در سفر استاندار کرمانشاه به اسلام آباد غرب صورت گرفت؛

افتتاح پروژه فروآلیاژ در اسلام آبادغرب/افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ١١ پروژه آبرسانی در ۶۵ روستای شهرستان

کد خبر: 307811
|
15:44 - 1400/11/21
نسخه چاپی
افتتاح پروژه فروآلیاژ در اسلام آبادغرب/افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ١١ پروژه آبرسانی در ۶۵ روستای شهرستان
به مناسبت دهه مبارک فجر در سفر استاندار کرمانشاه به اسلام آباد غرب پروژه فروآلیاژ متحد شرق آسیا در اسلام آبادغرب افتتاح، و آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ١١ پروژه آبرسانی در ۶۵ روستای شهرستان برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه صبح امروز بمناسبت ایام الله دهه مبارک فجر با همراهی  علی فکری معاون وزیر و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و داود منظور رئیس سازمان‌ امور مالیاتی کشور باحضور بخشی پور نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه شهرستان و دیگر مسئولین شهرستانی و استانی پروژه فروآلیاژ متحد شرق آسیا را به عنوان اولین پروژه سرمایه گذاری خارجی در استان را افتتاح کرد.

 

کارخانه فروسیلیکومنگنز اسلام آباد غرب  با سرمایه‌گذاری  ۱۰ میلیون یورو یی توسط یک سرمایه‌گذار چینی احداث شده‌ که 210 نفر اشتغالزایی مستقیم و حدود ۵۰۰  نفر اشتغالزایی غیرمستقیم را ایجاد می نماید.

 

 

استاندار کرمانشاه در آیین بهره‌برداری از این کارخانه اظهار داشت: دولت خدمتگذار و مردمی دکتر رئیسی در این شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه، با تمام توان و به صورت شبانه روزی به دنبال حل مشکلات و گرفتاری‌های متعدد کشور است.

 

 

وی افزود: رفع موانع موجود در مسیر کارآفرینی و توسعه سرمایه‌گذاری و به نوعی معضل بیکاری ۵۰ ساله کرمانشاه جز با ایجاد اشتغال پایدار حل نمی شود.

 

 

امیری مقدم  با اشاره به ظرفیت‌ها‌ و فرصت‌های گسترده گردشگری و خدماتی، تجاری، صنعتی و کشاورزی استان، خاطرنشان کرد:  همه باید با همدلی و همراهی برای تبدیل شدن دوباره کرمانشاهدوباره به مرکز اقتصادی و فرهنگی غرب کشور تبدیل کنیم و باید تلاش کنیم با ایجاد اشتغال پایدار، رنج دشوار این بیکاری را از دوش کرمانشاه برداریم.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: درهای کرمانشاه به روی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز است و هر مانعی را با اقتدار از مسیر کارآفرینان و تولیدکنندگان برمی‌داریم.

 

مجتبی بخشی پور ماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس بر حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع تولید در راستای سرمایه گذاری در شهرستان اسلام آبادغرب که آمار بیکاری بالایی دارد تأکید نمود.

وی ضمن تقدیر از سرمایه گذران بخش خصوصی بر اولویت بکارگیری کارگر بومی و ادای حق و حقوق قانونی ایشان تاکید نمود. وی بر دلجویی از خانواده کارگری که در این مجموعه دچار آتش سوزی و مرگ شده بود تاکید نمود.

 

 

 

آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ١١ پروژه آبرسانی در ۶۵ روستای شهرستان به منظور دسترسی ۵ هزار خانوار و ٢٠ هزار نفر به آب شرب سالم با ۴٠ میلیارد تومان اعتبار با حضور استاندار کرمانشاه، بخشی پور نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس، فخری معاون هماهنگی امور عمرانی، کاکاوند مدیرعامل آبفا، حیدری فرماندار اسلام آبادغرب، حجت الاسلام صالحی مشاور استاندار در امور روحانیت، صفوی رئیس آبفا شهرستان، مسئولین شهر حمیل و جمعی از اهالی شهیدپرور بخش حمیل برگزار شد.

 

 

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاحیه پروژه آبرسانی بخش حمیل ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت : وظیفه ما است که به عنوان خدمتگزار مردم خدمات ارزشمند و قابل توجهی را به مردم بدهیم امروز آب سالم و پاک حق مردم است و باید تلاش کرد که مردم از این نعمت الهی استفاده کنند.

وی گفت : چیزی که مهم است این است که ما باید نحوه استفاده صحیح از آب را فرهنگ سازی کنیم باید به فکر آیندگان باشیم.


 

وی خاطرنشان کرد : در رابطه با بحث سد چناره ما هم حق آب را باید افزایش دهیم و چیزی که سهم استان و اسلام آبادغرب است را مورد توجه قرار دهیم تا در بحث پیگیری اعتباراتی که لازم است در سال آینده در لایحه بودجه دیده شود.
 



نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت : پیگیری های خوبی از طرف آقای بخشی پور و ما و مدیرکل آب و فاضلاب استان صورت گرفته که لازمه این است که دست به دست هم دهیم که بتوانیم مشکلاتی وجود دارد را برطرف کنیم.


سردار امیری مقدم در خاتمه سخنانش گفت : عنوان مدیرکلی ،استانداری،فرمانداری و هر چیزی که عنوان مسئولیت است اگر به عنوان خدمتگزاری صادقانه به مردم نباشد چیزی بیش از یک عنوان نیست و زمانی ارزش پیدا خواهد کرد که خدمتگزار مردم باشیم.
 

 

مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مراسم افتتاحیه پروژه آبرسانی بخش حمیل ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت : در حوزه آبرسانی جهش فوق‌العاده ای داشته ایم و در این حوزه مبلغ هزارو چهارصد و نه میلیارد تومان بودجه داریم واین می طلبد که شتاب بیشتری در کارها صورت گیرد.

 

 

 

وی گفت : در بحث فاضلاب متاسفانه مشکلاتی وجود دارد طرح بسته شده است اما کار تکمیل نیست بسیاری از محلات همچنان با مشکل فاضلاب مواجه هستند.

 

 

 وی در ادامه به مشکلات سد آزادی اشاره کرد و گفت : با اعتبارات امور آب این کار امکان پذیر نخواهد بود تنها راه حل این تکمیل این پروژه از محل اعتبارات پتروشیمی است اگر صبر کنیم که از اعتبارات استانی و ملی برای این بخش از طرق آب منطقه‌ای انجام شود سالیان زیادی طول خواهد کشید.

 

نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در خاتمه به بحث سد چناره پرداخت و افزود : سد چناره در حوزه دهستان منصوری بخش حمیل است که بیش از ۸۰۰ هکتار از منابع ملی و ارازی مردم زیر آب خواهد رفت که حتی اجازه پرورش ماهی را به کرمانشاه ندادند ۶۷ میلیون مترمکعب آب سهم استان همجوار شده است مشکلات اشتغال تا حدودی توسط آب حل خواهد چرا نباید ما در آن سهم داشته باشیم  در این راستا از آقای استاندار انتظار داریم که پیگیری های بیشتری را در این حوزه داشته باشند که سهممان واقعیمان را از تخصیص سد چناره به دست آوریم.

 

 

 جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آباد غرب در مراسم افتتاحیه پروژه آبرسانی بخش حمیل ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و خوش آمد گویی به خدمت سردار بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه و تشکر از پیگیری ها و تلاش های دکتر مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو گفت : دستاوردهایی که در این ایام معرفی خواهد شد بخشی از آن به همین پروژه های عمرانی میرسد که خداروشکر در این دهه شاهد افتتاح های خوبی در شهرستان بوده ایم .


وی افزود : در حوزه آب ما با مشکلاتی مواجه هستیم مشکلاتی نظیر اینکه اگر چنانچه شاهد بارندگی های خوبی در ادامه سال جاری نباشیم چون اغلب منابع آبی ما از چاه ها و منابع زیرزمینی تامین می شود شاید با تنش های آبی مواجه شویم لذا طرح آبرسانی سد آزادی دالاهو با هدف تامین آب شهرستان
اسلام آبادغرب با ۱۰۰ هزار جمعیت تا حدودی پیشرفت داشته است اما باز هم از آقای دکتر بخشی پور انتظار داریم اجرای پروژه سد مجدداً فعال شود و این کار را استارت بزنیم که با اجرای این پروژه در گذر زمانی که در پیش داریم در آینده ما صاحب یک آب مطمعن در اسلام آبادغرب و همچنین روستا های اطراف شهر باشیم.


جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آباد غرب در خاتمه سخنانش گفت: بخش حمیل دارای ۱۶ هزار جمعیت با ۳۴ هزار هکتار زمین مزروعی است که همه آنها فعال هستند اما از این ۳۴ هزار هکتار فقط ۴ هزار هکتار آن به صورت آبی از نظر زراعی مدیریت خواهد شد و ما باقی آن به صورت دیم هست توقعی که داریم این است در رابطه با این موضوع کمک و مساعدت شود که بتوانیم وضیت کشاورزی را سامان دهیم که میتواند یکی از منابع ثروت و تولید باشد.
 

در ادامه این سفر یکروزه استاندار کرمانشاه از پروژه های زیرساختی و توسعه ای در بخش حمیل شهرستان من جمله راه های روستایی حمیل به روستاهای باریکه نظام، قلعه هرسم و آزادراه حمیل به پلدختر  بازدید نمود و در این مسیر با اهالی شهیدپرور این منطقه از طوایف مختلف ایلات کلهر و زنگنه دیدار نمود.

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد