رئیس جمهور: حاج قاسم یک مکتب است که با ترور و موشک از بین نمی‌رود/ زینب سلیمانی: حاج قاسم حرف نزد، بلکه عمل کرد

کد خبر: 307632
|
16:02 - 1400/10/13
نسخه چاپی
رئیس جمهور: حاج قاسم یک مکتب است که با ترور و موشک از بین نمی‌رود/ زینب سلیمانی: حاج قاسم حرف نزد، بلکه عمل کرد
رئیس جمهور: حاج قاسم یک مکتب است که با ترور و موشک از بین نمی‌رود/ زینب سلیمانی: حاج قاسم حرف نزد، بلکه عمل کرد : آیت الله رئیسی در مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی نه به عنوان یک فرد بلکه به یک راه و مکتب تبدیل شده است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شد.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور سخنرانی خواهد کرد.

همچنین دختر شهید سردار سلیمانی سخنران دیگر این مراسم است.

زینب سلیمانی: حاج قاسم حرف نزد، بلکه عمل کرد

در ابتدای این مراسم زینب سلیمانی، زینب سلیمانی رئیس بنیاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عصر امروز (دوشنبه) در دومین سالگرد شهادت «سپهبد سلیمانی» که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد طی سخنانی، گفت: سالگرد شهادت و مناسبت‌های مربوط به حاج قاسم متعلق به مردم است و شما مردم هستید که این سالگردها و مراسم‌ها را برگزار می‌کنید.

وی تاکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند عشق حاج قاسم سلیمانی را در دل‌های مردم ایران سرد کند و از بین ببرد. با هر دروغی که ببافند و هر توطئه و دسیسه‌ای که بکنند مردم ایران سرباز خود را به خوبی می‌شناسند.

رئیس بنیاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم حرف نزد و عمل کرد، افزود: ما نیز امروز شاهد دستاورد مجاهدت‌های او هستیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز اینجا هستم تا از طرف خانواده حاج قاسم از شما ملت عزیز و شهیدپرور ایران تشکر کنم و دست‌بوس یکایک شما باشم. حاج قاسم هر چه دارد از لطف خدا و محبت مردم دارد.

وی تاکید کرد: حاج قاسم هیچ تعلق دنیایی نداشت. تنها تعلق او مردم ایران بودند. حاج قاسم از این دنیا هیچ نمی‌خواست و سبک پرواز کرد و همیشه بزرگترین دغدغه زندگی او این بود که مردم ایران با آرامش و با عزت زندگی کنند.

رئیس بنیاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: حاج قاسم در همین راه بارها جان خود را فدای مردم ایران کرد و ما امروز که دو سال از شهادت مظلومانه او می‌گذرد چنین جمع پرشوری را می‌بینیم که نشان می‌دهد حاج قاسم در قلب‌ها زنده است.

سلیمانی تصریح کرد: دشمنی که فکر می‌کرد اگر حاج قاسم را به شهادت برساند مسیر و کلام و تاثیر او خاموش می‌شود، امروز با دیدن یکایک شما مردم بزرگ ایران می‌فهمد که چه غلط بزرگی کرده است.

وی بیان کرد: دشمن خواهد فهمید تک تک کسانی که امروز به عشق حاج قاسم جمع شده‌اید برای او فریاد می‌زنید، گریه می‌کنید و دل‌هایتان غصه‌دار است هرکدامتان یک قاسم سلیمانی در کشور هستید.

رئیس بنیاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی هنوز در کنار مردم ایران حاضر و ناظر است.

حاج قاسم یک مکتب است که با ترور و موشک از بین نمی‌رود

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور نیز عصر امروز (دوشنبه) در مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: مقتدای بصیرت آفرین ما برای شهید سلیمانی در همین مکان مقدس عنوان مکتب حاج قاسم را مطرح فرمودند. حاج قاسم نه به عنوان یک فرد بلکه به عنوان یک فرهنگ، راه و یک مکتب معرفی شد.

رئیسی گفت: اگر شخصیت وجودی یک فرد انقدر توسعه یافت، دیگر یک شخص حقیقی نیست بلکه دارای یک توسعه وجودی است که از او به عنوان یک امت و ملت یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی در ادامه مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است، تاکید کرد: این مکتب با ترور و موشک از بین نمی‌رود چراکه مکتب می‌ماند و بقاء دارد.

ادامه دارد...