گزارش/

پیگیری رفع آلودگی پسآب کارخانه خمیرمایه اسلام آبادغرب+فیلم

کد خبر: 307856
|
09:05 - 1400/12/01
نسخه چاپی
پیگیری رفع آلودگی پسآب کارخانه خمیرمایه اسلام آبادغرب+فیلم
مسئولین شهرستان از مهلت دوماهه جهت رفع آلودگی حاصل از پساب کارخانه خمیر مایه و رفع آلایندگی در آینده نزدیک در این کارخانه تازه بازگشت به تولید خبر دادند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،مجتمع صنعتی خمیرمایه اسلام آباد غرب که پیش از این با نام "پاکمایه" فعالیت می نمود، با سرمایه‌گذاری دولتی راه‌اندازی شده بود اما در سال ۱۳۹۰  ورشکست و تعطیل شد. مالکان جدید کارخانه که از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند که در راستای رفع موانع تولید در سال 1400 مجتمع را نوسازی و مجدد راه اندازی نمودند. به گفته مدیرعامل کارخانه در مرحله اول ۱۵۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار شدند که این عدد با تکمیل طرح‌ توسعه مجتمع به ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

 

 

اخیرا" تصاویر و ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی شهرستان درخصوص شركت خمير مايه مستقر در شهرك صنعتي اسلام آبادغرب منتشر شد؛ حجم زیادی از پسآب صنعتي  این کارخانه بعلت نداشتن تصفيه خانه در زمينهاي اطراف شهرك و رودخانه فصلي بره سيله مي ريزد  كه بعلت مواد شيميايي بوي نامطبوعي در منطقه ايجاد نموده است و آلودگي زيست محيطي ايجاد نموده و خساراتي به اكوسيستم منطقه وارد نموده است و با توجه به اينكه رودخانه فصلي از سمت روستاي ونايي به رودخانه اصلي ميرسد با ورود اين پساب صنعتي باعث مرگ ماهي و ديگر جانداران رودخانه خواهد شد لذا از مسئولين محترم تقاضامندم هر چه زودتر از مشكل بوجود آمده جلوگيري نمايند!

 

خبرنگار ما با توجه به واکنش های افکار عمومی به این مسأله، موضوع را از مسئولین شهرستان پیگیری نموده است؛

 

سید سجاد ملایری دادستان شهرستان اسلام آبادغرب که در راستای رفع موانع تولید و اشتغالزایی  در شهرستان تلاش زیادی نموده در این رابطه گفت: فیلم های منتشر شده در فضای مجازی درخصوص مشکل پسآب این کارخانه مشاهده شده و پیگیری لازم صورت گرفته و مدیران کارخانه اعلام نموده اند در اسرع وقت این مشکل رفع خواهد شد.

 

شاهرخ سبزیرئیس ادارهمحیط زیستشهرستان اسلام آباد غرب در این رابطه گفت: در گذشته پروانه بهره برداری به این شرکت واگذار شده و سیستم پسآب استاندارد هم نداشته و متاسفانه آلودگی داشته تا اینکه کاملا" تعطیل شده است و اکنون پس از چندین سال وقفه که در راستای حمایت از تولید و اشتغالزایی با همان مجوز بهره برداری قبلی مجددا"  راه اندازی و بازگشت به تولید شده است که سیستم پسآب مناسبی ندارد.

وی افزود: اداره محیط زیست شهرستان تذکرات و هشدارهای قانونی لازم را به مدیران این کارخانه داده است و کارشناسان استان نیز این مورد را بازدیده نموده اند و در نهایت اخطاریه قانونی به ایشان داده شده که در مهلت دوماهه جهت سیستم تصفیه پسآب مناسب اقدام نمایند و این شرکت نیز اعلام نموده در اسرع وقت این مشکل را رفع می نماید.

 

به گزارش خبرنگار اسلام آبادخبر، مسئولین شهرستان ضمن حمایت از اشتغالزایی و تولید و پیگیری رفع موانع تولید بر رعایت استانداردهای زیست محیطی تأکید دارند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد