گزارش تصویری-تشریحی؛

یادواره 24 شهید جاویدالاثر و گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی در اسلام آبادغرب

کد خبر: 307645
|
23:10 - 1400/10/16
نسخه چاپی
یادواره 24 شهید جاویدالاثر و گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی در اسلام آبادغرب
یادواره 24 شهید جاویدالاثر و گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) یادواره 24 شهید جاویدالاثر و گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی با همکاری و مشارکت کانون شهدای خدمت رضوی شهرستان اسلام آبادغرب،اعضای هیئت امنا مسجد الزهرا(س)، دفتر امام جمعه، بنیادشهید،پادگان شهید سرلشگر سلیمی،نیروی انتظامی،بسیج  و خادمیاران  کانون خدمت رضوی با حضور خانواده معظم شهدا، مردم و مسئولین شهرستان سومین یادواره شهدای جاوید الاثر اسلام آبادغرب در مسجد الزهرا(س) شهرک جهاد اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

در این مراسم قدرت اله نجفی مسئول کانون شهدای خدمت رضوی شهرستان اسلام آباد غرب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مدعوین خیرمقدم عرض نمود و  ابراز داشت: که زنده نگه داشتن ذکر و نام شهدا کمتر از شهادت نبوده و ما باید قدردان خون شهدا باشیم.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و 24 شهید جاویدالاثر شهرستان اسلام آبادغرب به تشریح آیات و روایات درخصوص جایگاه والای شهید و شهادت پرداخت.

 

 

وی اظهار داشت: بالاتر از هرخوبی و خیری که قابل تصور باشد در همه زمینه ها حد اعلایی را می توان برای همه امور تصور کرد اما خیر و نیکی در عالم وجود دارد که بالاتر از آن دیگر تصوری وجود ندارد و آن شهادت است.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) گفت: خداوند، ملائکه و پیامبران بر کسانیکه در راه خدا آماده می شوند و با دشمنان دین خدا مبارزه می کنند درود می فرستند و شهید شخصیتی است که با بذل و بخشش جان خود به قرب الهی می رسد و جامعه را از گمراهی نجات میدهد.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به 7 ویژگی "شهید" گفت: شهدا در کنار علما و پیامبران در یک دسته قرار می گیرند که به مقام عظیم شفاعت می رسند، شهید به وجه الله نظر می کند و این جایگاه رفیعی است که شهدا در نزد پروردگار دارند.

 

 

وی با تبیین مقام شرافت شهدا در دنیا و آخرت گفت: برخلاف تصویر ما شهدا خوشحالند و منتی بر کسی نمی گذراند و شهادت شان را از فضل خدا می دانند.

 

 دراین مراسم  معنوی مداحان اهل بیت کربلایی میلاد سجادی و کربلایی احسان بساطی مرثیه  سرایی ونوحه خوانی نمودند در خاتمه از ۲۴ خانواده شهید جاوید الاثر تجلیل بعمل آمد و در خاتمه مدعوین میهمان سفره کریمانه اهل بیت گردیدند.

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد