولین باید تلاش کنند حق این مردم ادا شود  و مردم هم همراهی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها