حاج قاسم؛ حاصل عمر رهبر انقلاب است/ پیروزی قریب الوقوع یمن محصول تفکر شهید سلیمانی است

کد خبر: 307644
|
16:31 - 1400/10/16
نسخه چاپی
حاج قاسم؛ حاصل عمر رهبر انقلاب است/ پیروزی قریب الوقوع یمن محصول تفکر شهید سلیمانی است
حاج قاسم؛ حاصل عمر رهبر انقلاب است/ پیروزی قریب الوقوع یمن محصول تفکر شهید سلیمانی است : سردار سرلشکر حسین سلامی با تأکید بر اینکه قاسم حاصل عمر رهبر انقلاب است، گفت: شهید سلیمانی ارتش های بزرگی ایجاد کرده، برای مظلومان قدرت ایجاد کرده است و یمنی ها نزدیک به پیروزی هستند و این محصول کدام تفکر است؟. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از راه آرمان سردار سرلشکر حسین سلامی پیش از ظهر امروز در مراسم اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی گفت: خداوند را سپاسگزارم که مجددا در دومین سالگرد شهادت فرمانده رشید و پرافتخار تاریخ اسلام و شهیدان والامقام همراه او در ۱۶ دیماه و در روز شهادت حضرت زهرا(س) تجسم حقیقی آیات الهی قرآن در رخسار نورانی یک بانو، توفیق زیارت مردم شریف، وفادار، مهربان و کریم استان کرمان را در این مکان معنوی داشتم.


حامل سلام و دعای خیر و ارادت قلبی امام خامنه ای به شما هستم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه افتخار این را دارم که حامل سلام و دعای خیر و ارادت قلبی امام خامنه ای به شما باشم، ادامه داد: دو سال پیش در چنین روزهایی در کرمان باران بارید؛ اما نه از آسمان بلکه از چشمان محزون مردمانی که سر از پا نمی شناختند؛ از خود بی خود شده بودند و در اوج دلدادگی و عطش ملاقات با همه وجود و قلبشان برای بدرقه آسمانی یک مرد بزرگ در میدان این شهر حاضر شده بودند.

وی افزود: در مقابل چشمانشان(مردم) دو پیکر مانند خورشید تجلی می کرد؛ پیکر شهید سلیمانی که در تاریخ جهان و بشریت بیشترین سالهای عمر خود را در میدان جهاد گذراند و در کنار او قامت بلند مرد دیگری که در تمام میادین همپا، همرزم و غمخوار او بود سردار شهید حسین پورجعفری و در عراق همزمان فرمانده بزرگ دیگری که نام او در تاریخ اسلام جاودان خواهد ماند و در ملکوت کنار قاسم حضور دارد شهید ابومهدی مهندس و در نقاط دیگر کشور که شهدای همراهشان تشییع می شدند.

قاسم حاصل عمر رهبر انقلاب است

این مقام مسئول تصریح کرد: قاسم حاصل عمر رهبر انقلاب است؛ توصیف این مرد بزرگ از عهده من برنمی آید و می توانم به اندازه بضاعت خودم او را توصیف کنم؛ اما عظمت او فراتر از وسعت ذهن ما است؛ او اکنون یک شهید است و همانطور که خودش گفت شهید به دنیا آمد.

سردار سرلشکر سلامی با بیان اینکه هر انسانی تمثال و تجسم هویتی است که الی الابد با آن شناخته می شوند؛ شهدا همیشه شهیدند حتی در حیات ظاهری خود تصریح کرد: پاییز سال ۶۰ در یک پادگان آموزشی در شهر کرمان او را دیدم جوانی خوش سیما که نمیشناختمش؛ نگاهی نافذ در رخسار او اراده و عزم و جدی بودن می درخشید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: او در حال جمع آوری نیروها بود برای اعزام به منطقه برای عملیات طریق القدس فتح بستان بود و هیچکس تصور نمیکرد آن جوان خوش قامت روزی فرمانده یک میدان نبرد جهانی علیه تمام شیاطین عالم از شمال آفریقا تا شرق مدیترانه جبهه اسلام را به هم پیوند دهد و مستکبران را از بلاد اسلامی فراری دهد و مسلمانان را از اشغال و بردگی نجات دهد هیچکس چنین تصوری نداشت.

شهدا همیشه شهیدند حتی در حیات ظاهری خود/ شهید سلیمانی تسخیرکننده دلها و حاکم بر قلبها بود

وی بیان کرد: اما او به میدان جهاد رفت و در طول این ۴۰ سال شخصیتش تکامل یافت معرفتش استحکام پیدا کرد در هر عملیات قلبش مطمئن تر و افق دیدش وسیعتر و میدان نفوذش بر قلبها گسترش می یافت.

این مقام مسئول اظهار کرد: او حقیقتا تسخیرکننده دلها و حاکم بر قلبها بود؛ لشکرش که ثارالله نام داشت، همه جا جاری بود همواره در سخت ترین نقاط نبرد حاضر بود؛ نقطه امید و اتکا و مظهر اعتماد به نفس سیمای توکل اسطوره صبر و استقامت و در عین حال اهل فضیلت با اوج خضوع قامتش در برابر مردم همانند کمان خاضع بود.

سردار سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی عملیات به عملیات تکمیل تر می شد تا در پایان جنگ به یک قرص کامل تبدیل شد، گفت: طراح و مدبر و متفکر بود، نمی شود همه جهات شخصیت او را توصیف کرد در همه جهات بلوغ شخصیت داشت شخصیت معیار بود که اندازه لبخندها را می توان با او سنجیدف اندازه غضب را با او اندازه گرفت و او میزان و ترازوی عمل بود.

انفاق، ایثار، صبر و توکل را می توان با حاج قاسم سنجید/ شهید سلیمانی محصول مناجات شب ولی امر مسلمین است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انفاق، ایثار، صبر و توکل را می توان با او سنجید، عنوان کرد: او هرگز از میدان جنگ برای آزادی، کرامت، شرف، حیثیت، اعتبار، امنیت، آرامش، آسایش کنار نرفت نقشه اش برای جهان اسلام وسیع بود و قله های رفیعی در نظر داشت.

وی ادامه داد: نگاهش به انسان الهی بود، او از قرآن آموخته بود، احیاگر واقعی انسان بود؛ نه قومیت نه مذهب نگاه او را به انسان محدود نمی کرد؛ همه را دوست می داشت، جز دشمنان انسانیت، اسلام و وطن را و برای همین همه او را دوست دارند، شیعه، سنی، مسیحی، ایرانی و  غیرایرانی.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه عجیب و شگفت انگیز است که یک شخصیت در میدان جنگ محبوب قلوب همه عالم شود این ممکن نیست، عنوان کرد: او حاصل عمر رهبری است،محصول مناجات شب ولی امر مسلمین است این را با علم می گویم.

همه در چشمان حاج قاسم بزرگ بودند

سردار سرلشکر سلامی گفت: شهید سلیمانی در آن مکتب تعلیم یافته روح جهاد و استقامت و حیات طیبه محصول عمل صالحی است که در مکتب امام عزیزمان آموخته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قاسم محصول ایمان و عمل صالح بود، ابراز کرد: از آنچه دوست داشت انفاق می کرد در امر به معروف هرگز خود را فراموش نمی کرد و می توان به زیبایی او را با قرآن توصیف کرد. تواضعی از رحمت در مقابل مومنان داشت و از سرزنش نمی ترسید و جهاد می کرد.

وی با اشاره به اینکه فضائل اخلاقی او انتها نداشت همه در چشمان او بزرگ بودند و اما دشمنان او در چشمش کوچک بودند، اظهار کرد: الله اکبر در وجود او مجسم بود؛ این که می بینید این داغ سرد نمی شود و یک جریان است و قاسم جاری شده و تکثیر شده است.

کرمان نگین درخشان انگشتری خلقت را در اختیار دارد/ پیروزی قریب الوقوع یمن محصول تفکر شهید سلیمانی است

این مقام مسئول تصریح کرد: ملی ترین، امتی ترین، اسلامی ترین، ایرانی ترین شخصیت ما که هم به جهان اسلام و ایران و مردم کرمان تعلق داشت.

سردار سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه نگین درخشان انگشتری خلقت را در کرمان در اختیار دارید خوش به سعادت شما ادامه داد: آثار وجودی شخصبت او فراوان است؛ هیچ مشرک، منافق و کافری امروز نمی تواند به بلاد مسلمانان حمله کند و جان سالم به در ببرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: او ارتش های بزرگی ایجاد کرده،برای مظلومان قدرت ایجاد کرده است و یمنی ها نزدیک به پیروزی هستند و این محصول کدام تفکر است؟ به فلسطین محاصره شده حیات و جان داده و فلاخنها را به موشک تبدیل کرد؛ در لبنان به کمک حزب الله جوان میشتابد و شکست های افسانه ای به صهبونیست ها تحمیل میکند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی اعتماد مسلمانان را به خدا افزوده و باورها را قوی کرده است، اظهار کرد: او با لبخندها و نگاه مهربانش؛ کسی که این چنین شمشیر میزند اینقدر مهربان و متواضع این میراث علی است؛ در عراق آنجا که قلب های ما آنجاست در کنار برادرانمان در عراق ایستاد و از حرم ها و حیثیت مومنان و اعتبار مسلمانان دفاع کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سوریه آواره شدن مسلمانان سخت بود هم غصه می خورد و هم می جنگید؛ ابوالفضل انقلاب ما با دست های قطع شده جاودان ماند؛ عزت او در یک کلام است اطاعت از ولی است.

سردار سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه میمانیم تا آخر از خانواده های شهدا باید تجلیل کرد، چرا که شهدا به آرزوی خود می رسند اما خانواده هایشان آرزوی خود را از دست می دهند پس هم فضیلتند با شهدا، خاطر نشان کرد: از مردم کرمان که روز تاریخ تشییع را خلق کردند در آن روز؛ اهل آسمان متوجه شدند فضیلت ادم چیست؛ از خانواده های شهدای تشییع که برای بدرقه این مردان بزرگ به میدان آمدند تقدیر می کنم اینها یاران قاسم و عاشقان شهادت هستند.

انتهای پیام/