امام جمعه اسلام آبادغرب:

تولید دانش بنیان علاوه بر اشتغال آفرینی کشور را به خودکفایی می رساند

کد خبر: 308006
|
17:59 - 1401/01/09
نسخه چاپی
تولید دانش بنیان علاوه بر اشتغال آفرینی کشور را  به خودکفایی می رساند
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: تولید دانش بنیان علاوه بر اشتغال آفرینی، کشور را به خودکفایی می رساند.

حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی  در گفتگو با اسلام آباد خبر ،  با تبریک سال نو به تمامی هم میهنان عزیز به ویژه مردم شریف استان کرمانشاه و شهرستان اسلام آبادغرب اظهار کرد: امسال نیز همچون یک دهه گذشته مقام معظم رهبری در شعار سال بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند و گنجاندن "دانش بنیان" در شعار سال برایند بنیان علمی است که برای امسال اشراف شده و مشخص شده است چون تولیدی که براساس علم باشد یکی از آثار و نتایج آن اشتغال آفرینی خواهد بود، که با توجه به شرایط کشور به ویژه در استان کرمانشاه اشتغال در اولویت اول  برنامه ها قرار دارد.

 

 

وی درخصوص اهمیت تولید دانش بنیان عنوان کرد: هر کاری که براساس علم و دانش صورت گیرد قطعا" آثار مثبتی در بر خواهد داشت و بالعکس هرکاری مبنای دانش و شناخت را نداشته باشد ممکن است به هدف خود نرسد و هزینه هایی را به ما تحمیل نماید.

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: در نگاه اول به تولید دانش بنیان دو مقوله کارخانه و صنعت به ذهن می آید که شاید بشود با سرمایه یا تسهیلاتی را به راه انداخت، تولید کرد و حتی اشتغالزایی داشته باشیم اما اگر یک صنعتی با دانش و تکنولوژی بومی راه انداخته شود که بسیاری از مواد اولیه صنایع نیز در داخل کشور وجود دارد قطعا" این صنعت با علم و دانش بومی و ظرفیت های نیرو انسانی داخل کشور می تواند کارخانه های متعدد تولیدی  را به راه انداخت و علاوه بر اشتغال آفرینی، کشور را خودکفا می کند و بالاتر از آن دیگر کشورها را به ما وابسته می کند مثلا" کشوری مثل ایران با موقعیت استراتژیک، برخی ازکشورهای همسایه و منطقه از لحاظ برق، گاز، کشاورزی، هسته ای ، تسلیحات نظامی، عرصه الکترونیک و فناوری اطلاعات، هوا فضا، علوم پزشکی و ... به جمهوری اسلامی وابسته هستند که این امر باعث می شود در مراودات سیاسی ملاحظاتی را در نظر داشته باشند تا منافع شان به خطر نیفتد.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی افزود: تولید دانش بنیان بیشتر در ارتباط با مسائل اقتصادی و تولیداتی نظیر آن بکار برده می شود ولی در سایر عرصه ها در ارتباط با مسائل فرهنگی، اجتماعی و ... تولیدات دانش بنیان داشته باشیم و نرم افزار هایی تهیه و توزیع گردد و در نهایت شعار ایران قوی را به واسطه تولید دانش بنیان جامه عمل بپوشانیم.

 

 

وی بیان داشت: حداقل فایده نامگذاری این سال ها توسط مقام معظم رهبری این است که این موضوعات از حالت مغفول و غیرفعال در کانون توجه مردم، مسئولان، سیاستگذاران، و دکترین و مهندسین اقتصادی کشور قرار می گیرد و حمایت هایی پیرامون آنها صورت خواهد گرفت و باعث می شود نسبت به مسائلی نظیر خودکفایی در کشاورزی و امنیت غذایی کشور برنامه ریزی و آینده نگری لازم صورت گیرد.

 

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: نامگذاری و سیاست های اقتصادی سالیان گذشته به واسطه شعار امسال به ویژه دانش بنیان بودن تولید به سمت مثبتی سوق داده می شوند وارتباط بین دانشگاه و صنعت را تقویت می نماید همچنین آموزش عالی و دانشگاه های ما به سمتی خواهد رفت که تحقیقات و پایان نامه هایی در این رابطه نوشته شود و حتی لازم است این بحث در مقاطع تحصیلی پایین تر جدی گرفته شود تا خروجی آن در دانشگاه دیده شود.

 

 

وی افزود: برخی از مباحثی نظیر؛ اقتصادمقاومتی، اصلاح الگوی مصرف، حماسه اقتصادی، جهاد اقتصادی، جهش تولید و ... مطرح می شود که اگر دقت شود باید یک پیوست علمی پشتوانه آن باشد لذا مقام معظم رهبری به درستی فرموند که حتما" بحث دانش بنیان بودن باید مورد دقت قرار گیرد.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه آسیب هایی در این رابطه وجود دارد که قدری شعارگونه عمل می شود و در جاهای مختلفی بنر شعار سال زده می شود اما نتیجه لازم را در بر ندارد که نیاز است تداوم و پیگیری بیشتری از سوی دستگاه های نظارتی در این رابطه صورت بگیرد و در این راستا نقش پیگیری رسانه ها مهم است که اجازه ندهند این مباحث به سردی و خاموشی گرایش پیدا کند و حلقه های مفقوده، موانع کار و نقاط مغفول قضیه را در کانون توجه قرار دهند و در این راستا نقش ائمه جمعه و نمایندگان مجلس نیز خیلی موثر خواهندبود و حتی خود مردم طبق توصیه مقام معظم رهبری باید در مطالبات خود این موضوع را نیز مدنظر قرار دهند.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد