مرصاد نیوز | اولویت اول استان کرمانشاه ایجاد شغل پایدار برای جوانان است

کد خبر: 307665
|
17:23 - 1400/10/20
نسخه چاپی
مرصاد نیوز | اولویت اول استان کرمانشاه ایجاد شغل پایدار برای جوانان است
مرصاد نیوز:استاندار سابق کرمانشاه گفت: طی این مدت نهایت تلاش خود را برای کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه به کار گرفتیم اگرچه توانستیم این نرخ را کاهش دهیم اما معتقدم هنوز اولویت اول استان بحث اشتغال پایدار برای جوانان است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،هوشنگ بازوند امروز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار کرمانشاه که با حضور وزیر کشور استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طی این مدت نهایت تلاش خود را برای کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه به کار گرفتیم اگرچه توانستیم این نرخ را کاهش دهیم اما معتقدم هنوز اولویت اول استان بحث اشتغال پایدار برای جوانان است.

استاندار سابق کرمانشاه افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار، در سال ۹۶ نرخ بیکاری استان با ۲۱.۶ درصد رتبه اول در سطح کشور را دارا بود اما در پایان سال ۹۹ این نرخ را به ۱۴.۹ درصد رساندیم که در جایگاه سوم نرخ بیکاری قرار گرفتیم.

وی پایین آوردن نرخ بیکاری را سخت ترین کار دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال با سخنرانی امکان پذیر نیست لذا ما در استان کرمانشاه با کمک بخش خصوصی سند آمایش، اشتغال و جهش تولید را تدوین کردیم و از این طریق به دنبال ایجاد اشتغال بودیم‌.

به گفته بازوند برای ایجاد هر یک شغل به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

استاندار سابق کرمانشاه گفت: همچنین در سال ۹۵ میزان سرانه درآمد مردم استان ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که این مبلغ را در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ میلیون تومان رسیده است و نشان می دهد که سهم ما از دولت طی این مدت ۴ دهم درصد بوده است.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش، پروژه گرمسیری را به عنوان بزرگترین طرح سرمایه گذاری کشور معرفی کرد و افزود: این پروژه در دشت ذهاب ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال کشاورزان ۳۱۰ هزار تن محصول بیشتر از سال قبل برداشت کردند.

وی با بیان اينکه دولت در این پروژه ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است، اظهار داشت: در قصرشیرین و نفت شهر نیز نیازمند سرمایه گذاری است و بر اساس برآور بعمل آمده برای تکمیل به ۳ هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

استاندار سابق کرمانشاه بیان داشت: سامانه سردسیری نیز از دیگر سامانه ها است که در استان کرمانشاه در سد داریان ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب داریم که ۴۰۰ میلیون متر مکعب آن سهم کشور عراق است و پیشنهاد می شود ۲۰۰ میلیون متر مکعب باقی مانده از پاوه منتقل شود، مطالعات این طرح انجام شده و سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد.

وی ساخت باند اضطراری در فرودگاه کرمانشاه، آزاد راه همدان- کرمانشاه، تهیه سند نفت و گاز به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار را از دیگر طرح ها عنوان کرد و گفت: ۲ دیگر پروژه در اسلام آباد غرب با ۱۵ هزار میلیارد تومان و سنقر با ۳ هزار میلیارد تومان نیز آغاز شده که سند آن تقدیم آقای امیری مقدم می شود و بدون شک اجرایی شدن این طرح ها می تواند بخشی از عقب ماندگی استان کرمانشاه را جبران کند.

بازوند بیان داشت: همچنین ثبت جهانی اورامانات ظرفیت بسیار خوبی در گردشگری کرمانشاه فراهم کرده است و امیدواریم که این شهرستان به یک فرمانداری ویژه تبدیل شود و به این منظور قبلاً با وزارت کشور مکاتبات ضروری انجام شده است.

استاندار سابق کرمانشاه در پایان از مردم استان به خصوص امام جمعه، نخبگان و مدیران جهت همکاری و همدلی در مدت تصدی اش در این استان تقدیر و تشکر کرد.