صدور سند برای اراضی کشاورزی و طبیعی امری ضروری است/ اجرای طرح امنیت غذایی؛ مهمترین برنامه کمیسیون کشاورزی در سال جاری

کد خبر: 308023
|
17:05 - 1401/01/14
نسخه چاپی
صدور سند برای اراضی کشاورزی و طبیعی امری ضروری است/ اجرای طرح امنیت غذایی؛ مهمترین برنامه کمیسیون کشاورزی در سال جاری
صدور سند برای اراضی کشاورزی و طبیعی امری ضروری است/ اجرای طرح امنیت غذایی؛ مهمترین برنامه کمیسیون کشاورزی در سال جاری : رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر لزوم شتاب‌دهی به روند صدور سند، برای اراضی کشاورزی و طبیعی گفت: یکی از اقدامات بزرگ و اساسی کمیسیون کشاورزی در بخش پشتیبانی از تولید، اهتمام به تهیه طرح امنیت غذایی و اجرای آن است که یکی از مباحث در این طرح مربوط به سنددار کردن اراضی طبیعی است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره لزوم صدور سند برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و طبیعی اظهار کرد: اقدامات کمیسیون کشاورزی مجلس در راستای پشتیبانی از تولید در سال جدید ادامه خواهد داشت و ما به طور خاص در کمیسیون کشاورزی و در راستای مأموریتی که در رابطه‌ با تولید محصولات کشاورزی داشتیم اقدامات مؤثری را انجام دادیم که نظارت بر این قوانین در سال جدید پیگیری خواهد شد.
 

مهمترین مانع تولید محصولات کشاورزی

وی توضیح داد: نمایندگان در کمیسیون کشاورزی در ابتدا به دنبال آن بودند که عمده ایرادات در بخش کشاورزی مربوط به چه موضوعی است و به‌نوعی مانع اصلی در این بخش چیست و ما کمیسیون کشاورزی باید چه پشتیبانی‌هایی را در این بخش انجام دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه ۳۵ درصد اشتغال کشور مربوط به بخش کشاورزی است، ادامه داد: ما در این بخش جلسات متعددی برگزار کردیم و تمامی ایرادات و مشکلات مربوط به حوزه تولید در بخش کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی و دامپروری را احصا کردیم و بعد از آن که مشکلات را احصا کردیم آنجا که نیاز به اصلاح قانون داشتیم، قانون را اصلاح کردیم و آنجایی که نیاز به قانون جدید داشتیم دست به وضع قانون زدیم.
 

اجرای ۱۵ ماده، طرح امنیت غذایی اولویت کمیسیون کشاورزی

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات بزرگ و اساسی که کمیسیون کشاورزی در این بخش انجام داد مربوط به بحث طرح امنیت غذایی بود، این طرح متشکل از ۱۵ ماده است که تقریباً عمده ایرادات مربوط به حوزه بخش کشاورزی در آن دیده شده است.

عسکری ادامه داد: یکی از مباحث در این طرح مربوط به سنددار کردن اراضی طبیعی بود چراکه امروز کشاورزان زحمت‌کش ما وقتی قصد دارند از بانک وام اخذ کنند با مشکلات ضمانت مواجه هستند لذا ما در این طرح تاکید داریم که اراضی سنددار شوند تا کشاورزان با در اختیار داشتن سند اراضی خود اقدام به اخذ وام کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین ما در این طرح موضوع بیمه محصولات کشاورزی را مطرح کردیم و همچنین در این طرح به موضوع خرید تضمینی محصولات کشاورزی به جد اشاره شده است.
 

اجرای طرح امنیت غذایی مشکلات تولیدات کشاورزی را برطرف خواهد کرد

عسگری با اشاره به موضوع صادرات محصولات کشاورزی در طرح مذکور بیان داشت: صادرات محصولات کشاورزی هم در این طرح گنجانده شده است بنابراین این طرح تقریباً یک مجموعه قوانین کامل است که می‌تواند مشکلات بخش کشاورزی را برطرف کند.

این نماینده مردم در پایان گفت: موانعی که بر سر راه تولید محصولات کشاورزی قرار دارد با طرح امنیت غذایی حتماً برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/

    پربازدیدترین ها