مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه معرفی شد

کد خبر: 307995
|
08:55 - 1401/01/08
نسخه چاپی
مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه معرفی شد
آئین تکریم و معارفه مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز یکشنبه در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،آئین تکریم و معارفه مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز یکشنبه در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد.

 

حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در این مراسمجایگاه فرهنگ را در جامعه جایگاه والایی دانست و اظهار داشت: اگر جایگاه فرهنگی ما ارتقا پیدا نکند و مسئولین نسبت به مقوله فرهنگ، سازمان تبلیغات، ارشاد اسلامی و ... توجه نداشته باشند همواره می لنگیم.

 

خوش اقبال گفت: سال‌هاست که رهبری به شبیخون فرهنگی اشاره می‌کنند اما ساده از کنار آن گذشتیم و الان آثار زیانبار آنرا حس می کنیم که نیاز است اصحاب رسانه و هنرمندان کمک کنند تا بیش تر از این شاهد آسیب‌ها نباشیم.

 

وی از خدمات فاضلی زاد در طول سال‌های فعالیتش تقدیر کرد و بیان داشت: کسانی که توانستند در زمان مسئولیت رضایت خداوند را جلب کنند نامشان به نیک نامی می ماند که در خدمتگزاری به مردم و دفاع از ارزش‌های اسلامی پیشگام بودند.

 

بهرام فاضلی زاد مدیر کل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اینکه نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه بود و مردم طی ۸ سال دفاع مقدس روزهای سختی را پشت سرگذاشتند اما امروز در حوزه فرهنگ با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

 

وی مهمترین مشکل را کمبود اعتبارات در حوزه فرهنگ دانست و گفت: متاسفانه مجموع اعتبارات ما به اندازه تکاپوی یک فصل برگزاری برنامه ها در حوزه فرهنگ نیست.

 

مدیرکل پیشین بیان داشت: اعتبارات فصل پنجم توسعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۷ مبلغ یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان، در سال ۹۸ مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان در سال بعد کاهش چشمگیری داشت و به ۲۵۰ میلیون تومان رسید و در سال ۱۴۰۰ نیز ۴۰۵ میلیون تومان بود که تنها ۱۷۰ میلیون تومان آن صرف برگزاری یک جشنواره شد.

 

وی گفت: با این اعتبارات نمی توان از فرهنگ و ارشاد حمایت کرد و انتظارات اصحاب فرهنگ و هنر را برآورده کرد.

 

فاضلی زاد خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات در حوزه فرهنگ و هنر در سطح کشور ساختاری است تحلیل های محرمانه ای در حوزه مطبوعات و رسانه انجام دادیم که تقاضا دارم یک بار آنرا مرور کنید.

 

وی بیان داشت: در دولت قبل چند اساسنامه تصویب شد که اگر بر آنها مروری داشته باشید می فهمید که هدف اصلی تدوین کنندگان آن آچمز کردن فعالیت حوزه فرهنگ و هنر است و به هیچ عنوان در شأن کشور ما نیست و استدعا دارم این اساسنامه اصلاح شود.

 

فاضلی زاد افزود: امروز خوشحالم که از این مسئولیت کنار می روم چرا که دیگر کمتر در مقابل هنرمندان شرمسار می شوم و از شما می خواهم یاریگر مدیر کل جدید باشید.

 

در این مراسم علی صفدری به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه معارفه و از زحمات بهرام فاضلی زاد مدیرکل پیشین قدردانی شد.

 

انتهای پیام/