به مناسبت روز بزرگداشت شهدا؛

سومین محفل شعر آیینه های بی زنگار در اسلام آبادغرب برگزار شد

کد خبر: 307933
|
18:54 - 1400/12/21
نسخه چاپی
سومین محفل شعر آیینه های بی زنگار در اسلام آبادغرب برگزار شد
به مناسبت روز بزرگداشت شهدا سومین محفل شعر آیینه های بی زنگار در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به مناسبت روز بزرگداشت شهدا سومین محفل شعر آیینه های بی زنگار با حضور فرماندار، رئیس بنیادشهید و ایثارگران، معاونت فرهنگی سپاه اسلام آبادغرب، جمعی از مسئولین شهرستان و هنرمندان و شاعران آیینی شهرستان در تالار غدیر اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب  با گرامیداشت ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و  ۲۱ اسفند روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی شاعر پارسی‌گو گفت: شهدا امروز یک فرهنگ هستند و ما باید آنها را الگوی خودمان در در تمام برنامه ریزی ها قرار دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه شهدا سنخ آرمانی یا الگوی برتر هستند گفت: شهادت در جامعه ما به یک فرهنگ تبدیل شده است و به همین خاطر است که  شهدا الگویی واقعی برای رشد و پیشرفت جامعه هستند.

 

تمری افزود: ویژگی مهم مکتب شهدا و گفتمان شهدا به عنوان یک سنخ آرمانی آن است که این الگوها در زندگی روزمره ما شکل گرفته اند و بارها در زندگی ما  اتفاق افتادند و ما با سبک رفتاری و زیستی  آنها آشنایی داریم و لذا می توانند یک الگوی موفق برای رشد و پیشرفت جامعه باشند.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب افزود: شهدا هم الگویی از خودباوری در خود داشتند و  هم عزم ملی و اراده و تکیه به توان داخلی که همان  اقتصاد مقاومتی است را در وجود خودشان پروراندند.

 

تمری افزود: در بحث قناعت به عنوان یک الگوی اصلی برای رشد و پیشرفت جامع شهدا اهل قناعت و پرهیز از اسراف بودند و این خودش یک ویژگی دیگری است برای اینکه شهدا را الگویی برای پیشرفت جامعه بدانیم.

 

وی از دیگر ویژگی های شهدا به عنوان الگوی برتر گفت: شهدا  به توان داخلی باور قوی داشتند و پرکاری و تلاش مضاعف و همت بالا از دیگر ویژگی های شهدای عزیز و بزرگوار بود. و همین ویژگی ها است که از شهدا به عنوان یک سنخ آرمانی  می سازد که می‌تواند الگویی برای پیشرفت جامعه باشند.

 

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب در این آیین با نثار درود و صلوات به روح شهدا، اظهار کرد:  اثرگذاری شعر و هنر در بیان معرفی رشادت شهدا بسیار حائز اهمیت است و تاثیر آن در معرفی شهادت و جهاد بسیار عمیق تر از دهها سخنرانی است.

 

 

وی افزود: دفاع از کیان و نظام اسلامی بعنوان یک امر متعالی و مقدس بایستی مورد حمایت قرار بگیرد، جنگ همواره در ادوار مختلف زندگی بشر را مورد تهدید قرار داده و در دوره معاصر در سال 59 کشور ما بخاطر پیروزی انقلاب اسلامی که قصد داشت با خیزش اجتماعی-اسلامی با اتکا به داشته های خود در راه رسیدن به اهداف معنوی گام بردارد مورد هجمه رژیم بعث عراق قرار گرفت و در اینجا با بروز جنگ، امنیت در رأس همه نیازمندی های جامعه قرار گرفت.

 

حیدری عنوان کرد: در شرایطی که تمامیت ارضی کشور ما مورد هجمه دشمن قرار گرفته، فرزندان کشور ما که در مکتب تشیع براساس آموزه های دین مبین اسلام که جهاد در راه خدا و دفاع از مظلوم و جان انسان ها مقدس شمرده می شود، وارد میدان شدند و جوانان ما سینه خود را در مقابل گلوله دشمن سپر نمودند تا خاک میهن، ناموس و اعتقادات ملت از تهدید خارجی محفوظ و مصون بماند، همین مسائل باعث می شود جنگ ما که با تأسی از مکتب و فرهنگ عاشورایی شکل گرفته بعنوان "دفاع مقدس" به یک الگوی ویژه تبدیل شود.

 

وی به خاطراتی از دوران دفاع مقدس به زندگی یک جوان روستازاده و عشایر اشاره کرد که با لبیک به فرمان امام خمینی(ره) وارد میدان نبرد دفاع مقدس شده، و جانانه با دشمن بعثی جنگید و نهایتا" با عشق و اعتقاد به گمشده خود(شهادت) رسید و امثال این جوانان در دفاع مقدس اسوه تقوا و ایثار بودند که برای شهادت با همدیگر رقابت می نمودند.

 

 

فرماندار اسلام آبادغرب گفت: ما در هر موقعیتی باید به یاد شهدا باشیم چون امنیت امروز کشورما مدیون شهدا و ایثارگران است چرا که از بستر امنیت است که جریان زندگی در ابعاد مختلف شکوه و پویایی پیدا می کند و اگر امنیت نباشد آسایش و آرامش نیست و شهدای ما رفتند تا ملت ما عزتمند در تاریخ بدرخشند و دشمنانی که قصد طمع به کشور ما دارند با مرور رشادت ها و از خودگذشتگی شهدا در دوران دفاع مقدس اشتباه گذشته را تکرار نخواهند کرد.

 

وی افزود: اگر ما بتوانیم تجربیات و کارنامه پرفروغ و درخشان ملت ایران را در 8 سال دفاع مقدس در ابعاد مختلف به آیندگان انتقال دهیم به طور یقین این کشور از همه تهدیدات دشمنان مصون خواهد شد و برای این مهم همه نهاد های فرهنگی با بهره گیری از هنر، قلم و آثار خود، ایثار و رشادت شهدا را به دیگران منتقل کنیم و در این شرایط که کشور مورد هجمه سنگین فرهنگی قرار دارد این رسالت سنگینی است که باید به درستی ترسیم شود و فضای ایثار و مقاومت جبهه ها را به جامعه منتقل کنیم که سرمایه ای گرانبها در حوزه دفاع، امنیت ملی و مسائل اجتماعی برای جامعه و کشور خواهد بود.

 

در این محفل معنوی شعرای آیینی؛ استاد روح الله شرفی، علی حیاتی، سیدصادق خاموشی، خانم سمیه صفری، خانم رضایی و خانم ثقفی اشعاری در وصف شهدا و رشادت های ایشان قرائت نمودند و استاد ویسمرادی بصورت زنده نویسی خوشنویسی اشعاری چند از سروده های این شاعران با با خط زیبای خوشنویسی به رشته تحریر در آوردند که در این مراسم به خانواده شهدا و شاعران ارجمند تقدیم گردید.

پایان بخش این آیین معنوی تجلیل از خانواده معظم شهدا، شعرا و هنرمندان بود، همچنین رزمدیده لوح تقدیر و سپاس موسسات مردم نهاد شهرستان را به نمایندگی از خانواده معظم شهدا به خانم زمانی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران اسلام آبادغرب تقدیم نمود.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها