خدمت به مردم ملاک اصلی انتصاب مسئولان است

کد خبر: 307664
|
17:21 - 1400/10/20
نسخه چاپی
مرصاد نیوز: وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استاندار کرمانشاه گفت: خدمت به مردم ملاک اصلی انتصابات مسئولین است و باید در این مسیر حرکت کنند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،

خدمت به مردم ملاک اصلی انتصاب مسئولان است

 

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد، احمد وحیدی امروزدوشنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار کرمانشاهاظهار داشت: استان کرمانشاه از دیرباز نقطه محوری اتکا کشور و نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران در غرب کشور بوده که برای دفاع همه جانبه در این نقطه تجمع می شد و امروز هم این جایگاه همچنان برقرار است.

وزیر کشور افزود: کرمانشاه صحنه های زیبای معنوی، انسانی، اخلاقی و خصلت های ویژه ای دارد که تنها مختص این استان است.

وی خاطر نشان کرد: اورامانات آن که به عنوان منطقه فرهنگی ثبت یونسکو شد زیباترین طبیعت کشور و خونگرمترین مردم را دارد.

وزیر کشور گفت: ماهیدشت کرمانشاه می تواند مرکزی برای تولید باشد و ۱۱ تا ۱۲ درصد نیاز کشور را تامین کند.

وحیدی بیان داشت: کسی که تلاش می‌کند قابل تشکر است در غیر اینصورت جفاست و اینجا از تلاش‌های آقای بازوند تقدیر می کنیم و امیدواریم خداوند نیز این خدمت را از ایشان قبول کند.

وی خاطر نشان کرد: شان ما خدمت است و مادامی که در خدمت مردم هستیم و خود را خدمتگذار مردم‌ می دانیم راه درست را طی کردیم در غیر اینصورت حتما جایگاهی را اشغال کردیم که حق ما نیست.

وحیدی افزود: بدون شک مسئولین جمهوری اسلامی ایران به تاسی از امام و مقام معظم رهبری مسیر خدمت به مردم را طی می کنند که مسیر رستگاری و فلاح است.

وی ادامه داد: امروز هم در دولت سیزدهم آیت الله رئیسی بیعتش با خدای خود بر سر خدمت گسترده و بی ادعا به آحاد ملت است و بر همین اساس دولت مردمی نام گرفت.

وحیدی دولت مردمی را دولتی قوی دانست و گفت: خدمت به مردم ملاک اصلی انتصابات مسئولین است و باید در این مسیر حرکت کنند چرا که همواره شاهد بودیم پیروزیها آنگاه حاصل شده که مردم در میدان بودند و مردم نیز زمانی در میدان حاضر می شوند که مسئولین را از جنس خود بدانند.

وی خاطر نشان کرد: اگر می بینیم امروز بیش از هر زمان دشمن ما ذلیل و خوار شده ناشی از اراده مردم است.

وحیدی با  بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه ما در استان کرمانشاه اشتغال‌زایی و رفع بیکاری است، افزود: رئیس‌جمهور هم این را در جلسه رأی اعتماد به استاندار جدید تذکر دادند و مرتب به بنده نیز یادآوری کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در استان کرمانشاه باید بسیار تلاش کنیم چرا که مردم این استان حق زیادی بر گردن ما دارند باید همه دست‌به‌دست هم دهیم و و در این راه از ظرفیت‌های متعدد استان بهره گرفته شود.

وزیر کشور بر توسعه تجارت مرزی در استان کرمانشاه تاکید کرد و بیان داشت: در استان کرمانشاه مرزهایی همچون شوشمی، شیخ صله، بازارچه تیله کوه، پرویز خان و خسروی را داریم که باید با تمام توان آنها را بیش از پیش فعال کنیم و توسعه تجارت با کشور عراق با محوریت استان کرمانشاه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از علائم ارزیابی ها توسعه تجارت است که باید استاندار جدید کرمانشاه به آن توجه ویژه داشته باشد همچنین در این راستا رسیدگی به معیشت مرزنشینان نیز موضوع مهمی است که باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

باید اجرای طرح گرمسیری در کرمانشاه اجرایی شود

وحیدی خاطر نشان کرد: طرح گرمسیری نیز اولویت مهم دیگری است که با تاکید رهبر معظم انقلاب و پیگیری دفتر ایشان این پروژه رقم خورد و باید آنرا به نهایت برسانیم و بتوانیم نتایج آن و ۹۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی در کرمانشاه را تحت این پروژه فعال کنیم.

وی دیگر اولویت مهم استان در کاهش بیکاری را توسعه حوزه گردشگری عنوان کرد و بیان داشت: این استان زمینه های مستعدی به لحاظ گردشگری از جمله آثار باستانی، گردشگری طبیعی، باستانی و مذهبی دارد و از آنجا که محل عبور زائران عتبات عالیات است با فعال شدن این حوزه می تواند برای رفع بیکاری بسیار موثر باشد.

وحیدی خاطر نشان کرد: توسعه شهرک های صنعتی در استان کرمانشاه نیز اولویتی است که باید مد نظر باشد این استان ظرفیت توسعه آنها را دارد لذا باید به شدت دنبال شود.

وی افزود: در منطقه اورامانات ظرفیت های بسیاری وجود دارد که در بودجه سال آینده نیز آمده است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وزیر کشور بیان داشت: در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز اختیارات خوبی به استانداران داده شده و برای هر استان صندوق پیشرفت و عدالت پیش بینی شده تا بتوانند با کمک منابع این صندوق کار پیشرفت استان را پیش بگیرند و بدون شک این کار نیاز به برنامه ریزی مدون دارد.

وی خاطر نشان کرد: به این منظور نیاز است طرح پیشرفت استان را بازخوانی کنیم و در قالب این طرح یک برنامه هدفمند پیش‌بینی کنیم تا مشخص باشد با چه ظرفیت‌هایی قرار است کار کنیم.

وحیدی گفت: برخی معتقدند برای ایجاد اشتغال نیاز به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان دارند اما اخیرا شاهد بودیم اشخاصی با ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هم شغل ایجاد کرده اند و این نشان دهنده این است که با هزینه های حداقلی هم می توان اشتغالزایی کرد.

وی بیان داشت: شورای عالی اشتغال در طی این چند ماه اخیر دو جلسه تشکیل داده و مسئله اشتغال امروز دستور کار اصلی است.

وحیدی اظهار داشت: باید فصل جدیدی از اقدامات را در استان کرمانشاه آغاز کنیم و این کار وحدت و یک صدایی مسئولین را می طلبد.

 

انتهای پیام/