رئیس دانشگاه پیام نور اسلام آبادغرب درخصوص شعار سال مطرح کرد:

توجه مقام معظم رهبری به جوانان نخبه دانشگاهی و کارآفرین در کشور با حمایت از تولید داخلی

کد خبر: 308026
|
14:22 - 1401/01/15
نسخه چاپی
توجه مقام معظم رهبری به جوانان نخبه دانشگاهی و کارآفرین در کشور با حمایت از تولید داخلی
عضو هیات علمی دانشگاه و رئیس دانشگاه پیام نور اسلام آبادغرب گفت: شعار امسال تکمیل کننده شعار سالهای قبل در جهت حمایت از تولید داخلی و اهمیت و توجه مقام معظم رهبری به جوانان نخبه دانشگاهی و کارآفرین در کشور است.

دکتر رحمت اله پرندین عضو هیات علمی دانشگاه و رئیس دانشگاه پیام نور اسلام آبادغرب در گفتگو با  اسلام آباد خبر ، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سال نو در خصوص اهمیت نامگذاری سال جدید حول محور اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید دانش بنیان، اظهار داشت: مطمئنا مراکز دانش بنیان‌ می توانند شاه کلید مهمی در تولید و کارآفرینی باشند و انتخاب این شعار در سال ۱۴۰۱ به عنوان سال شروع قرن جدید توسط مقام معظم رهبری بسیار دقیق، هوشمندانه و آینده نگر است.

 

وی عنوان کرد: در نامگذاری ابتدای سال در طی تقریبا 10 سال اخیر از طرف مقام معظم رهبری، به صورت هوشمندانه ای اهمیت تولید، اقتصاد و اشتغال  به عنوان شعار سال انتخاب شده است که بیان کننده اهمیت و جایگاه تولید داخلی و توانمند سازی اقتصاد کشور را دارد و چارچوب‌های اصلی و افق‌های پیش رو در هر سال جدید را برای مسئولان و مردم رهنمون می‌فرمایند. امسال نیز مقام معظم رهبری با آینده نگری حکیمانه و در چارجوب گام دوم انقلاب و در جهت آینده روشن و مقتدر ایران اسلامی سال 1401 را که آغاز قرن جدید است به عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند. 

 

دکتر پرندین گفت: از نظر اینجانب شعار امسال تکمیل کننده شعار سالهای قبل در جهت حمایت از تولید داخلی و اهمیت و توجه مقام معظم رهبری به جوانان نخبه دانشگاهی و کارآفرین در کشور است. این شعار بار مسئولیت دانشگاه ها و مراکز علمی و دانش بنیان را بیشتر کرده و با حمایت رهبری امید است که در آینده نزدیک در حوزه تولید دانش بنیان و اقتصاد با توجه به ظرفیت های جدید رشد بسیار زیادی در عرصه فناوری‌های نوین در کشور شاهد باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دهه 80 تأکید بر تولید ثروت از دانش داشتند و همین موضوع باعث افزایش چشمگیر شرکت‌های دانش‌بنیان در دهه 90 شد و شعار امسال در راستای تحقق شعار سالهای قبل می باشد.

 

دکتر پرندین تصریح کرد: در این عرصه لازم است دولت و مراکز دانشگاهی با ترسیم نقشه راه و راه‌اندازی قطب های نوآوری  و مراکز دانش بنیان، پرورش و هدایت و پشتیبانی از جوانان نخبه و فارغ التحصیلان و دانشجویان و اساتید دانشگاه ها که تمایل به انجام کار دانش بنیان دارند را فراهم کنند تا در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن میوه تولید و اشتغال برای کشور باشیم. 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد