بقایای تفکر اصلاح‌طلبی؛ بلای جان فوتبال ایران/ هزینه‌تراشی برای تخریب دولت مردمی در مشهد!

کد خبر: 308012
|
09:01 - 1401/01/11
نسخه چاپی
بقایای تفکر اصلاح‌طلبی؛ بلای جان فوتبال ایران/ هزینه‌تراشی برای تخریب دولت مردمی در مشهد!
بقایای تفکر اصلاح‌طلبی؛ بلای جان فوتبال ایران/ هزینه‌تراشی برای تخریب دولت مردمی در مشهد! : معدود باقی‌مانده‌های تفکر اصلاح‌طلبی در مشهد، هزینه‌ای را برای سیستم ورزش و فوتبال ایران تراشیده‌اند که آوازه‌اش به رسانه‌های خارجی رسیده. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از خبرنگار ورزشیخبرگزاری دانا؛ فدراسیون ملی فوتبال پس از عصر ۹ فروردین ماه با بحرانی خودساخته مواجه شده که بر اثر بی‌تدبیری مسئولانش، حالا تمام ورزش کشور را با تهدیدی جدی مواجه ساخته.

 

بروز ناهماهنگی محض بین مسئولین فدراسیون، هیأت فوتبال استان خراسان‌رضوی و نهادهای امنیتی از یک سو و بلیت‌فروشی بی‌سامان فدراسیون فوتبال از سویی دیگر، اتفاقاتی تلخ و ناگوار را رقم زده که حالا به ضرر تمام کشور تمام شده.

 

ایجاد ممانعت در ورود بانوان هوادار تیم ملی فوتبال به ورزشگاه امام رضا (ع) برای تماشای دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در حالی رخ داد که بسیاری از این زنان، بلیت‌های قانونی را از سایت فدراسیون فوتبال خریداری کرده و در نهایت با اسپری فلفل مواجه شدند!

 

با این تفاسیر و پس از این افتضاح تاریخی؛ احسان اصولی، عضو هیأت‌رئیسه و سخن‌گوی فدراسیون فوتبال که هم‌زمان رئیس هیأت فوتبال استان خراسان رضوی و رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون هم هست، به خود و هم‌پیمانانش در فدراسیون نمره قبولی داده!

 

مشخص نیست این بی‌مبالاتی و بی‌اخلاقی از کجا می‌آید که اصولی در پس فاجعه تلخ و ناگوار استادیوم مشهد، با کمال بی‌خیالی به خودش و مجموعه فدراسیون که حالا عملاً زیر سیطره وی قرار گرفته، نمره قبولی داده و به هتک حرمت زنان هوادار تیم ملی این‌قدر بی‌تفاوت نشان داده.

 

البته از احسان اصولی نباید چیزی هم بیش‌تر از این انتظار داشت؛ عضو اصلاح‌طلب شورای شهر مشهد که به مکافات بسیار و با لابی‌های محیرالعقول فراوان راهی شورای شهر پایگاه شیعه شده و حالا انگار در نقش یک کوفی، در حال ضربه زدن به دولتی اصول‌گراست.

 

اصولی دقیقاً همان فردی‌ست که به همراه مهرداد سراجی که این روزها با توئیت‌های مشکوک در حال کد دادن برای تعلیق فوتبال ایران به فیفاست، داعیه مبارزه با فساد در فوتبال را داشت و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم را به همین بهانه‌ها از ریاست فدراسیون عزل کرد.

 

اصولی اما در همین مدت کوتاه همه‌کاره شدن در فدراسیون فوتبال، نشان داده که دست کمی از مهرداد سراجی در بی‌کفایتی ندارد و همان‌طور که یار پیشین‌اش توانست تنها طی یک سال دو تیم والیبال و فوتبال سایپا را به چاه سقوط بفرستد؛ او این تبحر را در مدیوم ملی داراست.

 

با برگزاری دیدار تیم ملی در مشهد که به اتفاقات تلخ حاشیه استادیوم منجر شد، فدراسیون ملی فوتبال به شدت زیر تیغ فیفا قرار گرفته و حالا نارنجکی بزرگ در زمین فوتبال ماست. با بی‌برنامگی و لاطائل‌گویی آقایان، سیستم در مظان اتهاماتی جدی قرار گرفته که برائت از آن کار ساده‌ای نیست.

 

هزینه‌ای که یک اصلاح‌طلب شهرت‌پرست برای مملکت ایجاد کرده اصلا کم نیست. شاید احسان اصولی که مرد اول تصمیم‌گیری فدراسیون شده، برای تخریب وجهه مردمی دولت سیزدهم این کارها را انجام داده تا وزارت ورزش و جوانان و در نهایت دولت به انتقاد کشیده شوند.

 

جالب‌تر آن که در بیانیه رسمی روابط عمومی فدراسیون فوتبال پیرامون فاجعه فوق؛ پیش از اعتراض خبرنگاران حتی یک کلمه عذرخواهی هم وجود نداشت و سئول‌نشین‌ها تنها به فکر برائت از مسئولیت و فرار از عواقبی بودند که خودشان برای فوتبال، ورزش و سیستم حاکم بر آن پدید آورده‌اند.

 

شاید آن زمانی که احسان اصولی و یاران غارش در ماه عسل عزل عزیزی‌خادم به‌سر می‌بردند؛ به فکر این روزها نبودند که باید به افکار عمومی پاسخ بدهند. فقط این نبود که سفره‌ای پهن بشود تا همه دورش بنشینند و چای و کیک بخورند، بالاخره خرما هم در این سفره هست!

 

این فرضیه زمانی به نظریه نزدیک می‌شود که دیگر عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم با توئیت‌های کددار و مشکوک، به دنبال مقابله با سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان دولت مردمی افتاده و در عین بی‌کفایتی خودش و هم‌دستانش، وزیر دولت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را در برابر سیبل تقصیر قرار داده.

 

مشخص نیست این جامعه خرد و حقیر از جان ورزش و فوتبال چه می‌خواهند؛ آن از مسعود سلطانی‌فر و یاران غارش که ورزش را به حیات خلوتی برای لفت‌ولیس‌های مالی بدل کردند و این از احسان اصولی به‌عنوان بقایای همان سیستم که هزینه‌ای گزاف را برای فوتبال و به کلی سیستم کشور تراشیده.

 

شاید دادستانی کل و نهادهای نظارتی بتوانند با شناسایی ذات واقعی برخی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و سپس برخورد فوری؛ نیت خالصانه‌شان را به فدراسیون جهانی فوتبال و رسانه‌های بین‌المللی نشان بدهند تا خطرات احتمالی از سر فوتبال ایران کم شده و دیگر چنین اتفاقات تلخی رخ ندهد.

 

انتهای پیام/