حداقل اقساط طرح نهضت مسکن ملی چقدر است؟/ مردم؛ چشم‌به ‏راهِ سرپناه

کد خبر: 308052
|
15:29 - 1401/01/22
نسخه چاپی
حداقل اقساط طرح نهضت مسکن ملی چقدر است؟/ مردم؛ چشم‌به ‏راهِ سرپناه
حداقل اقساط طرح نهضت مسکن ملی چقدر است؟/ مردم؛ چشم‌به ‏راهِ سرپناه : شماری از متقاضیان طرح حمایتی مسکن در سیستان وبلوچستان از نحوه اجرای طرح ها گلایه داشته و گفتند: علیرغم گذشت دو سال از واریز پول اما هنوز هیچ خبری نیست؛ افزون بر آنکه نحوه بازپرداخت اقساط تسهیلات که مدام تغییر می کند، منجر به سرگردانی آنها شده است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازعصرهامون، با گذشت بیش از ۲ سال از اجرای طرح حمایتی مسکن، متقاضیان علیرغم واریز وجه هنوز بلا تکلیف هستند. طرحی که با هدف خانه دار شدن اقشار فاقد مسکن کلید خورده، اما هنوز وضعیت اجرای آن، میزان واریزی یا آورده مردم، چگونگی بازپرداخت تسهیلات آن مشخص نیست، و بنا بر گفته متقاضیان کُند بودن روند اجرا و نامشخص بودن وضعیت این پروژه موجب نارضایتی آنها شده است.

به گفته متقاضیان خبری از آنها تاکنون بیش از 150 میلیون پول واریز کرده اما هنوز خبری از چگونگی اجرای پروژه ندارند، در این میان گرانی بی حد و اندازه بسیاری از کالاهای اساسی سبب شد دخل و خرج مردم با هم نسازد و بسیاری از آن ها در تامین مایحتاج روزانه خود دچار مشکل شوند و به همین دلیل رویای خانه دار شدن را از سر خود بیرون کنند و از حضور در تعاونی های طرح اقدام ملی مسکن انصراف دهند.
 
با این وجود اما برای آن دسته از متقاضیان که هنوز کورسوی امیدی برای داشتن سرپناه دارند خبرهای منتشر شده در خصوص نحوه بازپرداخت تسهیلات آنها را ناامید کرده، چرا که از توان پرداخت آن بر نمی آیند.

طی روزهای اخیر خبری از سوی علیرضا جعفری، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران در گفت‌وگوی ویژه خبری منتشر شد که بر اساس آن، اقساط تسهیلات واحدهای نهضت ملی مسکن ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان طی دوره بازپرداخت ۵ ساله اعلام شد، و این خبر زمینه نگرانی مردم را دو چندان کرد؛ که چگونه و با کدام حقوق و منبع درآمدی باید از عده چنین تسهیلاتی برآیند.

اگر چه چندی پیش معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده بود "پرداخت اقساط در این طرح به صورت بلندمدت ماهیانه سه تا چهار میلیون تومان در مدت زمان ۱۰ تا ۲۰ سال است"؛ که صحت و سقم این مطالب مردم را دچار سرگردانی کرده است.

سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال؛ تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان

ابوالفضل مهدیار، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از زمان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل تاکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان گردش مالی انجام شده است، بیان کرد: هم اینک پنج هزار و۲۵۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از۴۰ درصد در حال ساخت است.

وی افزود: یکی از اهداف بزرگ دولت، تولید مسکن به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و رفع کمبود آن است.

این مسئول اضافه کرد: احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ایجاد امید برای خانه دار شدن بین اقشار کم در آمد و فعال کردن بخش های مختلف صنعت، سبب اشتغال افزون بر سه هزار نفر شده است.

وی با اشاره به نام‌نویسی ۸۷ هزار و ۵۷۵ نفر برای طرح جهش مسکن، گفت: این تعداد در ۲۰ شهر استان در حوزه تحت پوشش این اداره کل اقدام به ثبت نام برای برخورداری از این طرح کرده اند.

مهدیار ادامه داد: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها سه میلیارد ریال تعیین شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت بخش مسکن استان می‌توان با تغییر کاربری اراضی و واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد: این اداره کل به منظور اجرای هر چه سریعتر طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان زمین برای اجرای دوسال نخست اجرای طرح را تامین کرده،و این روند همچنان تا چشم انداز تعیین شده طرح ادامه دارد.
 
انتهای پیام/