وقتی مشکل نسخه های الکترونیکی هم به رنج مریض داری اضافه می شود؛

سردرگمی مردم و داروخانه های اسلام آبادغرب بعلت اختلال در سایت تامین اجتماعی

کد خبر: 307885
|
17:43 - 1400/12/07
نسخه چاپی
سردرگمی مردم و داروخانه های اسلام آبادغرب بعلت اختلال در سایت تامین اجتماعی
سردرگمی مردم و داروخانه های اسلام آبادغرب بعلت اختلال در سایت تامین اجتماعی از مشکلات نسخه های الکترونیکی ست که به رنج مریض داری اضافه می شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ، طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک با وصف اینکه محاسن زیادی دارد از جمله اینکه؛ بسیاری از خطاهای دارویی کاهش می‌یابد اما نسخه الکترونیک برای داروخانه‌ها و بیماران بخاطر طولانی شدن مدت تاییدیه گرفتن بدلیل قطع شدن های مکرر سایت های طرف قرارداد بیمه ای و به ویژه تامین اجتماعی باعث نارضایتی مردم شده است.

 

امروز شنبه 7 اسفند 1400 گزارشاتی از تنش مابین مردم و داروخانه های شهرستان به این پایگاه خبری ارسال شده که خبرنگار ما بصورت میدانی در داروخانه های مرکز شهر اسلام آبادغرب حاضر شده که متاسفانه مشاهده شد عملیات نسخه پیچی الکترونیک به کندی صورت می گیرد و بیمه شدگان تأمین اجتماعی بعلت اختلال و قطع شدن سایت تأمین اجتماعی بطور کاملا ناراضی از داروخانه ها خارج می شوند.

 

مدیر یکی از داروخانه های شهرستان به خبرنگار ما گفت: متاسفانه ما هر روز با مشکل کندی اینترنت مواجه هستیم و سایت های بیمه ای طرف قرارداد با بالا رفتن تعداد مراجعه کنندگان به سایت بشدت کند می شوند و از بین این بیمه ها، سایت تأمین اجتماعی بیشترین مشکلات را دارد و متأسفانه بیماران فکر کنند که داروخانه ها به عمد این کار را می کنند تا نسخه را آزاد بپیچند و اعتراض و نارضایتی شدید بیماران را در بدنبال دارد.

 

خبرنگار ما این موضوع را از چندین پزشک عمومی در شهرستان نیز جویا شد و ایشان نیز موضوع کندی سایت های بیمه ای و به ویژه تأمین اجتماعی را عنوان کردند.

 

 

یکی از بیماران در این رابطه به خبرنگار ما گفت: پزشک قبل ورود به اتاق معاینه از من نوع بیمه را پرسید، زمانی که گفتم تأمین اجتماعی، گفت سایتش خیلی کند است باید صبر کنید و چند نفر مریض دیگه را راه انداخت بعد برای من نسخه نویسی کرد.

 

به گزارش خبرنگار اسلام آبادخبر؛ مقام معظم رهبری مد ظله العالی فرمودند: “ ما میخواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد”، گرچه این فرموده مقام معظم رهبری بیشتر درخصوص خدمات بیمه ای فراگیر و خدمات بهداشتی و درمانی به کار برده می شود اما منویات کلی معظم له درخصوص رفع مشکلات زیرساختی خدمات بهداشت، درمان و پزشکی صدق می نماید.

همچنین از سازمان های بیمه ای به ویژه تامین اجتماعی انتظار می رود برای رفع مشکلات سایت چاره ای بیاندیشد تا موجبات رضایت مردم فراهم آید.

 

گفتنی ست؛ در شهرستان اسلام آبادغرب بغیر از آمار مستمری بگیران و بازنشستگان بیش از 20 هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی وجود دارد.

 

انتهای پیام/


 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد