حرکت پر شتاب قطار جزایر بر روی ریل پیشرفت/ از توسعه گردشگری تا راه اندازی بازارچه های ملوانی

کد خبر: 307662
|
17:14 - 1400/10/20
نسخه چاپی
حرکت پر شتاب قطار جزایر بر روی ریل پیشرفت/ از توسعه گردشگری تا راه اندازی بازارچه های ملوانی
حرکت پر شتاب قطار جزایر بر روی ریل پیشرفت/ از توسعه گردشگری تا راه اندازی بازارچه های ملوانی : بارها رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های مختلف به آبادانی و رسیدگی به ساکنان جزایر به خصوص جزیره هرمز تاکید داشتند؛ در ماه های اخیر با روی کار آمدن دولت سیزدهم رویکرد مسئولان به این منطقه استراتژیک متفاوت بوده و همراه با رسیدگی به رفاه و آسایش ساکنان این جزیره است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز؛ هرمز، جزیره ای رنگی در میان آب های نیلگون خلیج فارس که به خاک های رنگارنگش شهرت دارد و دارای مردمانی خونگرم و نجیب هستند که رسم مهمان نوازی را برای گردشگران و مسافران به نحو احسن انجام می دهند.

جزیره هرمز با دارا بودن فلزات و کانی های مختلف به بهشت زمین شناسی شهرت دارد و همین امر سبب کشش زمین شناسان مختلف به کلیدی ترین نقطه خلیج فارس شده است.

هر چند که گردش و مسافرت به جزیره هرمز در طول سال جذابیت های خاص خودش را دارد؛ اما فصل پاییز و زمستان دارای آب و هوای بهارگونه بوده که لذت سفر را دو چندان می کند.

جزیره هرمز دارای کلکسییونی از زیبایی ها، جاذبه های تاریخی، طبیعت بکر و گردشگری است و با سفر به این جزیره باید در انتظار گذراندن لحظات هیجان انگیز و پر خاطره بود.

از قلعه پرتغالی ها گرفته تا دره مجسمه ها، غار الهه نمک، ساحل سرخ، فرش خاکی هرمز، موزه دکتر نادعلیان تا دره رنگارنگ آن با بیش از 70 رنگ هر بیننده ای را محو تماشای خود می سازد.

جزیره هرمز مانند نقاشی زیبای خداوند بر روی زمین است

جزیره هرمز مانند نقاشی زیبای خداوند بر روی زمین است که با ایستادن در منطقه ای مرتفع مانند بالای برج قلعه پرتغالی ها می توان رنگ های جذاب این جزیره را که مانند مدادرنگی دلبری می کنند مشاهده کرد.

همجواری معادن خاک سرخ  با دریا جلوه ای زیبا به ساحل بخشیده و تلالویی از زیبایی را در کنار ساحل خلق کرده است؛  علاوه بر چشم نوازی خاک و استفاده از آن در تهیه لوازم بهداشتی و آرایشی در نوعی خوراک محلی از این خاک استفاده می شود.

سوراغ، سسی خوش طعم در جنوب کشور است که از ماهی، نمک، نارنج و خاک سرخ هرمز به عنوان رنگ دهنده آن استفاده می شود این سس طرفداران زیادی دارد و در نان محلی به نام توموشی همراه با روغن و تخمه مرغ ریخته می شود.

جزیره هرمز یک دریا گردی ساده، ارزان و لذت بخش!

با یکبار سفر به این جزیره زیبا خاطرات آن تا ماه ها و سال ها در ذهن ها می ماند؛ سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که ماه گذشته به جزیره هرمز سفر کرده در روزهای اخیر با انتشار ویدیویی از جزیره هرمز در صفحه های مجازی خود نوشته است: اینجا جزیره ی هرمز است، بخشی از مسافران و گردشگران آنجا از  هرمزگان و بندرعباس می آیند، یک دریا گردی ساده، ارزان و لذت بخش!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفته است: راهبرد من گردشگری خانواده محور است، باید شرایط ارزان، سالم و مطمئن را برای خانواده ها فراهم کنیم.

جزیره هرمز به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد از روزگاران قدیم مورد توجه قرار داشته به طوری که قلعه پرتغالی ها موجود در آن با قدمت بیش از 500 سال صحه ای بر قدمت این جزیره است.

هر چند که جزیره هرمز از روزگاران قدیم محل رفت و آمد تجار و بازرگانان فراوانی بوده اما از نظر امکانات آن گونه که شایسته مردم این خطه از خلیج فارس باشد به آن رسیدگی نشده است.

جزایر هرمزگان بویژه جزیره هرمز از جنبه‌ های امنیتی، اقتصادی و تاریخی مهم و حائز توجه است

بارها امام خامنه ای(مدظله العالی) در سخنرانی های محتلف به آبادانی و رسیدگی به ساکنان جزایر به خصوص جزیره هرمز تاکید داشتند و در دیدار با دست اندر کاران کنگره 1500 شهید هرمزگان فرمودند: جزایر استان هرمزگان بویژه جزیره هرمز از جنبه‌ های امنیتی، اقتصادی و تاریخی مهم و حائز توجه است.
آیت الله خامنه ای گفت: البته اطلاع دارم که مردم در جزیره هرمز واقعاً دچار مشکلات مالی هستند که باید هم مسئولان استانی و کشوری و هم جریانهای انقلابی به آن منطقه بپردازند و برای حل مشکلات آن اقدام کنند.

توسعه و پیشرفت جزیره هرمز مورد تاکید مقام معظم رهبری است

در ماه های اخیر با روی کار آمدن دولت سیزدهم رویکرد مسئولان  به این منطقه استراتژیک متفاوت بوده و همراه با رسیدگی به رفاه و آسایش ساکنان این جزیره است؛ به طوری که سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: توسعه و پیشرفت جزیره هرمز مورد تاکید مقام معظم رهبری است و توسعه آن باید بر مبنای هویت فرهنگی و گردشگری این جزیره صورت گیرد.

علی فیروزی در جلسه کارگروه ویژه توسعه جزیره هرمز با بیان اینکه برگزاری مجموعه‌ای از جشنواره‌های متنوع در جزیره هرمز در دستور کار است، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و پیش‌بینی های انجام شده، این جشنواره‌ها در موضوعات مختلف، از پانزدهم بهمن سال جاری تا پانزدهم اردیبهشت سال آینده، در جزیره هرمز برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: این جشنواره‌ها متناسب با اسناد توسعه و پیشرفت و شرایط اقلیمی و بومی جزیره هرمز به مرحله اجرا خواهند رسید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان به اثرگذاری اقدامات فرهنگی اشاره کرد و افزود: مردم شریف جزیره هرمز شهدای بسیاری را در راه انقلاب اسلامی و دفاع از ایران اسلامی تقدیم نموده‌اند که این جنبه مهم هرمز به عنوان جزیره ایثار و شهادت، باید در برگزاری این جشنواره‌ها نمود داشته باشد.

فیروزی با اشاره به اهمیت گردشگری دریایی در جزیره هرمز، تصریح کرد: باید برای این مهم برنامه‌ریزی و امکانات مناسب جهت گردشگری دریایی و همچنین ورزش های آبی در جزیره هرمز ایجاد شود.

وی گفت: از طریق برگزاری این جشنواره‌ها باید با به کارگیری شیوه‌های نوین، جزیره هرمز در سطح وسیعی معرفی و جذب گردشگر برای این جزیره، افزایش یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان همچنین از پیگیری ثبت جهانی جزیره هرمز خبر داد و خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی و جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز باید به بهترین شکل معرفی و در معرض دید عموم قرار گیرد.

آبرسانی «برکت شهید سلیمانی» در جزیره هرمز به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: طرح های جدید آبرسانی به جزیره هرمز با عنوان «برکت شهید سلیمانی» با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

امین قصمی از این طرح ها به عنوان یک ظرفیت ویژه و تاثیرگذار در تامین آب مورد نیاز جزیره هرمز یاد کرد و افزود: ۴۷ میلیارد ریال از این میزان اعتبار را بنیاد برکت تامین کرده است.

وی افزود: در اجرای طرح های تامین آب مشترکان هرمز ۲ باب مخزن با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب همچنین یک باب ایستگاه پمپاژ که با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال که ۲۰ میلیارد ریال آن را بنیاد برکت تامین کرده، احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به دیگر پروژه مشارکتی گفت: پروژه توسعه شبکه فاضلاب مسکن مهر نیز با هزینه ای افزون بر ۲۰ میلیار ریال تکمیل شده که هفت میلیارد ریال آن را بنیاد برکت تامین کرده است.

قصمی ابراز امیدواری کرد، این طرح ها ضمن تامین آب مورد نیاز مردم جزیره هرمز، فرصت بیشتری برای رونق گردشگری این منطقه را فراهم آورد.

راه اندازی بازارچه ملوانی در هرمز

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان با اشاره به راه اندازی بازارچه ملوانی در هرمز عنوان کرد: مردم جزیره هرمز، شهدای بسیاری را در راه دفاع از ایران اسلامی تقدیم نموده‌اند و ما وظیفه داریم به این مردم بزرگوار ادای دین کنیم.

وی با اشاره به دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توجه ویژه به مردم هرمز و تلاش در جهت پیشرفت این جزیره، ادامه داد: برای ما تکلیف است که در راه تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

موظفیم پیشرفت توأم با عدالت مورد تاکید مقام معظم رهبری را در جزیره هرمز محقق کنیم

استاندار هرمزگان به برگزاری جلسات ویژه برای پیگیری و بررسی مسائل جزیره هرمز اشاره کرد و افزود: حتما مسائل جزیره هرمز را بسیار بیشتر پیگیری خواهیم کرد و توسعه تجارت از جمله ته لنجی، صیادی، گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های شهری مناسب در این جزیره در دستور کار است.

وی تاکید کرد: تلفیقی از گردشگری و تجارت در قالب بازارچه های تجاری و گردشگری مد نظر جدی قرار گیرد تا به رونق اقتصادی و توسعه منطقه بیانجامد.
دوستی تصریح کرد: پیشرفت توأم با عدالت مدنظر و مورد تاکید مقام معظم رهبری باید در جزیره هرمز تحقق یابد و مردم هرمز باید در پیشرفت این جزیره نقش محوری داشته باشند.

وی گفت: بهترین امکانات باید در این جزیره ایجاد شود اما مردم باید در این پیشرفت نقش محوری را داشته باشند و از این پیشرفت و توسعه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/